כולם נועצים כאן את האשם העיקרי בעולם הכלים החשמליים הבא עלינו לרעה. למה?
אין ספק שזהו איום משמעותי, אבל הוא זהה לגבי כל יצרניות הרכב הדו גלגלי. למה החלטתם שסוזוקי היא הראשונה שהתקפלה תחתיו? זה לא שהיא הציגה איזה אבטיפוס חשמלי ועליו היא תולה את תקוותיה. זה לא שהיא הכריזה במקביל על 10 דגמים חשמליים חליפיים. זה לא שיש לה בקנה איזו טכנולוגיה חשמלית פורצת דרך. אפילו לא-פורצת-דרך אין לה.

רוב התקשורת תולה את האשם במשבר משפטי רציני שהיצרנית עומדת לפניו, בעקבות בעיות של ענייני זיהום אוויר שהתגלו במכוניות שלה (כמו הדיזלגייט של VW). טוענים שהיא הולכת לשלם מיליונים רבים של קנסות ופיצויים, ולכן מקדימה את היציאה מתחומים בזבזניים כדי לחסוך כסף לקראת הגרזן העתיד לנחות עליה.