ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
דבר ראשון.
ראשון. לא שני. ולא משנה איזה כלי תקנה- לך לעשות קורס רכיבה מתקדמת באופנוען מאומן.
לא משנה כמה רכבת ועל מה. בלי קורס אתה עוד רוכב. עם קורס אתה במשבצת סטטיסטית אחרת.
קח את המורחב עם אסטרטגיית כביש.
בתור אחד שחזר אחרי עשורים זה בדיוק מה שעשיתי ומה שכדאי לך לעשות.
למה?
כי אתה תרכב בשעות העומס וברכיבות ארוכות וצפופות במקום הזה תצטרך לדעת לשלוט בכלי באמת, לקרוא את התנועה ולהתאמן על זה. לא משנה כמה טוב אתה חושב שרכבת, הקורס ישפר את הרכיבה שלך בעשרות אחוזים. דבר ראשון לפני הכל.
שנית, אני מסכים עם הקביעה הלא קולית: אם זה רק להתניידות, רד מזה. המצב בכבישי ישראל אחרי הקורונה מעולם לא היה נוראי כל כך. צפוף מהיר תזזיתי חסר התחשבות אלים ופשוט נוראי. רמת סטרס 7 ומעלה לפחות בכל רכיבה. שעתיים ביום זה המון זמן שרוף. זה מה שגרם לי לעזוב משרה בכירה ולעבוד מהבית. אבל האמת קצת שונה מהפנטזיה- אם תרכב בצורה בטוחה לא תחסוך שעתיים וגם לא שעה. השאלה אם בשביל 40 דקות ביום החשיפה לסיכון משתלמת עבורך.
גודל ונראות.
בפקקים עם אורות גבוהים יש נהגים שנותנים כבוד לכלים "מרשימים" ויזואלית. פנס גבוה צללית גדולה זה טוב.
אל תרכב עם ארגזי צד בפקקים כי זה מסוכן ומגביל.
כל האופנועים הגדולים מהיצרנים הגדולים טובים לאין שיעור מאופנועי הניינטיז. קנה חדש או כלי באחריות ובטוח שתהנה.
צא לרכיבות מבחן. נסה לצאת לסיבוב גדול עם עצירה. זה עוזר לך להבין בגדול את האופי אבל לא הכל. קנה אופנוע עם בקרת אחיזה ו ABS. שאר הדברים פחות חשובים. אף כלי מודרני לא יעיף אותך בווילי כי לחצת קצת. האדוונצ'רים "הגדולים" יתנו לך מענה מצויין מבחינת הגובה. תוריד את הטנרה בגלל שאין לו בקרות, לא טורינג ולא יכולת להרכבה. לעשות סיבוב על שביל לבן רגוע אפשר עם כל אופנוע. המושב ומגן הרוח חשובים ברכיבות ארוכות.
בהצלחה
לא מסכים עם רוב הדברים שכתבת)

לא חייבים קורס באופנוען מאומן. יש גם את פרוריידינג, והם טובים מאוד.
ובכלל, קורסים זה נחמד - אבל כדי להתמקצע כרוכב, אין תחליף לרכיבת אינדורו פעם בשבוע

אופנוע, ובעיקר אופנוע ביניים מתון - זה בראש ובראשונה כלי תחבורה. כן, מצב הכבישים בישראל החמיר מאוד, וכן, מי שיכול לעבוד מהבית - זה עדיף על לנסוע שעתיים.
אני מניח שבמקרה הזה אין לחברינו את הפריוולגיה הזאת, אחרת הוא היה מחפש אופנוע לסופ"שים ולא להתניידות יומיומית על כביש החוף. אז אם במקום לבלות בכבישים שעתיים-שלוש ביום, אפשר לקצר את זה לשעה ביום - יש טעם לקחת סיכון מסויים, ועל הדרך לתרום את תרומתך הצנועה לצמצום עומסי התנועה והחניה.

לגבי זה שהאופנועים היום טובים יותר מאופנועי הניינטיז... בזמני הקפה במסלול - כן. בקלות התפעול לרוכב לא מיומן - כן. באיכות הבלמים, הבולמים, השלדות לאותה קטגוריית מחיר - כן.
מצד שני, המנועים לא השתפרו כל-כך - נראה שרוב המשאבים מופנים לניסיון לעשות אותם שקטים, לינאריים וחלקים יותר, וזה לא מה שאני אוהב במנוע בעירה פנימית
הכלים גם היו פשוטים יותר לאחזקה עצמאית, והיה קל יותר לפתור בהם בעיות.
לא הבנתי מה הקשר בין נינתיז לחדש/אחריות: האם אופנוע בן 3 (2019) שכבר יצא מאחריות שונה מהותית מאותו אופנוע כשהוא חדש באולם התצוגה?

וכמובן, שאני רואה לנכון להזכיר שאני רוכב על אופנוע ללא ABS ובקרת משיכה, ועדיין חי כדי לספר על זה.
כשהתחלתי לרכב (2010) כך היו כל האופנועים (המשומשים, לפחות) וזה נתפס כטבעי לגמרי.
היום, משום מה, עצם העובדה שהבקרות קיימות בשוק, גורמת לחלק מסויים מהאנשים להגיד שאופנוע בלי בקרות הוא אופנוע רע. לא ברור לי למה.
מה שכן, בשום פנים ואופן לא הייתי פוסל אופנוע מעולה כמו הטנרה 700 רק בגלל שאין לו איזה מערכת אלקטרונית, שעד לפני כמה שנים כולם הסתדרו מעולה בלעדיה.
אני גם לא מסכים עם הקביעה שהטנרה לא נוח - מסיבוב קצר שעשיתי האופנוע נוח במידה סבירה, לכל הפחות. יש לי חבר עושה איתו את קו כפ"ס-ב"ש על בסיס יומי, וממש נהנה ממנו.