לא.
רכב אספנות הוא רכב שדורש אחזקה והתעסקות.
כשזה רכב נדיר השגת חלקים הופכת לסיוט.
יש כתבה עם מישהו שטען כמה הרכב אמין, ויכול לעשות מיליון ק"מ בקרח ובלה בלה.
האם זה באמת רכב עמיד, או שזה שיווק/וואסח? סטייל אופנועי במוו גדולים, שהם "אמינים" אבל רק בקטנה כל 50K יש ריקול/החלפת דרייבשאפט/גיר/נזק בכמה אלפי שקלים כלשהו?
ראיתי טענה שהוא במקור עמיד אבל "לא יודעים לטפל בו", אבל להחליף שמן/פילטר זה כנראה אותו דבר בכל המכוניות, לא? למה שייהרס אם הוא עמיד והחליפו שמנים בזמן?
(חושב אם לקנות רכב קרוב ל/אספנות בשביל לקחת את הכלב לפעמים, או להתקמפר בו בשעת דחק/ספונטניות #האדםשבהאצ'בק)
לא.
רכב אספנות הוא רכב שדורש אחזקה והתעסקות.
כשזה רכב נדיר השגת חלקים הופכת לסיוט.
אבל רכב שהוא לא אספנות מדמם ~3K בשנה על טסט + ביטוח, בלי שהוא יצא מהחנייה בכל מקרה.. :/
(חיפשתי בהתחלה משהו עם תיבה ידנית ומנוע דיזל, אבל הדבר היחיד שצץ זה ניסאן טראנו, ואנשים קצת עפים עם המחיר של הקצר (יש 2 גרסאות מסתבר))
ראשית, אגרת הרישוי לא כזאת שונה. אמנם עושים טסט פעמיים בשנה, אבל התשלום מחולק על כל השנה.
שנית,
כשאתה מחזיק רכב ישן (שהוא לא למטרת פרוייקט או תחביב) אתה רוצה רכב כמה שיותר נפוץ, או לחילופין עם שוק חלפים.
ושלישית,
רכב ישן יצריך התעסקות נקודה.
היום רכבים תקינים נמכרים במחיר הברזל. ב1000 שח אתה יכול לקנות רכב ישן ותקין ואפילו לא לטפל בו. כשימות לקנות אחד חדש.
בוא נאמר שלהוציא 1000 שח פעם בשנה על אוטו יהיה זול יותר מלתחזק רכב אספנות.
יש סיפורים ואגדות לכל מנוע ורכב, סאאב היו פאר התוצרת השוודית לחברה שהתחילה דרכה כיצרנית מטוסים איכותית
הרכבים של הם נהדרים כל עוד מטופלים כמו שצריך. החברה נסגרה לפני כעשור והרכבים שלה נחשקים בקרב אספנים.
ישנם דגמים יקרים להחריד והן נחשבות לאמינות.
עוד מנוע אמין שייך לשוודית השנייה היא הוולוו שכמה מהפריטים שלה אכן הגיעו למיליון ק"מ מוכחים.
האויב הגדול ביותר של המכוניות הישנות האיכותיות הוא החלודה ובעלי מוסך קומבינטורים.
המכונית הבאה שאמינה כמו מפתחשוודי היא ה-VW חיפושית עם מנוע קירור האוויר שלא ניתן להכחדה.
יעוץ בנושא אספנות אתה מוזמן לפנות אלי או לקפוץ לקפה בירה או כל רעל אחר שלך.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
איילזו, אגרה לרכב אספנות זה 350 ש"ח ממה שקראתי (פעם בשנה). הביטוח הוא משהו דומה, יוצא ~350+350 בסה"כ במקום 1500+1500, נחסכים ~2300 בשנה.
אספנות לא מבוטח בימי חו"ל בין 7-9 בבוקר, אבל לא מחפש לנסוע ברכב בבקרי חו"ל בכל מקרה..
- איך יודעים שרכב שהוא "סתם" ישן (נגיד בן 10) יעשה בהכרח פחות בעיות מרכב בן 30? מוסיפים הרי מכלולים ושיט חדש כל הזמן.
- אילו רכבים תקינים נמכרים ב-1000 ש"ח? הכי נמוך שראיתי שנוסע היה שברולט כלשהו ב-3K, תוסיף ביטוחטסט וזה כבר 6.. במחיר כזה כבר יש וולוואים ישנים ש(קרובים ל)/אספנות.
שושני, לא חושב שחיפושית תחזיק בעליות, וגם שם המחירים די גבוהים. וולוו סטיישן אטמוספרי דווקא אחלה (ראיתי ברחוב אחד מוגבה עם מוטות גג, דווקא נראה נחמד), אבל לא ראיתי משהו למכירה. הסאאבים כולם עם טורבו שזה קצת מתסכל, מעדיף כמה שפחות חלקים.
אספנות ואמין
סובארו DL דגמי 83 עד 90 (האמת שגם של שנות ה70 עשוי להיות אמין)
ועדיין הרבה תלוי בתחזוקה שהרכב עבר בעברו
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
הסאאב הישנים (עד לראשית שנות ה-80) אכן היו אמינים ועמידים מאוד.
זה ל עוזר לך הרבה, כי רכב אספנות במצב מושלם - זה לא מעט כסף במעמד הקניה (להערכתי - 20K עד אינסוף במעמד הקניה, כתלות בסוג הרכב ובפופולאריות שלו).
רכב אספנות במצב רעוע (מאמין שזה הרוב, גם אם עשו לו פחחות בשכם לפני חודשיים והוא נראה טוב חיצונית) זה בור ללא תחתית.
אם אתה מחפש רכב זול לקניה ולאחזקה, חפש פיאט פנדה או פונטו ידנית ממודל ישן, מיד ראשונה-שניה, שלא נסעה הרבה ועם תיעוד טיפולים על כל השנים. מעריך בשב-7-10K תמצא רכב מעולה, שיעשה לך עבודה טובה וכשיתקלקל - יהיה זול לתיקון.
זה יצא לך הרבה יותר זול מפרוייקט אספנות.
על פניו, מודעה כזאת היא בעלת פוטנציאל לא רע:
https://www.yad2.co.il/s/c/pfup9xay
אם כי יש לי ספקות מסויימים לגביה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
קטקוב, אתה מתכוון שסאאב 900 כבר לא אמינה כמו סאאב 99? חשבתי שהם היו סבבה עד המיזוג עם GM.
לגבי הפונטו, אם אני תקוע איתה בין 2 משאיות באיזו עליה, אני נשאר תקוע, נראה לי מפחיד..
אם זה לא אספנות, פזלתי לכיוון שברולט מאליבו -
https://www.yad2.co.il/item/wqnvxzyz
(מניח, לא יודע אם זה נכון - קשה יותר לטחון / לאמץ מנוע 3.5L אז יש לו יותר סיכוי להאריך חיים?)
עדיין, אספנות מסתדר לי יותר.
נגיד הפונטו - 3K בשנה על ביטוח וטסט + טיפולים לאוטו בן 10, חסכוני בדלק, יימכר בפחות ממחיר הקניה.
רכב אספנות - 700 בשנה על ביטוח וטסט + טיפולים לאוטו בן 30, לא חסכוני בדלק, יימכר כנראה במחיר דומה אם טופלה כמו שצריך.
אם ממירים לגפ"מ (נגיד איזה וולוו שלא מזיז לו), נשאר רק הטיפולים
30 שנה זה לא כזה הרבה, כבר היו אז הונדה אקורד נגיד
בשביל אספנות, כנראה ~10K. לא חושב שתמצא משהו בתקציב שלי..
בגדול רצוי -
- האצב'ק / סטיישן / ליפטבק עם מושבים אחוריים שיורדים עד הסוף. אם כבר פחית, שלפחות אפשר יהיה לישון בה בקמפינג או להוביל דברים בפנים.
- ידני - היתה לי הבנה שידני מתקלקל פחות + קל/זול יותר לתקן, אבל כמעט לא רואה ידניות ביד2 (בטח לא וולוו).
- מנוע גדול - שלא יתאמץ בעליות. צריכת דלק פחות מדאיגה אותי כי לא מתכנן לנסוע הרבה (וגם מניח שאולי מנועים גדולים מחזיקים יותר זמן).
משהו כמו וולוו 740/940/960 סטיישן אטמוספרי נגיד יכל להיות נחמד, או אולי יפנית עם מנוע גדול (הונדה לג'נד ישנה? אין לי מושג מה הגיע לארץ בזמנו..)
- בתור אופציה נוספת, הייתי אולי הולך גם על ג'יפון אספנות שאיכשהו סוחב בכביש, משהו כמו דייהטסו פרוזה, אבל ראיתי רק אחד והמוכר ממש עף עם המחיר. נראה לי שג'יפונים לא באיזור של התקציב.
בתור התחלה תכנס לפה ותתחיל להתרשם:
https://www.facebook.com/groups/5club.group
תבדוק גם פה:
https://www.yad2.co.il/vehicles/cars?price=5000-10000
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
השנקל שלי (כבעלים של רכב אספנות) - אני מפחד להשתמש בו. מספיק שבחנייה מישהו ישבור את הפנס האחורי - הרכב מושבת לחודשים ואולי יותר. אם אתה הולך על אספנות לך רק על כזה שכל החלפים שלו (כולל חלקי בודי וחשמל) זמינים.
אבל למה נתקעת על סאב?
מה רע בטרנספורטר ?
![]()