עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 45

אשכול: מנועי בעירה פנימית עדיין לא אמרו את המילה האחרונה

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887

    מנועי בעירה פנימית עדיין לא אמרו את המילה האחרונה

    היפנים מעולם לא האמינו ברכב החשמלי אומנם טויוטה הייתה חלוצת ההיבריד עם הפריוס אבל רכב חשמלי 100% לא היה נראה להם הטכנולוגיה של עתיד שוק הרכב לכל היותר הם יצרו רכב חשמלי לנישה מסויימת והיום מיצרים רכבים חשמליים כי מכופפים להם את היד.
    מסתבר שברקע חוץ מתא הדלק (גנרטור מימן שמייצר חשמל ללא בעירה פנימית) ימאהה, קוואסקי וטויוטה עובדים על פרוייקט מנוע בעירה פנימית שישרוף מימן.
    יש כבר מנוע V8 שמיועד ללקסוס ויש את מנוע הH2 של קוואסקי שמוסב למימן.

    מכוון שכבר היו רכבי מימן בעבר (לדוגמא האמר של ארנולד שונצנגר) אין ספק שזה ישים אבל נשאר לראות אם הפוצים באיחוד האירופי יראו בזה אופציה
    ATTACH]9880[/ATTACH]
    [ATTACH]
    9881[/ATTACH]

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    בגדול,
    מימן יותר זמין מליתיום. מחירי הליתיום הרקיעו שחקים, עוד לפני שהמאסות הצפויות של סוללות הגיחו לעולם. מניח שלא תהיה ברירה.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    בגדול,
    מימן יותר זמין מליתיום. מחירי הליתיום הרקיעו שחקים, עוד לפני שהמאסות הצפויות של סוללות הגיחו לעולם. מניח שלא תהיה ברירה.
    כן אבל מה שמעניין זה שהם בודקים את האפשרות לשרוף מימן ולא לייצר ממנו חשמל כמו בטויוטה מיראי שדורשת רק מצבר קטן שמתנהג כBuffer בין תא הדלק למנוע החשמלי

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    אני מבין במנועים כמו שתינוק מבין במגדריזם. בכל הנושאים הירוקים אנשי התקשורת דואגים מראש להחסיר נתונים רלוונטיים כדי שנבין את הפרופורציות. כמה הסוללות מזהמות, מה אחוז פליטת המזהמים של הרכבים מהזיהום הכללי, מה הנזקים התועלת והסכנות מכל האטלרנטיבות, כמה כדאי X מול Y לעומת Z. על פניו, מדובר במהפיכה. תאגידי האנרגיה, גופים שיש להם ממשלות או היו להם- איבדו תוך עשור את ההשפעה והממשלות התחילו לממן אלטרנטיבות נקיות יותר. מצד שני האלטרנטיבות כבר גורמות נזקים חסרי הגיון. מימן יש בחינם והוא לא מזהם. איזה תאגידים ירוויחו, מי יפסיד...לא ברור לי העסק הזה.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    אין לנו מרבצים של מימן זמין בכלל.
    כדי להפיק את המימן שקשור לחמצן, חייבים להשקיע כמות עצומה של אנרגיה (נפט, גרעין, פחם ושות) ולכן הרוב המוחלט של המימן שזמין היום בתעשיה מגיע בכלל מנפט.
    זה משחק בנדמה לי. מבחינה אנרגטית מדובר בסכום אפס שאליו מצטרפות עוד כמה בעיות ״קטנות״ של איך בכלל מאחסנים מימן ושל אופסי הינדנבורג.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDough צפיה בהודעה
    אין לנו מרבצים של מימן זמין בכלל.
    כדי להפיק את המימן שקשור לחמצן, חייבים להשקיע כמות עצומה של אנרגיה (נפט, גרעין, פחם ושות) ולכן הרוב המוחלט של המימן שזמין היום בתעשיה מגיע בכלל מנפט.
    זה משחק בנדמה לי. מבחינה אנרגטית מדובר בסכום אפס שאליו מצטרפות עוד כמה בעיות ״קטנות״ של איך בכלל מאחסנים מימן ושל אופסי הינדנבורג.
    נו באמת, הינדנברג? טכנולוגיה לפני עשורים, זה שיש שם מימן לא ממש קשור למה שיש היום.
    זה כמו להשוות את הכורים האטומים של צרפת לצ׳רנוב, זה שאחד התפוצץ לא אומר שככה כולם.

    הבעיה של אנרגיה מתחדשת זה איחסון וכאן המימן עוזר ובגדול, אין כאן סכום אפס.
    זה לא פיתרון מושלם כי באמת אין כזה, כדי להוזיז 4 גלגלים עם משקל של 1.5 טון צריך אנרגיה וכידוע היא לא צומחת על עצים אבל שמסתכלים על פגיעה בטבע המימן פוגע הכי פחות לעומת חשמל או בנזין והוא ישים שלא כמו הבטריות.

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    הינדנבורג כתזכורת לזה שהמימן הוא אותו מימן - גז נפיץ מאוד ובמקרה של מכוניות חשמליות - גז נפיץ מאוד שמוחזק בלחץ של 10,000psi (בהינדנבורג - 15psi).

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDough צפיה בהודעה
    הינדנבורג כתזכורת לזה שהמימן הוא אותו מימן - גז נפיץ מאוד ובמקרה של מכוניות חשמליות - גז נפיץ מאוד שמוחזק בלחץ של 10,000psi (בהינדנבורג - 15psi).
    המימן אותו מימן אבל היכולת להחזיק אותו בצורה בטוחה לא מה שהיה פעם by far, המיראי עברה את כל את המבחנים ובלון הגז שיושב בתעלה במרכז הרכב (איפה שהדרייבשאפט להנעה האחורית יושב) לא התפוצץ אפילו פעם אחת, נכון להיום יש כבר כמה מאות מיראי באירופה וגם במשטרת ברלין שכל שימושה ברכב הוא לשיטור עירוני בעיר צפופה.

    "With a high-pressure tank storing the hydrogen, safety is of paramount importance and the latest generation Mirai ensures this with a top five-star rating. Understanding that some consumers may be apprehensive about the technology, Euro NCAP paid extra attention to the crash and post-crash safety of the Mirai but found that the fact that it’s powered by hydrogen had no effect on its inherent safety."

    https://insideevs.com/news/531831/euroncap-crashes-hydrogen-toyota-mirai/

  9. #9
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    תמיד נשאלת השאלה מה יקרה בתאונה.
    לא שאני אומר שלא ייתכן. פשוט באמת מעניין אותי איך היצרנים מתמודדים עם הסוגיה. גם בנזין הוא חומר לא הכי ידידותי,אבל מימן.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    תמיד נשאלת השאלה מה יקרה בתאונה.
    לא שאני אומר שלא ייתכן. פשוט באמת מעניין אותי איך היצרנים מתמודדים עם הסוגיה. גם בנזין הוא חומר לא הכי ידידותי,אבל מימן.
    הNCAP כבר עשה את המבחנים שלו עם מיכלי גז (יש 3 במיראי) מלאים ולא קרה כלום, הרכב קיבל 5 כוכבים לפי הסטנדרטים החדשים של הNCAP המחמירים יותר.
    השאלה היא לא איך זה יעבוד ברכב תא דלק אלה איך זה יעבוד ברכב שבו אתה שורף את המימן בתאי שריפה כי המיכלים עברו את הבדיקה ונמצאו תקינים ובטיחותיים עכשיו נשאר לראות בצד של המנוע למרות שגם כאן היו כבר בעבר רכבי מימן מהסוג הנ"ל בגרמניה כרכבי ניסוי ולא היה איתם בעיות.
    download.jpeg

    toyota_mirai_2021_mpdb1.jpg

    toyota_mirai_2021_po1.jpg

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ב2005 בממוו סידרה 7 BI FUEL, מנוע שיכול לשרוף בנזין ומימן, הם מכרו אותו שנתיים בכמות זעומה ואפילו היה מימן בתחנות הדלק
    BMW_Hydrogen_7_at_TED_2007.jpg

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    אחת הבעיות עם רכבי מימן הוא זמינות תחנות הדלק.
    נכון להיום תחנות דלק התומכות במימן יש רק בקליפורניה (למיטב ידיעתי) תחנות טעינה לטסלה יש בכל המדינות והרבה (יחסית).

    אלון מאסק שיחק אותה כשדחף עמדות טעינה בכל קניון בכל חנות וואלמרט ובכל חניה של חברת הייטק:
    בשם איכות הסביבה אנחנו נדאג שתהייה לך הקונה של רכב ב 100 אלף דולר חניה שמורה.
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    מבחני ריסוק סטנדרטיים נועדו לבחון עמידות של בני אדם במתארים לא מאוד קיצוניים.
    הם לא מתקרבים לבדוק את מה שקורה לאנשים, שלא לדבר על מיכלי מימן, כשמכונית מתנגשת חזיתית במשאית בכביש מהיר והם גם לא בודקים מה קורה כשמכונית בת 15 כזו נתקעת על מסילה ועולה עליה רכבת מלאה נוסעים.

    ומימן גם לא עושה הגיון מבחינה אנרגטית. מההפקה המאוד בזבזנית ומזהמת, עבור בלוגיסטיקה הבעייתית וכלה בבעירה הסופית שגם היא מאוד לא יעילה.

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jonathan צפיה בהודעה
    אחת הבעיות עם רכבי מימן הוא זמינות תחנות הדלק.
    נכון להיום תחנות דלק התומכות במימן יש רק בקליפורניה (למיטב ידיעתי) תחנות טעינה לטסלה יש בכל המדינות והרבה (יחסית).

    אלון מאסק שיחק אותה כשדחף עמדות טעינה בכל קניון בכל חנות וואלמרט ובכל חניה של חברת הייטק:
    בשם איכות הסביבה אנחנו נדאג שתהייה לך הקונה של רכב ב 100 אלף דולר חניה שמורה.
    כרגע אין מספיק מכוניות תא דלק באירופה להצדיק פריסה ארצית רחבה אבל למרות זאת יש 91 תחנות דלק עם מימן בגרמניה ועם טווח אמיתי של 500 ק״מ אפשר לחיות עם זה בגרמניה אבל המצב הרבה יותר גרוע בשאר המדינות

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    כרגע אין מספיק מכוניות תא דלק באירופה להצדיק פריסה ארצית רחבה אבל למרות זאת יש 91 תחנות דלק עם מימן בגרמניה ועם טווח אמיתי של 500 ק״מ אפשר לחיות עם זה בגרמניה אבל המצב הרבה יותר גרוע בשאר המדינות
    אוקיי אתה מאשש את מה שחשבתי.

    מצד שני תשתית התכנון והייצור של תעשיית הרכב בגרמניה ושאר מדינות אירופה ותשתית האספקה של האנרגיה בצורה של תחנות דלק הרבה יותר זמינות מאשר תשתית החשמל.

    Sent from my SM-G781U using Tapatalk
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


אשכולות דומים

  1. תגובות: 43
    הודעה אחרונה: 26-12-2021, 17:42
  2. קירור נוזל חיצוני - למנוע בעירה פנימית. (רעיון לדיון)
    על ידי אין לדעת בפורום פורום טכני
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 22-09-2021, 12:10
  3. סוף עידן אופנועי מנוע בעירה פנימית.
    על ידי ronen_sch בפורום כללי
    תגובות: 243
    הודעה אחרונה: 31-03-2021, 10:30
  4. מחפש כיסוי למושב(לשעות הלילה) לקטנוע
    על ידי buggy בפורום פורום ציוד
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 01-11-2020, 20:31
  5. bmw נפל בהלך הלילה עכשיו לא מניע
    על ידי ziki בפורום פורום טכני
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 27-07-2017, 08:35

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO