אני לא נעלב. כי זה שהדברים האלה לעוסים, לא הופך אותם לפחות נכונים, אתה פשוט מסרב לקבל אותם.
אם לא שמת לב אני לא אמרתי שרכב חשמלי הוא לא מזהם או שהוא רכב ירוק כל הפוסט הזה טוען שרכב חשמלי מזהם יותר או אחרי כמות קילומטרים שאנשים לא מגיעים אליהם הוא פשוט לא נכון, והסרטון ששלחתי מסביר בדיוק כמה זמן לוקח לרכב להיות פחות מזהם מאשר רכב בנזין.
הנה הסבר קצר על איך משפיעה כריית מתכות בשביל הסוללה - על הסביבה.
https://www.youtube.com/watch?v=kCM2yFTZi6w
הסרטון לא מתייחס בכלל לקידוח הנפט,פמפום שלו מהאדמה, הובלה וכל המחדלים שקוראים לעיתים קרובות. כי אני חושב שכדי לעשות השוואה בין הוצאת המתכות לכל התהליך של הנפט לפי מדד ההשוואה צריך לעשות בזה דוקטורט מינימום. ובכלל לא התייחסתי לזה שמתכות לסוללה צריך להוציא פעם אחת לרכב יחיד, לעומת נפט שזה תהליך שלא נגמר.
שלא לדבר על הנזק כשזורקים את אותה סוללה אחרי שנים ספורות מאד.
או על ההתלקחויות הספונטניות ...(אבל מה זה בן אדם נשרף לעומת שמירה על הסביבה?)
סוללות אפשר למחזר, נכון שזה תהליך שהוא בחיתולים, אבל זה ממש לא מדע בדיוני.
'שנים ספורות' זה גם שקר.
תסתכל על האחראיות של טסלה לדוגמא:
https://www.tesla.com/he_il/support/vehicle-warranty
נותנים לך אחראיות ל8 שנים או 160-240 אלף קילומטר על הסוללה (תלוי בדגם), זאת אומרת שבסוף האחראיות אתה נשאר עם סוללה של קיבולת מינימום 70%.
וגם אחרי התקופה הזאת אפשר להחליף תאים מתים ולעלות את הקיבולת של הסוללה כמו שעושים שיפוץ ראש מנוע.
כל המטרה ברכב חשמלי זה להשתדל לזהם פחות, זה שזה מזהם בכל מקרה פה אין בכלל ויכוח.
(הקישור לסרטון האמצעי לא עובד לי)