על זה. אוסף מידע.
כמו שאתם בטח יודעים KTM הציגה ב 2017 מנוע דו"פ חדש מסוג TPI כלומר הזרקה ל TRANSFER PORT היו רבים שאהבו ורבים שפחות אהבו, היו תלונות על תגובת מצערת מתונה מדי וכאלה.
כעת KTM מציגה מנוע חדש כרגע רק במוטוקרוס וב XC שלא דורשים תקינה לזיהום אוויר.
KTM נוטשת את ה TPI לטובת הזרקה מסוג הזרקת השמן לטובת הזרקה לסעפת כלומר THRUTLE BODY INJECTION,
כמו כן KTM זונחת את הזרקת השמן (לתוך חלל בית הארכובה ) וחוזרת ל PREMIX כלומר שמן מעורבב בדלק במיכל הדלק.
ובנוסף היא נושטת את ה POWER VALVE המכני לטובת POWER VALVE חשמלי כמו זה שבשרקו .
בקיצור המון שינויים חלקם מגדילים את המורכבות של המנועים לשטח (הזרקה, חשמל ב PV) חלקם מקטנים (פרימיקס).
אביעד/פג"ז מה דעתכם לפנק באיזה כתבה עם הסברים על המעבר ל TBI הסיבות וכו'.
ואם אנחנו צפויים לראות את המנועים האלה מגיעים גם לדגמי האנדורו.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
נשמע כמו ניסינו על הלקוחות שלנו, יצא על הפנים ועכשיו נחזור למה שעובד.
אני לא מסכים עם הקביעה הזו. אני חושב שזו אבולוציה של מערכת ההזרקה. זה שעכשיו ישחררו מערכת עם הזרקה לגוף המצערת, לא אומר שה-TPI נכשל, אלא שיש התקדמות. אני גם לא מסכים שהיא הייתה מערכת לא טובה. לטעמי היא טובה מאוד. הבעיה של ה-TPI הייתה אי-היכולת להזריק PREMIX, ולכן המערכת הזריקה דלק נקי לתא המעבר. נראה שפתרו את הבעיה, וכעת אפשר להתקדם למערכת מודרנית יותר עם הזרקה לגוף המצערת כמו ב-4 פעימות.
מעולה תודה, אחלה של חווית שירות.
עושים אצלכם גם אספרסו קצר כזה או רק קפה שחור?
כן כמי שיש לו אופנוע דו"פ עם קרבורטור אני מסכים לחלוטין, ה TPI הוכיח את עצמו, כן היו מנועים שכשלו בגלל בעיות בהזרקת השמן אבל זה נכון גם למנועים עם הזרקת שמן בלבד שם קצר קטן בחשמל והמנוע מורעב לשמן.
אבל לרוכב שהוא לא הארד אנדורו ולא מתחרה מנוע דו"פ שלא צריך לחשוב על JETTING או על לנקות את השיירים של שמן 2 פע' מכל מיני פינות חשוכות הוא יתרון גדול.
אני לא מבין אבל אם KTM הולכים חזרה ל PREMIX עבור TBI אז זה אומר שדגמי ה EXC (או XCW בארה"ב) ישארו עם TPI?
כי אחת היתרונות הגדולים ב TPI היתה היכולת לעמוד בתקנות זיהום אוויר גבוהות יותר לעומת ה 2 פע' PREMIX לפחות מבחינת שריפת שמן דו"פ כי המערכת מסוגלת לשנות את יחס השמן דלק כתלות בסל"ד ועומס בעוד שב PREMIX אתה די תקוע עם היחס ששמת במיכל.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
אף אחד לא יודע מה יהיה ב-2024. או שה-EXC יעברו ל-TBI או שיישארו עם TPI. האופציה הראשונה הגיונית כי תמיד האנדורו מקבלים את השינויים של המוטוקרוס שנה אחת אחרי, אבל האופציה השנייה גם היא לא תלושה, כי בסך הכל ה-TPI עובד טוב, וכפי שכתבת - הוא משמעותית טוב יותר מקרבורטור, טוב ככל שיהיה. אז הכל זה ספקולציות.
אגב, באמת שלא הצלחתי להבין מכל התבכיינות הרשת מה רע ב-TPI. היו כמה מנועים שנפגעו וטופלו, וזהו. מבחינת אופן פעולה - המערכת עובדת טוב ומדויק.
״הוכיח את עצמו, אבל היו מנועים שכשלו״
אני זוכר גל של תלונות של לקוחות על המנוע הזה וגם במשפט שכתבת אתה בעצם מאשר את זה.
המנוע החדש הוא פיתוח חדשני אבל לא אבולוציה של המנוע היוצא.
dresdner
ברשתות החברתיות יש בעיה שכל תלונה קטנה באחוזים מקבלת אפליפיקציה מטורפת
כשל של מנוע דו''פ זה לא דומה לכשל של מנוע 4 פעימות וכמו כן יש כשלים לכל המנועים, לבטא לשרקו לקטמ
התנאים שאופנוע שטח מתמודד איתם לא דומים בכלל לאופנוע כביש או אדוונצ'ר, זה לא אותו אזור חיוג.
אז כן יש כשלים רובם אבל אחוזי הכשל דומים לפני ואחרי ה tpi
מה שכן tpi מביא הרבה יתרונות
1. אין יותר צורך בהחלפת דיזות בקרבורטור כל פעם שעוברים מחורף לקיץ או מגובה פני הים לגובה 1500 מ מעל פני הים
2. צריכת הדלק ירדה פלאים, אנשים עושים 80 או 90 מייל על טנק לעומת 60 בקרבורטור ובשטח זה אומר שאתה לא צריך לסחוב עוד משקל או עם בקבוקי דלק על הגב
3. המנוע הרבה יותר נקי כי צריכת השמן קטנה יותר בגלל ההפרדה בין שמן לדלק
4. המנוע חלק הרבה יותר אבל הרבה הרבה יותר ומסוגל להגיע לסלד סטרטוספרי בלי לשלם כ'כ הרבה בסלד נמוך
אז כן ה tpi הצליח ובגדול וכותב לך את זה רוכב בטא שמושפע מכל מה שכתבתי
לא בהכרח.
מנוע הזרקה TBI הוא עדיין מנוע מוזרק.
נראה יותר כאיוולוציה של ביצועים שדרשה קצת רוולוציה של ניהול מנוע.
שוב, מנועים לשטח ולהרד אנדורו צריכים לעמוד בדרישות שונות ממה שמוכר בכביש הציבורי או באופנועי מירוץ לאספלט.
התלונה העיקרית של הציבור כנגד ה TPI קשורה לכך שאין למנוע את המיידיות של קרבורטור.
ואולי המעבר ל PV חשמלי הוא שדרש מעבר ל TBI ?
או אולי ה TBI וה PV היו נדרש כדי לגרום למפות ההצתה להיות בעלות משמעות?
אני אישית רוכב של מפה אחת, אני אוהב שיש עוד מפסק אבל מרגע שקבעתי מצב אני לא משנה אותו, מעדיף לדעת בדיוק למה היד צריכה לצפות.
לך תדע.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
אה כן גם היו תלונות על כך שמיכל השמן נסדק ומנועים נתפסו בגלל זה, שוב אולי בהתעללות שהאופנועים האלה עוברים אצל חלק מהרוכבים זה מה שגרם להם לשים PREMIX
או אולי להיות יותר מכוונים לנישה של רוכבי מירוצים שמעדיפים PREMIX ולבטל את משאבת השמן (כדי שכשהם יטביעו את האופנוע הם יוכלו להמשיך בלי לדאוג מקצרים במערכת.).
לך תדע...בשביל זה רציתי להזמין כתבה של פג"ז שיתנו דיעה יותר מקצועית, אם איזה קפה תורכי קטן כזה ורחאט-לקום בקטנה ליד.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
בתחילת דרכם של מנועי ה tpi אכן היו כשלים בשימון.
המון זמן לא שמעתי על מנוע שנתפס ב tpi. טבלת המכירות מראה שרוכבים אוהבים tpi.
חזרה לאחור. זיהום ,התעסקות.
שונא לערבב שמן דלק. מסריח לא נעים ,מצריך פח שמן שיטייל עלי.
אני בעד tpi.
מי שמתלונן שהתגובה לא מיידית בבקשה שיגש למגרש המשחקים הקרוב למקום מגוריו, להשחיז את יכולות הרכיבה שלו.
ידוע ש 90 אחוז רוכב 10 אחוז אופנוע. (באותו סגמנט כן). ומנועי ה tpi ממשיכים לנצח במירוצים.
מקווה שהמנוע החדש ישאר רק בדיגמי המוטוקרוס.ולמסלולים סגורים. והtpi ימשיך להתפתח.
בכל מקרה וככל הנראה כולנו נעלה על בטריות בקרוב. לדעתי בשטח חשמלי זה פיתרון אדיר. לא מרעיש (פוגשים הרבה יותר בעלי חיים).
Sent from my iPhone using Tapatalk