הפתרון הטוב ביותר היא הסעת המנים יעילה מהירה ונוחה ומי שלא מאמין שיסתכל על ניו יורק ברצלונה וינה ושאר הערים הענקיות.
אין מנוס היום מלעקר את הצורך שיש לאנשים להשתמש ברכב פרטי להפוך אותו ללא משתלם ולהפוך את התחברה הציבורית ליעילה
בצורה כזאת שהאנשים יעדיפו מעצמם את השימוש בה ויוותרו על המכונית.
למי שגר היום בתוך ניו יורק אין רכב פרטי, ולמי שיש כאב הראש בחזקתו כל כך גדול שזה הופך כמעט ללא משתלם. כל מי שחושב
להיכנס לניו יורק לצורך עבודה במהלך היום עושה זאת בתחבורה ציבורית כי אין לו כמעט ברירה אחרת.
בברצלונה רוב תנועת הרכבים היא על קטנועים ואופנועים ושאר אמצעי תחבורה תחליפיים מגרשי חנייה עצומים לדו"ג תחבורה ציבורית
נהדרת עיר ענקית שמכפילה את עצמה בגלל התיירים בעונות התיירות ועדיין זורמת.
בוינה לעבור ברכבות תחתית מצד אחד של העיר לצד השני לוקח כמה דקות ברכב מדובר בסיפור של המון זמן וזה פשוט לא משתלם.
הקורונה הוכיחה את היכולת לעבוד ממקומות עבודה אחרים ותחליפיים. משרד עו"ד גדול לא חייב לשבת במרכז ת"א כשזה לא נוח לא
לעובדים ולא ללקוחות. אגב זאת גם הסיבה שק' בן גוריון והסביבה תפסו כזה נפח של משרדים.
עכשיו אם בישראל תהיה תחבורה יעילה חלוקה חכמה של מרכזי קניות (מחוץ למרכזי ההערים) שכונות מגורים מחוברות בתחבורה
יעילה ויעקרו את הצורך של מיליון מכוניות שנכנסות בכל בוקר לת"א הכל יראה אחרת.
הדוגמה הכי טובה היא מרכז ירושלים- מי שמכיר ויודע רח' יפו קינג ג'ורג', ובן יהודה היו הלב הפועם של ירושלים, הכל היה מרוכז שם
ושכונות הלווין היו ניזונות ממנו. היום המרכז הזה מת, יש מעט חניות תיירים, מזללות, וקצת חניות שמשוועות לקונים כי הקניונים
הרגו אותם, הסופרים החליפו את הצורך בשוק מחנה יהודה שהפך לפאב אחד גדול, ואין שום סיבה לירושלמי לרדת לעיר חוץ מבילוי
ערב או מסעדה. אחרי שנים שלא בילית במרכז העיר נדהמתי לאחרונה מהשינוי שחל בה. אבל זאת ההוכחה שזה ניתן לעשות.
רוב השמוש ברכב לאדם הממוצע הוא כלי תחבורה מהבית לעבודה-חנייה שם במקום יקר ומבוזבז חזרה הביתה, ואולי קצת סידורים
לבית וזהו רוב המכוניות בפקקים מכילו אדם אחד בלבד בתוכו. בקיצור השינוי לא יבוא בצורת הרכב אלה רק בשינוי בתפיסה ובהרגלים.