לא.
שמתי לב שככל שעולים יותר בנפח האופנוע אז המחירים הולכים ומצטמצמים.. זה נכון? למשל אופנוע של rc390 עולה 45 אלף שקל אבל אופנוע רציני יותר למשל mt07 עולה 56 אלף שקל שזה הבדל של 10 אלף שקל לעומת הסמק שהוא שינוי משמעותי.. בכל מקרה עדיף לי לעשות רישיון לa ולקנות כלי גדול יותר מבחינת חיסכון?
מסכים עם קיזודו לגבי החוויה.
מה שכן דווקא מדד של שקל לכ"ס יכול להיות מדד מעניין לראות, כ"ס דורשים השקעה בפיתוח של מנוע שהוא האלמנט היקר ביותר באופנוע.
בד"כ יש איזון בין כ"ס להשקעה בשאר האלמנטים כשכל קטגוריה נותנת דגש על אזורים אחרים של האופנוע כחבילה.
בסופו של דבר התיכנון ומחיר החבילה צריכים להתאים לקהל היעד.
לדוגמא הארלי ישקיעו בשטח הניקלים וברעש של האגזוזים יותר מכל דבר אחר.
הונדה ישקיעו יותר בחבילה יותר מאוזנת שתהייה סיפטית לרוכב כלומר לאו דווקא הכי הרבה כ"ס.
קווא מסורתית השקיעו במנוע חזק על חשבון מתלים או בלמים וימאהה היו תמיד המותג עם ההתנהגות כביש או המתלים/בלמים הטובים ביותר.
דוקאטי? אלה אטלקים לך תדע מה עובר להם בראש.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
נפח מנוע זה דבר אחד, יש עוד הרבה מכלולים מעבר.
תראה איך אופנועי אנדורו בנפח רבע ליטר עולים יותר מאופנוע 700-800 ממוצע.
מנהל מכירות ב-ד.ל.ב מוטוספורט (KTM & peugeot)
שוקן 16 תל אביב
לא מדוייק, נכון בעיקר לארץ.
בארה"ב רוב אופנועי האנדורו הרבה יותר זולים מאופנועי כביש כי:
אין בהם חלקים כמו ממיר קטליטי
הם לא צריכים תקינת כביש שעולה המון
הם לא צריכים יציקות אלומיניום יקרות (הכל שלדות פלדת כרומולי במקרה הטוב ביותר).
והמנוע עצמו הוא דו"פ זול יחסית.
החיסרון שלהם הם סדרות ייצור קטנות ומשקיעים בהם בעיקר במתלים ומעט בפיתוח המנוע.
לקטגוריה מסויימת נפח מנוע הוא אינדיקציה טובה למחיר, מפני שמנוע בנפח גדול יותר בד"כ מתוכנן לביצועים (כ"ס) גבוהים יותר והמכלולים צריכים לתמוך במנוע והאופנוע מתוכנן בהתאם.
בו נקח את הדוגמא שלך של אנדורו: אופנוע אנדורו ד"פ 200 סמ"ק יעלה בד"כ פחות מאופנוע אנדורו 250 סמ"ק שיעלה פחות מאופנוע אנדורו 300 סמ"ק.
כולם יעשו שימוש במערכת ניהול מנוע ואספקת דלק דומה ושילדה בטכנולוגיה ועמידות דומים.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
Tmax (נפח מנוע 560 סמ"ק) עולה קרוב כ-88 אלף שקל.
NC750X (נפח מנוע 745 סמ"ק) עולה 66 אלף שקל.
אין קשר בין סמ"ק למחיר ובכלל זאת ממש הסתכלות צרה על מה לחפש ברכישת כלי.