כפי שנראה כעת, סופה של האגדה הדו-גלגלית - הסוזוקי GSX-R1000, או ג'יקסר - קרוב מאוד; האם בסוזוקי לא יעדכנו את הדגם האייקוני לתקנות יורו 5 ויפסיקו את ייצורו? הפרטים כולם בפנים.
https://fullgaz.co.il/%d7%94%d7%90%d...2%d7%99%d7%a2/
![]()
כפי שנראה כעת, סופה של האגדה הדו-גלגלית - הסוזוקי GSX-R1000, או ג'יקסר - קרוב מאוד; האם בסוזוקי לא יעדכנו את הדגם האייקוני לתקנות יורו 5 ויפסיקו את ייצורו? הפרטים כולם בפנים.
https://fullgaz.co.il/%d7%94%d7%90%d...2%d7%99%d7%a2/
![]()
כנראה נתוני המכירות הנמוכים לא מצדיקים את עלויות הפיתוח, יש סיכו יותר מסביר שסוזוקי יקחו הפסקה יותר ארוכה משנה
כולם מחכים לראות מה יקרה עם המנועים החשמליים, מין הסתם לא נראה פיתוחים חדשים רק התאמות עד יום הדין, התעלומה הגדולה היא מדוע דווקא ב.מ.וו בחרו לפתח את המנוע החדש ממש לפני הסוף, או שמצפה הפתעה אחרת...
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אין כרגע שום הפסקה או האטה בפיתוח מנועי בנזין לאופנועים מתוך הבנה שהלקוחות הם ברובם die hard וימשיכו לקנות עד הסוף המר וגם הסוף לאופנועי בנזין כרגע לא קשור למכוניות ונראה שדו״גים לפחות באירופה (שתכלס קובעת את הקצב לכולם) יקבלו החרגה לעוד עשור או שניים מתאריך הסיום של מכוניות.
אגב ככל שתקן היורו עולה לא מדובר על התאמות אלה על פיתוח חדש כי באופנועים קשה יותר לעמוד בסטנדרטים החדשים מאשר רכבים.
האם זה רק הג'יקסר או כלל חטיבת האופנועים של סוזוקי?
ביום אחד שהעברתי את זמני בסוכנות אקראית של הונדה, הגיע אדם כדי לקבוע מבחן על אחד האופנועים החדשים שהגיעו.
יצא לנו קצת לדבר פה ושם והיה נראה כי מבין לא מעט בסוזוקי.
לטענתו, סוזוקי גם הקפיאו את התקציב של מו"פ חטיבת האופנועים. וגם הייצור העולמי צומצם באופן משמעותי (מה שהרגשתי בניסיונות להשיג מבחן על הג'יקסס 1000 ג'טי. אין אפילו יעד,אם בכלל, להגעתו לארץ). לא עשיתי בדיקת עובדות כי לא התחשק לי להתעמק בזה. אבל אם אמת בדבריו, זה נראה כמו סימנים שמנבאים רעות.
תבדוק את ההיסטוריה של סוזוקי, הם תמיד היו חברה שמזדנבת מאחור ומנסה לעשות לימונדה מהלימונים שלה.
זה לא שלא היו להם אופנועים טובים רק שתמיד היה ניכר הנסיון לחסוך בכל דגם.
לפי דעתי סוזוקי מתנהגת כמו סוזוקי ואין שום חדש כאן.
לדעתי הבעיה גדולה יותר, אם נעשה לרגע זום אווט נגלה משהו מדהים.
בשנות השישים של האלף הקודמת ארבעת היצרנים היפנים נתנו תשובה מוחצת לתעשייה האירופאית והאמריקאית.
הם שברו את השוק בכלים אמינים מתוחכמים ולא נוזלים, השנים האלה היו הרנסנס של התעשייה היפנית במשך שנים
הייתה להם שליטה כמעט בלעדית על שוק האופנועים העולמי. עד שהתחילו להיכנס שחקנים חדשים וחדשים ישנים
למשוואה.. עכשיו השוק העולמי כבר מתנהג אחרת, אחוז המכירות העולמי שינה את גודל הנתחים לכל שחקן והיפנים
כרגע לוקחים צעד אחורה.
התעשיות הגדולות של הקונצרנים מתנהלות בשוק חדש ותקציב הפיתוח ואפילו איכות החלקים מתכווצת. אצל הקטנים
זה מורגש יותר ואצל הגדולים זה יורגש בעתיד, תקנות היורו ואיכות הסביבה מזנבות חזק ברווחים וכל ייצרן עושה את
החישובים שלו בשוק שמשתנה במהירות.
לדעתי כולם כרגע יושבים על הגדר על מנת לראות מה קורה בעשור הנוכחי ועל מנת להיערך מחדש.
שנות השיא של התעשייה היפנית כבר עמוק מאחור ואף אחד לא רוצה להמר על המחר, זה מה שקורה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לא מבין מאיפה המסקנות האלו.
פעם האופנועים האירופאים והאמריקאים היו בלתי נסבלים, אופנועים שלא יכלת לחיות איתם ביום יום והיפנים סיפקו לשוק את מה שהוא צריך בזמן שהשאר אמרו לצרכנים אנחנו נקבע לכם מה אתם צריכים.
הזמן עבר האירופאים והאמריקאים השתפרו בנושא האמינות אבל הכי חשוב הם עקפו את היפנים השמרנים בכל מה שקשור בטכנולוגיה, היפנים עד היום עושים טובה שהם עושים קרוז קונטרול ושליטה על לוח השעונים מהכידון שימאהה שמה בצד ימין עם המצערת , אם זה היה תלוי בהם היינו עם לוח שעונים אנלוגי עד היום.
האירופאים ובמיוחד אפריליה ובמוו הכתיבו להם איזה אלקטרוניקה לשים באופנוע.
עוד דבר שאתה מתעלם ממנו זה 2008 שהשוק קרס וזה הוליד אופנועים פשוטים יותר שמשתמשים באותם פלטפורמות כמו בעולם הרכב.
אף אחד לא על הגדר חוץ מסוזוקי שזה אופייני לה, הארלי מחדשים הם דגמים חדשים ולא אופייניים לה.
במוו מוסיפים עוד כלים לקטלוג שלהם כמו כל קטגוריית ה2 במקביל ועוד.
אפריליה עם דגמי 660 ועוד.
תכלס מעולם לא היה כלכך הרבה בחירה כמו עכשיו וזה לא יפסיק בקרוב אלה אם המיתון של 2008 או גרוע מזה יחזור.
מה שתראה גם זה שטות חשמלית אחת לפחות לכל יצרן, הם לא ממש מתכננים למכור מזה אבל זה דרוש באולמות התצוגה באיחוד האירופי כדי לרצות את הטכנוקראטים שלא נבחרו ע״י הציבור
וזה לפני שהזכרנו את המבול הסיני של כלים דור שני עם מערכות ואפילו מנועים אירופאים.
אז אתה בעצם אומר בדיוק את מה שאני אומר, השוק השתנה ההגמוניה היפנית הצטמצמה הענקים כרגע מרוויחים פחות ולכן לוקחים צעד אחורה. על מה הזעם?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אין צעד אחורה, השוק פורח גם ליפנים רק שבעשור האחרון האירופאים חזרו ובגדול, השוק השתנה ב2008 בעיקבות אירוע כלכלי ומאז יש רק צמיחה כמעט עקבית (לזכרוני היו ירידות קלות שאחריהם היו עליות גדולות בדרך)
למדוד את השוק לפי יצרן קטן ושמרני שתמיד התנהג מוזר זה לא נכון לעשות.
https://www.press.bmwgroup.com/globa...nt?language=en
https://www.mcnews.com.au/2021-recor...-pierer-group/
בוא נבדוק את זה לעומק:
איזה דגמים חדשים יש לקוואסקי בשנתיים האחרונות?
איזה דגמים מרעישים יש ל-YAMAHA?
הונדה מה היא ספינת הדגל ובת כמה היא?
סוזוקי מה ואיך?
יש איזה באזז סביב יפני לגדולים (לא מתייחס כרגע לקטנועים).
מנוע חדש יפני של ארבעת הגדולים?
זה שהם מוכרים ועדיין נהנים מהערצת העדר בנושאי אמינות וכזה
סבבה לגמרי אבל איפה החידושים?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
היה גל גדול של חידושים לפני שנתיים והשוק עובד בגלים כלומר עוד שנתיים יגיעו עוד דגמים חדשים, וכמו שאמרתי היפנים יותר שמרנים, הם תמיד היו ככה.
תסתכל על העבר ותראה שמנועים חדשים לגמרי מגיעים פעם בעשור ואז מנצלים אותם עד תום, ככה התעשיה עבדה תמיד אין חדש כאן.
אנחנו בזמן של פריחה בתחום, המספרים לא משקרים.
לכול יצרן יש קטלוג דגמים גדול יותר מבעבר
ועל ריווחי ימאהה וגם קצת על סוזוקי תוכל לקרוא כאן
https://www.google.com/amp/s/www.rid...port-2021/amp/
Even Suzuki, who seems to have been resting on its laurels in terms of innovation for the last 15 years posted decent sales growth last year
כך דוגמא, מנוע ה600 של ימאהה YZF היה בשימוש כמעט ללא שינוי 11 שנה אז זה אומר שהם ישבו על הגדר כי חיכו לראות מה יקרה עם האופנוע החשמלי כבר בשנות ה90?
יש עוד הרבה דוגמאות של מנועים בני עשור שרצו משנות ה90 לשנות ה2000 דווקא עכשיו נראה שהלופ הזה התקצר חלק בגלל תקנות היורו שמאלצים לפתח מנוע חדש