תוצאות 1 עד 11 מ 11

אשכול: רכבים שיוצרו לתמוך גם בגפ"מ (bi-fuel)

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799

    רכבים שיוצרו לתמוך גם בגפ"מ (bi-fuel)



    היו עוד חברות שעשו רכבים כאלה?
    זה אומר שמשתמשים באותו מנוע, אבל החלק המתאים מקבל עוד חורים במפעל כך שאפשר לחבר גם גפ"מ?

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    לא יודע אם היו כאלו מהמפעל אבל באירופה היו מלא הסבות עם קיטים ספציפים פלאג אנד פליי לכל דגם.
    בדאשבורד היה כפתור שבורר בין שני המיכלים וזה עבד מעולה, לפי מה שאני יודע במעבר לEuro 5 אי אפשר להסב יותר

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    למה אי אפשר להסב יותר? חשבתי שגז פחות מזהם

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה
    למה אי אפשר להסב יותר? חשבתי שגז פחות מזהם
    לא יודע, יכול להיות שזה קשור למערכות האלקטרוניות

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה
    למה אי אפשר להסב יותר? חשבתי שגז פחות מזהם
    גז (טבעי) באמת מזהם פחות מפחם או מזוט כשהוא נשרף (כמו בתחנות כוח, למשל). אפשר להגיע אתו לשריפה שלמה יותר (מייצר פחות פיח) והוא מכיל פחות זיהומים כגון גפרית. מבחינת פחמן דו-חמצני אין הרבה הבדל.

    גז לרכב אינו גז טבעי אלא גפ"מ (LPG) שהוא תוצר של זיקוק נפט ותהליכים בתעשיית הנפט. הבעיה העיקרית שלו בשימוש ברכב זו הצפיפות (משקל סגולי) הקטן מבנזין פי כ-650. מה שזה אומר זה שכדי לקבל אותה כמות של חומר בעירה שנותן ליטר בנזין צריך 653 ליטר של גז. כמובן שמערכת הזנת הדלק ברכב בנזין (משאבה, מזרקים) לא בנויים לספק נפחים כאילו. זה אומר שרכב שנבנה לבנזין ומוסב לגז יעבוד על "תערובת ענייה" שתשפיע על ביצועי המנוע, על הטמפרטורה (חם יותר) ועל הפליטות שיכילו הרבה יותר "נוקסים" (תחמוצות חנקן) מאותו מנוע שיעבוד על בנזין. יוצא שרכב בנזין המונע בגז לא מזהם פחות מהבנזין, כפי הנראה אפילו יותר.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    אולי בגלל הממיר הקטליטי.
    בהסבה לגפמ בהרבה מקרים מוסיפים הזרקת שמן בשביל הקירור של תא השרפה וזה כנראה הורס את הממיר.
    יכול להיות שבתקנים קודמים הממירים היו פחות רגישים לזה.

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    רכב גפ"מ לא יכול לעבוד על גז טבעי? חבל

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    עקרונית יכול, אבל....
    גפ"מ מתנזל בלחץ נמוך יחסית. זה אומר שאתה יכול לקחת אתך נוזל. גז טבעי מתנזל בלחצים הרבה יותר גבוהים, כך שבעצם אתה יכול לקחת אתך גז, שהוא (בלחץ אטמוספרי) פי 653 פחות צפוף. כדי לעשות את זה מוחשי יותר, על כל ליטר גפ"מ נוזלי תצטרך לקחת כ-65 ליטר של גז טבעי בלחץ של 10 אטמוספירות.

    בשנות ה-70 של המאה הקודמת היו (באיטליה לפחות) רכבים שהוסבו לגז טבעי. היה להם 2 מכלים גדולים על הגג כדי לאפשר טווח נסיעה סביר.

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    אז מה שחסר זה מיכלים שאפשר לדחוס בהם גז בלחץ 650 אטמוספירות?

  10. #10
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה
    אז מה שחסר זה מיכלים שאפשר לדחוס בהם גז בלחץ 650 אטמוספירות?
    ומה יפעיל את המדחסים? חשמל?

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי NAOR2207 צפיה בהודעה
    ומה יפעיל את המדחסים? חשמל?
    הדחיסה היא בתחנה

אשכולות דומים

  1. פלייר אחד לשלוט בכולם
    על ידי kaz בפורום פורום טכני
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 06-12-2021, 21:28
  2. רכבים מפנים לי את הדרך
    על ידי Delirious1989 בפורום כללי
    תגובות: 20
    הודעה אחרונה: 27-05-2019, 00:34
  3. יש גרריסט רכבים בקהל?
    על ידי Tribalmistyc2 בפורום אוף טופיק
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 02-02-2017, 14:02
  4. ביקור במוזיאון רכבים באיטליה
    על ידי ronen_sch בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 02-04-2016, 12:17
  5. רכבים דו-גלגליים יורשו לנסוע בנת"צים בגוש דן
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 32
    הודעה אחרונה: 25-08-2015, 14:30

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO