מה התקציב שעומד לרשותך?
האם אתה מעדיף אופנוע או קטנוע?
שלום חברים, רציתי להתייעץ כאן לגבי למה עדיף לחסוך.
שדרגתי לא מזמן לרישיון A1 מ-A2 וכעת אני חוסך עבור הכלי הבא.
בן 26 (לא נראהלי זה משנה) גובה 1.88. אני לא עשיר, חי לבד ללא שום עזרה כלכלית, מצליח לחסוך משהו כמו 1000 - 1500 שקל בחודש, אין לי הלוואות / מינוס בבנק , וכרגע אני רק מתחיל לחסוך.
עד היום אני מתנייד עם דינק 125, קניתי אותו חדש לפני 6 שנים, לא טופל כראוי, ואני לא בטוח מתי המנוע שלו כבר ימות, אבל נכון לעכשיו אני איתו עד שהמנוע יתפגר. זה יכול להיות חודשים וזה יכול גם להיות יותר משנה.. אין לדעת ממש.
אני בעיקרון נוסע משהו כמו 30 ק''מ ביום בממוצע,כרגע, אך אני כן הייתי רוצה לחסוך לכלי שאוכל לעשות נסיעות יותר ארוכות במהירות שיוט מכובדת.
אני לא מבין גדול באופנועים, פחות מעניין אותי הנראות ו''הסטייל'', יותר רוצה שיהיה פרקטי, אמין מבחינת תחזוקה וביצועים, ובכל זאת כרגע אני רווק שיהיה איפה לשים ציוד / קניות סופר ושיהיה נוח להרכיב אדם נוסף.
אשמח לקבל את עצותיכם גם בנוגע לעניינים בנושא מימון, האם כדי חדש, האם כדי משומש? מה לבדוק ואיפה. כל פיסת מידע שמתאים לכם לחלוק עימי, אעריך!
מה התקציב שעומד לרשותך?
האם אתה מעדיף אופנוע או קטנוע?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
בתקציב שלך, תצטרך ללכת על כלי משומש.
בהתחשב במימדי הגוף שלך, וברצון שהאופנוע יהיה פרקטי ככל הניתן - הכיוון הוא אופנוע אדוונצ'ר עם ארגז אחורי גדול (רצוי 52 ליטר ומעלה).
מכאן, הבחירה מתפצלת לשניים:
- אופנוע 250 סמ"ק: כלים פשוטים, לרוב זולים יחסית לאחזקה, ושנמצאים באותה מדרגת ביטוח כמו הקטנוע שיש לך כרגע. בכביש המהיר הם חלשים - מהירות "סגירה" של כ-140 קמ"ש, ומהירות שיוט (שבה המנוע עדיין לא מתאמץ יתר על המידה, מה שתורם רבות לאורך החיים שלו) בסביבות ה-110 קמ"ש על השעון.
- אופנועים מעל 250 - בד"כ יקרים יותר באחזקה, ונמצאים במדרגת ביטוח גבוהה יותר (תוספת של כ-1500 שקלים בשנה). עם זאת, אלה כלים שכבר משייטים ללא מאמץ ב-120-130 קמ"ש וחלקם אף מעבר לכך, ומספקים את כל הכוח הדרוש לטיולים בכל הארץ.
בקטגוריה הראשונה הייתי מציע לך להסתכל על ההונדה CRF250 RALLY. זה אופנוע דו"ש נפלא, זול לאחזקה, גבוה (בשבילך זה יתרון). בתקציב שלך, תוכל לרכוש כלי 2018-2019 עם קילומטראז' נמוך מאוד (עד 10-15 אלף ק"מ). תשתדל להמנע מכלים שעבדו באופן אינטנסיבי בשטח, שכן הם יהיו הרבה יותר בלויים באותו קילומטראז'.
כלים נוספים שאפשר לשקול הם הויסטרום 250 של סוזוקי (אמין מאוד, מעט חלש ונמוך לטעמי) וה-TRK251 של בנלי (גם נמוך למדי, ואני לא יודע להגיד מה רמת האמינות שלו בטווח הארוך).
בקטגוריה השניה יש עולם ומלואו. ככל אצבע, הייתי מציע לך להסתכל על הימאהה MT-07 טרייסר בגרסתו המוגבלת, על ההונדה CB500X, על ויסטרום 650 המוגבל ועל ורסיס 650 מוגבל (השניים האחרונים מעט מגושמים ברכיבה עירונית - קח את זה בחשבון, יכול להיות שבשבילך זה חסרון מהותי).
מבין אלה, הפייבוריטים שלי הם הטרייסר (אול-ארונדר מעולה, רק תבדוק שהוא לא נמוך לך מדי) והויסטרום (מכונת טיולים משובחת, כפי שאתה יכול לראות בתמונת הפרופיל שלי).
ההונדה הוא "האופנוע הכי קטנועי" מבין אלה - הוא קצת אפור ומשעמם, אך חסכוני מאוד וזול לאחזקה. יכול להיות שבשבילך זה השיקול המכריע.
בתקציב שלך, כל הכלים האלה יהיו די ישנים ו/או עם קילומטראז' מכובד. צריך לבדוק בשבע עיניים, ולהתאזר בסבלנות עד שתזהה כלי שהוא "מציאה".
אופנוע נוסף שיכול להתאים לך זה ההונדה NC700, כל עוד תמצא כלי מוגבל A1 שנכנס בתקציב. כאן הונדה לקחו את הרעיון של "אופנוע קטנועי" עוד צעד אחד קדימה, כך שבמקום מיכל הדלק יש לך תא לקסדה. הכלי מאוד חסכוני ברכיבה מתונה (ברמה של הקטנוע שלך) ואמין.
ולבסוף - יש אופציה של דו"ש קלאסי ישן, ה-DR650. אופנוע שמיוצר ללא שינוי כבר 30 שנה, מיושן, פרימיטיבי - אבל פשוט, זול מאוד לאחזקה ואמין כמו איזמל, ואני מניח שגם לא גניב מדי. הוא יעשה לך ה-כ-ל, אבל בקצב שלו: שיוט בכביש בין-עירוני על 120 קמ"ש (כל עוד תסתדר עם הרוח או תוסיף משקף), טיולים (כולל שטח קל), רכיבה עירונית.
יש עוד כמה אופציות מעניינות שאפשר לחשוב עליהן, אבל לדעתי הן מאצ' פחות טוב למה שאתה מבקש.
תגיד מה מבין אלה נשמע לך כמו מה שאתה מחפש, ונמשיך משם.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אוסיף לך עוד 2 אופציות מעל 250 סמ"ק כחומר למחשבה:
- קאוואסאקי ורסיס 300. אדוונצ'ר מוצלח ואמין. כנראה שיתאים לך מאוד במידות, והמחירים של הכלים די נוחים (2017-2019 שמורים יכנסו בתקציב). בכביש המהיר הוא הרבה יותר מוצלח מאופנועי 250 בזכות מנוע דו-צילינדרי חזק, אבל כמובן שמפסיד לאופנועים ה"כבדים". החיסרון - שעל 36 סמ"ק מעל 250 תאלץ לשלם תוספת ביטוח (כ-1500 ש"ח בשנה).
- הונדה CB500F. בעצם זה האח של ה-CB500X, רק ללא יומרות תיור. לטעמי הוא פחות מוצלח כחבילה, אבל המחירים שלהם כמשומשים הרבה יותר נוחים, וב-20-25 תוכל למצוא אופנוע שמור שרוב חייו עוד לפניו (כנראה - משנתון 2015-2017), וישאר לך עודף להתקנת ארגז. אם המרחק מהמושב לרגליות ירגיש לך צפוף מדי, תוכל לטפל בזה ע"י הוספת כמה סנטימטרים של ספוג (עלות של 500 שקלים גג אצל רפד).
נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 07-04-2022 בשעה 17:28.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
ואוו שמע , איזו השקעה, אין עליך!
האמת שאת הטסט שלי עשיתי בCRF והיה אופנוע ממש נוח.
ה- CB500X גם משך את תשומת ליבי
אז שני אלה אופציות שמאוד מושכות אותי האמת.
הן קצת שונות כי CRF יותר שטחי ממה שאני מבין.
גם הויסטורם נראה לי כיוון אפקטיבי..
מבחינת המידע - סיפקת מעל ומעבר! המון תודה!
השאלה היא חוץ מיד 2, איפה אתה ממליץ לפקוח עין כדי למצוא כלים?
אני גם לא מבין גדול באופנועים ואני חושש מללכת לקנות מאנשים פרטיים לכן אני מחפש רק ממוסכים מורשים שגם יש עליהם ביקורות.
אני דווקא חושב שאם אפשר לקנות מאדם פרטי שמרגיש לך אמין, והחזיק באופנוע תקופה ארוכה - זה עדיף. אין כמו התרשמות אישית ושיחה כדי להבין איך השתמשו באופנוע ועד כמה שמרו עליו.
בסוכנות יש לך עסק עם סוחרים, המקצוע שלהם זה למכור אופנועים ברווח. על אופנוע מעולה אתה תשלם לא פחות ואלי יותר ממה שיעלה לך בשוק הפרטי, והסיכויים ליפול על אופנוע שנראה בסדר על הנייר, אבל היה בבעלות ילד מתלהב או רוכב מתעלל לא קטנים.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual