אתם עושים עכשיו טיפול גדול, אתם מסתכלים על המוסכניק ויושבים לו על הווריד כדי לוודא שהוא עושה הכול כמו שצריך? אפילו אם זה ייקח שעה וחצי עד שהוא מתחיל להתעסק על הכלי שלכם? או שאתם פשוט הולכים וחוזרים שהכול מוכן?
אתם עושים עכשיו טיפול גדול, אתם מסתכלים על המוסכניק ויושבים לו על הווריד כדי לוודא שהוא עושה הכול כמו שצריך? אפילו אם זה ייקח שעה וחצי עד שהוא מתחיל להתעסק על הכלי שלכם? או שאתם פשוט הולכים וחוזרים שהכול מוכן?
קודם כל, אנשים לא אוהבים כשיושבים להם על הוריד. לרוב זה מפריע לעבוד.
שנית, בשביל להעריך את טיב העבודה שנעשית ולפקח עליה, צריך להבין איך העבודה הזאת אמורה להתבצע. בשביל זה, צריך ניסיון של כמה פעמים לפחות שבהם עשית את העבודה בעצמך - ולא "איכשהו", אלא לפי הספר, עם כל הכלים המתאימים ותוך הקפדה על כל דבר קטן בעבודה עצמה ומסביב. יש לי תחושה שאין לך את הידע והניסיון הזה.
לכן, ההמלצה הכי טובה לך - במקום ללכת ל"נוסכניק" ולהפריע לו לעבוד, לך למכונאי טוב שאתה סומך על המקצועיות שלו, שלם לו את מה שהוא מבקש (ידע וניסיון עולים הרבה כסף) ותהנה מראש שקט.
לא מתאים לך? תתחיל ללמוד לעבוד לבד, תקרא ספרות, תרכוש כלים. בהשקעה של כמה אלפי שקלים בכלים וחומרים ואינספור שעות תוכל בעוד כמה שנים להיות מכונאי סביר, ולא תצטרך להגיע למוסכים בשביל לטפל בכלי.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
המלצות בדר"כ..
ואכן כפי שקקטקוב ציין - לא "לשבת על הווריד"
אני מסתכל מרחוק, לא מציק אלא אם כן זה ממש צורם או שעושים משהו בלתי מקצועי בעליל או אז אפשר מיידית להא/עיר, חוץ מזה לעבור בסוף בכללית על ברגים ואיזורים שיכולים להיות סיכון בטיחותית אם לא סגרו ברגים כמו שצריך למשל.
מי שנותן ללקוחות להסתכל על רצפת/הליפטים של הטיפולים בדר"כ גם לא מתבייש במה שהוא עושה.
איזה כלי יש לך ואיפה אתה מחפש לעשות טיפולים/נח לך?
בהצלחה
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
במוסך היבואן או במוסך שמתחמחה ביצרן הספציפי (כמו ה"אלכסים" במקרה של ב.מ.וו, "הפודיום" במקרה של ק.ט.מ וכו').יאללה נשמע מצויין השאלה זה איפה אפשר למצוא מכונאי לאופנוע ספציפי? ולא מכונאי כללי יעני אחד שמכיר את הספר רכב בעל פה
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אישית, אני בזמן הטיפול יושב ומחטט באף...
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בכל מוסך אני שואל את הבלבעית אם אפשר להסתכל ואחר כך מוודא עם המכונאי שאני לא מפריע. לפעמים מביא כיבוד קל תוך כדי הטיפול. אני שם כדי להכיר את האופנוע, להפגין אכפתיות ולדעת שהחלקים במקום והברגים סגורים. יש מקום אחד שלא אפשרו לי להסתכל מקרוב, אז הסתכלתי מרחוק. היה בסדר חוץ מבורג אחד חשוב שהתקשרו לבקש ממני לסגור ידנית שלא נבדק בטיפול. זה אחראי ועבר אצלי למרות הפאשלה.
אפשר לקלוט את רמת בעל המקצוע גם כשלא מבינים במכונאות \ אלקטרוניקה \ קירור \ עץ \ חשמל וכו'. איך שהאדם ניגש לכלי, נקיון סביבת העבודה, סדר כלים, קצב עבודה...וגם על מה הוא לא מסתכל (חוץ מביצוע הטיפול) כי זה עניין של אכפתיות וראש גדול. כל אלה מעידים המון, -בעיני לפחות. הייתי בארבעה מוסכים שונים עד עכשיו בארבע שנים בערך. יכול להמליץ רק על אחד. לצערי לא יכול להמליץ על אף בעל מקצוע בשום תחום מהעשור האחרון.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
הקטע הוא שכל זה כנראה לא רלוונטי לפות"ש.
עבודה איכותית עולה כסף, וחלקים בארץ עולים הרבה כסף.
אם אני לא טועה, הפות"ש עדיין רוכב על RC200 שחוט עם בולם אחורי נוזל. אני בספק שהוא ירצה להשקיע סכום ששוה למחיר האופנוע על טיפול גדול + כמה קטנות, רק כדי להיות בראש שקט בנוגע לטיב העבודה.
מה גם שמוסך מחוייב לא להודיע למשרד הרישוי עם הלקוח מתעקש להוציא אופנוע עם תקלה בטיחותית חמורה (כגון: בולם אחורי נוזל), ומוסכים מקצועיים ובעלי שם טוב הם ב"סיכון" גבוה יותר אכן לנהוג כפי שהחוק מחייב אותם.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual