תוצאות 1 עד 7 מ 7

אשכול: חום מנוע וכניסה לפעולה של מאוורר (וונטה) - XEVO 125

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163

    חום מנוע וכניסה לפעולה של מאוורר (וונטה) - XEVO 125

    שלום,
    בקטנוע תכננו שהמאוורר נכנס לפעולה כאשר חום המנוע עובר 6 קווים בחוזי מד הטמפרטורה (משהו כזה), ובכל מצב אחר הוא כבוי.
    שמתי לב שהוא כבר לא נכנס באופן אוטומטי מה שמביא את חום המנוע לטמפרטורות מאוד גבוהות.
    כשהמאוורר נכנס לפעולה אז תוך פחות מחצי דקה רואים במד הטמפרטורה ירידה לכיוון ה 3 קווים (כאשר 6 זה אחד מעל האמצע)

    בדקתי שאין איבוד נוזל קירור ושיש שמן (לכל מקרה) ועל פניו לא חסר דבר.

    אני יודע שהבקר הוא זה שפוקד על כניסה, איך אני יכול להפעיל אותו יזום, כלומר איזה מעגל עליי לסגור כדי לוודא, או איך ניגשים בכלל לדבר כזה.
    עד כמה הקונקטורים נגישים או שלא לוודא שאין קורוזיה ולהבין בגדול מאיפה הבעיה.
    הייתי רוצה לבצע מאין אינטגרציה והרעיון שלי היה ליזום פעולה יזומה - נניח לחמם את החיישן ולוודא שהקונקטור מוציא את הדרוש, לאחר מכן לוודא שהקונקטורים מקוצרים כנדרש ולא עם קורוזיה \ מנותקים וכדומה, ובשלב האחרון לראות פיזית שהמאורר תקין או לא.

    הבדיקה הזהו מסורבלת מדי, האינטואיציה שלי מכוונת אותי דווקא לקונקטורים (קטנוע משנת 2012 ועבר 45K), וכבר חויתי ענייני קורוזיה בקונקטורים.

    אשמח לשמוע מניסיונכם, לאן כדאי לכוון, עד כמה המאוורר אמין, איך אתם הייתם ניגשים לבעיה לאור הדברים שכתבתי מבלי לעבור את כל המסכת?


    תודה

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    341
    לא הבנתי, אז המאוורר נכנס לפעולה או לא?
    בדקת נוזל קירור ברדיאטור או רק במיכל עיבוי?

    כל הרכיבים האלו אמינים מאוד.
    את המאוורר קל לבדוק - פרק את הקונקטור ותן לו 12V ישירות ממצבר או מבוסטר. אם הוא מסתובב - הכל טוב.

    את החיישן קצת יותר חופר לבדוק - צריך להכניס אותו למים רותחים תוך כדי שהוא מחובר למולטימטר ולראות מה ההתנגדות שלו, יש בספר רכב לרוב את הנתון של התנגדות לפי טמפרטורה. שים לב שכנראה יש לך שני חיישנים שונים - אחד לשעון חום מנוע ואחד שמפעיל את המאוורר.
    החיישן חום מנוע לרוב נמצא על הטרמוסטט, החיישן מאוורר על הרדיאטור.

    תשתדל שלא לרכב לאורך זמן במהירות איטית אם המאווררר לא עובד, במיוחד בחום הזה, פוטנציאל גבוה להתחממות ונזק למנוע.

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    אוקי אז לאחר מספר נסיעות,

    נראה שאין קשר בכלל בין חום המנוע בפועל לבין מה שמופיע בצג - ופה אני נכנס לחשד דווקא יותר בקונקטור.

    אני סבור שהוונטה עובדת אף על פי שלא שמעתי אותה (על פניו אם מראה לי על הצג טמפרטורות הזויות אז ציפית שהוונטה תעבוד!), ואולי גם לא הגיע לטמפרטורה הדרושה בכדי לעבוד (במצב שהחישן השני לא מזייף , אם יש כזה).


    שוב מה שאני רואה בצג זה שאין קשר בין מה מראה לבין הטמפרטורה ובנוסף - יתכן שיש בעיה נוספת שהונטה לא מקבלת את המתח ברגע הצורך להכנס לפעולה.


