חוקי זה כל מה שמגיע מהיצרן וכל מה שמומר לא חוקי.
יש ערכות להמון דגמים אבל עלות של ערכה יכולה להגיע לכמה עשרות אלפים.
אשמח אם מישהו יכול להסביר איך הולך עניין החוקיות של כלי סופרמוטו לכביש.
זאת אומרת, איזה כלים חוקיים לפי חברות, איזה כלים יכולים להיות מומרים, איזה כלים "מגיעים" סופרמוטו מהיצרן.
כאלה באיזור ה250 סמק.
איזה כלי חוקי לכביש לנסיעה יומיומית.
חוקי זה כל מה שמגיע מהיצרן וכל מה שמומר לא חוקי.
יש ערכות להמון דגמים אבל עלות של ערכה יכולה להגיע לכמה עשרות אלפים.
לחוקיות של סופרמוטו יש שתי אופציות: או שהכלי מגיע כבר מהיצרן בתצורת סופרמוטו, או שבזמן העלייה לכביש היבואנית הוסיפה ברישיונות מידות גלגלים של סופרמוטו.
הכלים שמגיעים מהחברה בתצורת סופרמוטו: ק.ט.מ 690SMC, הוסקוורנה 701SM, גאסגאס 700SM (שלושתם על בסיס אותה הפלטפורמה), ו-TM SM450 שהוא אופנוע מקצועי.
בעבר היו כלים כמו סוזוקי DR-Z400SM, ימאהה WR250X והונדה CRF250SM, אולם הם כבר לא מיוצרים.
אופנועי אנדורו של ק.ט.מ, הוסקוורנה וגאס גאס, המגיעים עם גלגלים בקוטר "21 ו-"18, ניתן לרשום גם עם מידות סופרמוטו "17, אולם זה חייב להתבצע במעמד העלייה לכביש. אי אפשר להוסיף אחרי שהאופנוע עלה לכביש. בכל מקרה אלו לא אופנועים שמיועדים לרכיבה יום-יומית.
יש גם ק.ט.מ 450SMR והוסקוורנה FS450, אבל שניהם כלים מקצועיים למסלול בלבד, ללא תקינת כביש.