21150 ק"מ

המעבר מהבימרן לורסיס מורגשת במיוחד אחרי שאתה נועל את הבימרן במקומו ועולה הביתה על הורסיס, זה מצחיק הבימר מרגיש
קטן וצר אפשר להשתחל איתו לכל מקום שבו הכתפיים שלך עוברות, ההילוכים הראשונים שלו חזקים אבל בגלל המשקל המצחיק שלו
הוא גם מאיץ יפה ואם לא נזהרים הוא ידע גם להרים גלגל קדמי אפילו במעבר חזק בין ראשון לשני שורשי השטח שלו מורגשים בכל
רכיבה הרכות שלו, הגובה המתלים והגלגל הקדמי הגדול והמושב הרך מכתיבים לך סגנון אחר לגמרי ברכיבה. בעוד הורסיס מרגיש
מוצק נטוע במקומו ותופס את המרחב הדגול שלו במכובדות מהיר וחזק שמכתיב רכיבה שונה. בעולם מושלם הייתי מעביר את הבימרן
לאירופה ויוצא אליו כמה פעמים בשנה לרכיבה שם. זה מצחיק אבל לרוכב/ת בודד זה פרטנר מושלם במיוחד באירופה שם ראיתי לא
מעט מאחיו רוכבים בכבישים ללא רגשי נחיתות. וכן רכיבה שם בכבישים משניים ודרכי עפר תהיה קלה יותר ואפילו במקרה של נפילה כל
יוכל להרים אותו בקלות מקרקע ללא עזרה מסביב. לא מפליא שיש פורומים רבים שמקדשים לכלים האלה באירופה בארה"ב ודרום אמריקה.

הורסיס ואני מתקרבים לטיפול ה-24 רוב החלקים כבר נמצאים אצלי וכיוון שאת הטיפול הקודם עשינו לאחר החזרה מחו"ל ב-14 אלף ק"מ
יוצא שאפילו נקדים במקצת את הטיפול. בהחלפת השמן אנסה שמן חדש סנטטי מלא של קסטרול למרות שידוע שסוס מנצח (ליקווי מולי) לא
מחליפים עד עכשיו ולמרות שהמנוע עובד חזק אין שום שינוי במפלס השמן ולא נרשמה צריכה בכלל, טמפרטורת המנוע קבועה וללא חריגות
והמנוע נשמע ומרגיש עצמתי חלק וחזק.

מי שמתבונן המחירון מטרו לטיפולים עלול לחשוב בטעות שהמחירים גבוהים בפועל זה אחד מהאופנועים הכי זולים לטיפול שיש אם יודעים להתנהל
נכון. השיטה פשוטה:

1. מוצאים את המכונאי הנכון! במקרה שלי בבאר טוביה ישנו בחור שהיה מנהל מוס מרכזי של מטרו שפתח עסק עצמאי והומלץ ע"י קהילת הורסיס.
(למי שלא יודע ישנו מועדון ורסיס גדול שמוציא פעילויות, דואג להנחות משמעותיות ונמצא בקשר מתמיד עם נציגי היבואן ויש בו המון חברים מכל הארץ
שמספקים תמיכה מלאה בשגרה וחירום לחברים, מאין עמותת ידידים אבל רק לחברי המועדון. מהם ניתן לקבל גם המלצות אמתיות על מוסכים)

2. קונים את כל החלפים לטיפול ברשת ממקומות אמינים ובטוחים הקנייה הזאת מוזילה את מחיר הטיפול בהרבה מאד כסף.

3. למוסך משלמים על שעות העבודה, וכיוון שהמוסכניק שלנו הוא מתוך המלצות הקבוצה הטיפול שנעשה לאופנוע הוא הטיפול הנכון והראוי במחיר
אמת. כשמצרפים את סך הדברים האלה לטיפול מחיר הטיפול באופנוע האמתי מצטמצם לשני שליש ולפעמים אפילו יותר.

4. לא מחכים לתקלה, מוסך מקצועי מכיר מחלות אופייניות לכלי ומוסך שמתמחה בכלילים ספציפיים שולט בחומר היטב ויודע לתת לאופנוע את כל מה
שהוא צריך ויותר ולכן גם מונע תקלות.

5. מחשב רבותי מחשב... יש לכם באופנוע תקלות נסתרות, כן הרבה מאד פעמים אנחנו רוכבים עם תקלה שאנחנו לא מודעים אליה או שקיים קובץ
עדכון למחשב האופנוע שרק גורמי מקצוע יודעים עליה כך מבצעים ריקול שקט (תיקון שהחברה ממליצה אבל לא פורסם) כך מעדכנים תוכנה, כך
מזהים בעיה עתידית גדולה יותר. רוב המוסכים שמשרתים הרבה סוגי אופנועים לא מחברים את האופנוע למחשב אם לא מופיע קריאה של תקלה,
ולכן מפספסים חלק מהטיפול. אגב מכונאי טוב גם יאפס לכם את הקריאות הקודמות וישחרר את זיכרון המחשב מקבצים מצטברים שאינם חיוניים
אצלי לדוגמה במחשב נשמרת הזווית הכי גבוהה שבה היה האופנוע ולכן כיוון שלא פעם האופנוע שכב על הרצפה הזווית המקסימלית נשמרה ולא ניתן
לקבל קריאת אמת. בטיפול הקריאות האלה נמחקות וניתן להתחיל מחדש.

6. חלק גדול מהתקלות באופנוע נגרמות ע"י המוסך, חיזוק לא נכון של ברגים, שבירה של פלסטיקים, שימוש בחומרים לא נכונים, או סתם הזנחה
כל אלה פוגעים בשלמות האופנוע תפקודו והמראה שלו, מכונאי מוסדר שעובד נכון עם הכלים הנכונים בסדר שיטתי לא גורם נזק לאופנוע. לכן
בחירת המוסך והמכונאי לאופנוע שלכם חיונית. למדתי זאת על בשרי עם הבימרן שטופל אצל האלכסים (הגוריים של BMW) במשך שנים, קבלתי
אופנוע מושלם מקורי לחלוטין שטופל בחלקים מקוריים בלבד. והוא בריא כמו שור. זה החלק של "המוסך הנכון".

אז כן החזקה נכונה של האופנוע משתלמת בסופו של דבר, קיצורי דרך ואילתורים גורמים נזק. אבל בגדול בטיפול נכון ויעיל אפשר לחסוך בלי להתפשר.