    לא ברור לי החיישנים השונים ואשמח אם תוכל להרחיב כי רשמת לי כנראה. אני יותר חושד בקונקטור או בקופסה הזאת של השליטה (יתכן והיא מזייפת).

    בדקתי מים במיכל ליד הקידון ושמן במדיד.

    תודה על ההמלצות ועל ההרחבה מצידך !!!

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    "את המאוורר קל לבדוק - פרק את הקונקטור ותן לו 12V ישירות ממצבר או מבוסטר. אם הוא מסתובב - הכל טוב."



    מישהו שמכיר את המערכת? הוונטה מקבלת 12V אבל נשלטת בהפעלה על ידי בקר שהוא מפעיל אותה ברגע שהטמפרטורה גבוהה.


    נניח הייתי רוצה לחבר מתג פשוט לוונטה וזהו, עד כמה זה פשוט (או מורכב?)

    חשבתי לקחת את שני החוטים של ה 12V, פלוס ומינוס, לחבר מתג ביניהם וישר לוונטה. מצד שני, הוונטה מחוברת ונשלטת גם על ידי הבקר אז איך אני מנטרל אותו?


    בדקתי את החיבורים והחלפתי גם את הבקר, והבעיה כנראה מגיע מכיוון החיישן או החיווט שמעלה התנגדות בדרך. אשמח לרעיונות איך לתקוף את הבעיה כך שטמפרטורת המנוע תוצג כראוי ולא בצורה שגויה כמו כעת, וגם שהונטה תכנס לפעולה כנדרש (או שעדיף עם מתג וזהו)

    תודה

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    המאוורר לא תלוי באף חיישן וגם לא תלוי בסוויץ' - עובד גם אחרי שכיבית את הסוויץ'.
    הבקר על צד הרדיאטור זה טרמו מפסק - סוגר מעגל ברגע שטמפ' מגיעה לרף מסוים.
    אם המאוורר מקבל 12V ולא מסתובב זה אומר שהבעיה במאוורר.
    אתה יכול לחבר את המחבר שלו לשני החוטים של אחד המאותתים ולאותת לצד הרלוונטי - אם הוא תקין, אז יסתובב בפוסלים של האיתות.
    יוניט חום מוברג לראש המנוע והוא משדר למד על הסקאלה - זה התפקיד היחיד שהוא עושה.

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    תודה על התשובה המפורטת.
    הייתי רוצה להגיע למחבר של המאוורר אבל זה נראה מאוד לא נגיש. תוכל להכווין איך אוכל להגיע למחבר? כמה פירוק נדרש? אני כבר לא בטוח אם הבעיה עם המאוורר או היונט חום, כי חיווי החום מזייף כבר הרבה זמן. אני חושב שנכון יהיה קודם לבדוק את החיישן כי הוא גם ככה מזייף, וכדאי לשלול קודם אותו מאשר לעבוד קשה יותר.
    איפה החיישן מחובר על גבי ראש המנוע, איך אוכל לזהות אותו ? (פשוט לבדוק ממה יוצא חוטי חשמל? למעט חימום קדם בהנעה שהמנוע קר)

    תודה

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    הרדיאטור נמצא מאחורי הגלגל הקדמי והמאוורר מאחוריו.
    חיישן החום נמצא על הראש מנוע ליד בית התרמוסטט, ואם לא אז יש חיבור חשמלי כלשהו שמתחבר אל הראש מנוע והוא של החיישן.

אשכולות דומים

  1. קושי בהנעה והזעת שמן מבלוק מנוע piaggio xevo 125
    על ידי aviranze בפורום פורום טכני
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 02-04-2021, 16:22
  2. B&W 250 וונטה לא עובדת
    על ידי moshe636 בפורום פורום טכני
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 09-07-2018, 15:19
  3. מחפש מנוע ל-piaggio xevo 205
    על ידי avshae בפורום פורום קנייה
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 16-07-2016, 22:01
  4. T-max מאוורר(וונטה) רדיאטור מחובר ישירות למצבר
    על ידי vy17206 בפורום פורום טכני
    תגובות: 35
    הודעה אחרונה: 05-09-2015, 12:20
  5. שמן מנוע של מכונית ל xevo 250
    על ידי Khc בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 03-07-2015, 19:26

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO