תוצאות 1 עד 7 מ 7

אשכול: רק לי זה נשמע מוזר?

  1. #1

    רק לי זה נשמע מוזר?

    בואו נדבר שניה על הנפחים שמתחת ל500 סמק, ברגע שעוברים כמה שנים וכמה קילומטרים האופנוע יכול להגיע לשליש מהמחיר שלו בזמן שמנוע חדש עולה כמעט חצי ממה שימכרו אותו ביד 2.
    עכשיו שאתם נתקעים עם כלי כזה שחייב להחליף לו מנוע כולם יעדיפו למכור את הכלי לפירוק נכון? אז אני שואל למה?? למה בכלל מגיעים למצב כזה שאי אפשר יותר לתקן דברים חשובים מבלי שנחשוב על למכור לפירוק פשוט? למה המחירים של החלפים גבוהים כלכך???!?! זה גורם לכולנו לוותר על כלי שהיה לנו סבבה איתו רק בגלל המחירים של החלקים וסתם אופנועים נזרקים לפח

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    הקונים הפרטיים הם יריקה בכנרת והיבואן זה הכנרת.
    לדעתי בשביל לשנות את המציאות כאן אנשים צריך לקנות בצורה מאוגדת או להתאגד ולא לקנות בכלל.

    אופנועים בנפח 300 (ולא רק) פונים לקהל שחושב בצורה שלא צריך לבזבז זמן על ללמוד לתקן לבד כשאפשר פשוט לקנות חדש.
    אני לא חושב שזה קשור למחירים.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    זה קצת יותר מורכב מזה.
    קודם כל, צריך להבין מה התקלה במנוע. אם הבעיה מסתכמת באכילת שמן, ונפתרת בהחלפת רינגים וגומיות שסתומים - התיקון אינו יקר כ"כ, ועולה להערכתי כ-2000 שקלים במוסך.
    אם המנוע נתפס, אז האלטרנטיבה היא החלפת מנוע - וזה כבר עולה כמו הכלי עצמו במצב תקין, כשמדובר באופנוע 250.
    מניסיוני, אופנוע 250 עם מנוע איכותי מחזיק קרוב ל-100 אלף ק"מ ולפעמים גם יותר מזה, כל עוד הוא מטופל כראוי ונרכב בהתחשבות.
    אם בכלים מסויימים המנוע הולך בחצי ושליש מזה - אז האצבע המאשימה צריכה להיות מופנת ליצרן, שבנה מכונה לא עמידה, ולמי שמתפתה למחיר רכישה נמוך וקונה אופנוע באיכות ירודה.

    לשאלתך המקורית:
    אפשר לתקן כמעט הכל. אבל כשהכלים שווים אלפי שקלים בודדים במצב נוסע, אין הצדקה כלכלית להשקיע יום עבודה של מוסך (~2000 שקלים) ועלות של צילינדר, בוכנה, מיסבי קראנק, טלטל וכו' (עוד כמה אלפי שקלים לכל הפחות) כדי להחזיר לכביש אופנוע כזה עם מנוע תקול.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887

    רק לי זה נשמע מוזר?

    שמנוע זקוק לשיפוץ אתה מפסיד פעמיים, גם בעלות התיקון (או החלפת מנוע) וגם במכירה, מסתבר שאנשים לא אוהבים לקנות אופנוע משומש שעבר שיפוץ או החלפת מנוע (אולי בכלים מאד ישנים יש ערך להחלפת מנוע או שיפוץ) לכן העדפה למכור בחלקים או לפירוק.

    להשוות מנוע חדש למחיר האופנוע המשומש שלך זה לא נכון לעשות, זה מנוע חדש לכן תשווה את המחיר לאופנוע חדש, חוץ מזה סטוק זה כסף עומד ועל זה מחייבים אותך ובנוסף גם האחריות שתקבל עולה כסף ואתה משלם את זה.
    אופנוע בחלקים יוצא יותר יקר מאופנוע חדש בחנות מהסיבות הנ״ל ויש עוד כמו למשל שינוע, הכל מגולם במחיר

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    מאותה סיבה שאם הבגד נקרע אתה לא מתקן אלא קונה חדש – יותר זול. לפני שנה הלך הריצ'רץ של סווטשירט (אימונית) שלי. לתקן עלה כפול ממה ששילמתי על הסווטשירט.
    מאותה סיבה שאם נשרף המנוע של מיקסר בבית בד"כ יותר משתלם לקנות חדש מלתקן.
    לפני כמה שנים זרקתי מכונת כביסה מעולה כי לא ניתן היה להשיג מנוע ואף אחד לא היה מוכן לתקן אותו.
    פוד פרוססור עובד ותקין (ומעולה) הושבת כי לא היה ניתן להשיג חלק פלסטי שנשבר.
    טוב או לא טוב – ככה עובדת הכלכלה המודרנית. לתקן (עבודה, חלפים שדורשים מחסן ומלאי ומייקרים אותם) יקר יותר מלקנות מוצר חדש שבד"כ, "על הנייר" נותן יותר.

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    עם תחזוקה נכונה, מנוע יחזיק יותר מכמה שנים וכמה ק"מ. יכול להיות שהצעירים שקונים אופנועים כאלה מחפפים בתחזוקה

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של erani99
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    א.י.
    הודעות
    799
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    מאותה סיבה שאם הבגד נקרע אתה לא מתקן אלא קונה חדש – יותר זול. לפני שנה הלך הריצ'רץ של סווטשירט (אימונית) שלי. לתקן עלה כפול ממה ששילמתי על הסווטשירט.
    מאותה סיבה שאם נשרף המנוע של מיקסר בבית בד"כ יותר משתלם לקנות חדש מלתקן.
    לפני כמה שנים זרקתי מכונת כביסה מעולה כי לא ניתן היה להשיג מנוע ואף אחד לא היה מוכן לתקן אותו.
    פוד פרוססור עובד ותקין (ומעולה) הושבת כי לא היה ניתן להשיג חלק פלסטי שנשבר.
    טוב או לא טוב – ככה עובדת הכלכלה המודרנית. לתקן (עבודה, חלפים שדורשים מחסן ומלאי ומייקרים אותם) יקר יותר מלקנות מוצר חדש שבד"כ, "על הנייר" נותן יותר.
    אכן, לצערנו זה מה שהולך היום.. המכשירים והמכונות לא מחזיקים הרבה בגלל ה made in China של הרכיבים או מכלול המוצר.
    לי זה לא נשמע מוזר :-(
    נערך לאחרונה על ידי erani99; 26-06-2022 בשעה 13:35.
    ........................................ KKK-BITCH
    ......................... We Ride Together, We DIE Together
    ... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast

אשכולות דומים

  1. משהו מוזר קורה..
    על ידי OneBiker בפורום כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 07-03-2020, 16:41
  2. ניקוי מחסן ארגז נשלף ועוד כל מיני...
    על ידי dudi72 בפורום פורום מכירה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 01-04-2019, 00:18
  3. מחפש ארגז נשלף (לפחות 40 ליטר) משומש
    על ידי zleshem בפורום פורום קנייה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 02-12-2018, 11:32
  4. אז למה בעצם ה er-6 נשמע כמו טרקטור?
    על ידי BeePi בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 21-12-2015, 13:54
  5. למכירה תיק ייעודי נשלף לאופנוע / קטנוע
    על ידי yanivn בפורום פורום מכירה
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 17-12-2015, 16:40

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO