תקציב לאופנוע עד 20000 שקל, מחפש אופנוע שטח לצאת ליהנות ברכיבה בעיקר בשבילים בשטח בסופי שבוע ונסיעה בכביש כדי להגיע אליהם, מוכן לקנות מיד 2 אך מעדיף שלא, אשמח להמלצות
תקציב לאופנוע עד 20000 שקל, מחפש אופנוע שטח לצאת ליהנות ברכיבה בעיקר בשבילים בשטח בסופי שבוע ונסיעה בכביש כדי להגיע אליהם, מוכן לקנות מיד 2 אך מעדיף שלא, אשמח להמלצות
במבשרת ציון, ליד ירושלים והמרחק ביני לבין השטח בערך קילומטר נסיעה
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
דו"פ - דו פעימתי.
למה יותר טוב? כי הוא שוקל פחות ומוציא הספק כפול.
למה פחות טוב? כי הטיפולים תכופים יותר, וכל טיפול גדול עושים מנוע עליון (לא שזה יקר בטירוף).
איך אתה יודע שהאופנוע יד2 הוא טוב? אם הייתה לזה תשובה פשוטה, קניית אופנוע משומש לא הייתה תורה שלמה.
ככלל, אם אתה קונה אופנוע שטופל כראוי, מאדם אמין, בודק אותו במוסך שאתה סומך עליו או ע"י חבר שמבין (באמת מבין, לא בכאילו) - אז רוב הסיכויים שתוכל לעשות קניה טובה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אני קצת חולק עליך . אם הכוונה רק לשבילים יש כלים דו"ש 4 פעימות שנוים בשוק. בתקציב הזה זה כמעט חדש.
חלקם דו"ש מספיק עם אורינטצה של שטח שיתנו מענה גם מעבר לשבילים.
נכוון הם יותר כבדים מכלי שטח טהור . . חוויה אחרת
ודרך אגב מה זה אומר "טהור"?
כלי שטח טהור כדוגמת הktm 125 הוא אופנוע קל מאוד (90-100 ק''ג ) עם המון כח ביחס למשקל והתנהגות מנוע/גיר/מתלים שמותאמת מאוד לרכיבת שטח טכנית וממש לא לרכיבת שבילים רגועה.
קח בחשבון שאכן אפשר אולי למצוא אופנוע שטח 4 פעימות 125 סמ"ק שיאפשר לך טיולי שבילים אבל אתה תמצה את הקטע מהר מאוד. פשוט תשתעמם ותחפש קצת יותר ריגוש כמו סינגלים, טיולי מדבר עם שבילים יותר מאתגרים ואז תגלה שה 125 ממש לא מתאים. הוא כבד וחלש באופן קיצוני.
בדרך כלל רוכבים בקבוצות (בכל מקרה אל תצא לבד לשטח !) ויהיה לך קשה למצוא עוד שותפים לתחביב אם תגיע עם 125 4 פעימות
אם אתה מוגבל תקציב, תשקיע את הזמן ותוציא רישיון A1, יאפשר לך מגוון אופנועים יפניים דו שימושיים בנפחים של 250-650 במחירים סבירים.
או שתתחיל כמו שהציעו לך עם דו"פ 125.
בשטח מיגון מלא וביטוח חובה הם Must !!! אל תשכח לקחת את העלות שלהם בחשבון. זה לא זול.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
כלי שטח טהור כדוגמת הק.ט.מ 125 הוא אופנוע שטח שעושה הכל מהכל, החל משבילים ועד לסלעים ונחלים. רכיבת שהשבילים כנראה לא תהיה "רגועה", פשוט כי הכלי מאפשר לפוצץ גז... וקילומטר על הכביש עד הירידה לשטח - זה לא משהו שמצדיק בעיני רכישה של דו"ש.
דו"ש 125 4 פעימות חלש מדי וברגע שהבחור ירצה להתקדם משבילי קק"ל (שזה כנראה יקרה תוך חודשיים-שלושה גג) יפסיק לספק אתך הסחורה.
הבחור ציין במפורש שהוא מחפש 125 - יכול להיות שזה בגלל מגבלת גיל (A1 אפשר להוציא רק בגיל 18).
אם אין מגבלה כזאת - אני מסכים שדו"ש 250-400 יתן מענה לטיולי שבילים רגועים.
לשאלתו של הפות"ש על משמעות המילה "טהור": "טֹהַר הוא היעדרם המוחלט של מאפיינים לא-נקיים או לא-מוסריים, או לחלופין עושר של סגולות טובות."
במקרה של אופנוע שטח "טהור", מדובר האופנוע שנועד לשמש אך ורק לרכיבת שטח, לרוב תחרותית - ולא תוכנן כלל לשימוש בכביש. לטובת הרישוי (טסט), מותקן עליו פנס (שלא מאיר כלום), מראה (שמאלית בלבד, שנשברת בשטח במוקדם או במאוחר) ומספקים עם האופנוע קופסה ובה תושבת למספר הרישוי "מחרשה" ואיתותים.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה רבה לכולם על העזרה!