אתה צריך ערכת הליקויל כנראה לבורג M6.
בערכה יש מקדח, מברז הליקויל ודרייבר להליקויל.
אתה צריך מקדחה ויד מיומנת שתקדח בצורה ישרה.
עדיף שהאופנוע ישכב בצורה שהמנוע יהיה מקביל לרצפה.
אופנוע עמד נטוש בחצר אבל מכוסה. במשך 3 שנים. אני מנסה להחיות אותו כעת.
רציתי להחליף פילטר שמן.
המכסה של הפילטר שמן על הבלוק מנוע - יושב על שלושה ברגים. אחד הברגים היה לא מקורי: עם אותה פסיעה, אבל קצר באורך. -כששיחררתי אותו הוא יצא ביחד עם חלק מההברגה הפנימית שבתוך הבלוק מנוע.
יצא הבורג ביחד עם חלק מההברגה הפנימית. מסולסלת סביבו. פחות מחצי ס"מ של סליל הברגה פנימית.
הלכתי למחסן שלי ומצאתי בורג אחר (גם הוא לא מקורי. עם ראש יותר גדול) אבל גם בפסיעה הנכונה וגם באורך הנכון. קיוויתי שייכנס ויוברג עד הסוף ואכן כך קרה. למזלי, הכל טוב כרגע. אז ההברגה הפנימית בתוך הבלוק מנוע כרגע נפגמה רק באופן חלקי כנראה.
יש עצות בעניין הזה? מה לעשות הלאה?
פילטר שמן זה גם משהו שנראה לי מחליפים בתדירות גבוהה. הכוונה: זה לא בורג נידח. אלא זה בורג שעוד ייצא וייכנס הרבה פעמים...
אתה צריך ערכת הליקויל כנראה לבורג M6.
בערכה יש מקדח, מברז הליקויל ודרייבר להליקויל.
אתה צריך מקדחה ויד מיומנת שתקדח בצורה ישרה.
עדיף שהאופנוע ישכב בצורה שהמנוע יהיה מקביל לרצפה.
תודה על התשובה.
-מה הסדר גודל הכספי לערכה שכזו?
-יש חיה כזו שאני קונה ערכה עצמאי, ונותן למכונאי שיעשה את העבודה?
-אתה חושב שכדאי לעשות את זה מיידית? או לחכות ולראות אם המצב כרגע לא מחמיר?
עצור שניה.
בדוק שמה שיצא לך זה לא ההליקויל ששם זה שלפניך.
תודה לשניכם. אני אבדוק.
שאלה נוספת: יש דרך לבדוק שרשרת (כאמור האופנוע עמד נטוש בחצר שנתיים-שלוש. אבל על סטנד ומכוסה) מלבד להתחיל לסוע ולראות אם נשרו גומיות?
בגדול בספר רכב יש מידת התארכות מותרת (מודדים את המרחק בין x חוליות כשהיא מתוחה).
אבל!
אם המתיחות שלה שווה לכל אורכה (או מדידת מתח שרשרת כמצוין בספר רכב- שזה כמה חופש יש לה באזור אמצע הזרוע, ובד"כ כשהאופנוע עומד ללא רוכב, או/בנוסף בדיקת מרווח השרשרת מהגלגלש האחורי ע"י מתיחה עם היד ונסיון להרחיקה ממנו אחורה), כלומר כל פעם סיבוב הגלגל ובדיקת מתח על מקטע אחר,
ואם אין חוליות תפוסות (או בהרגשה במעבר עם היד, או בהתבוננות על החלק הרפוי שלה, תו"כ סיבוב הגלגל תוך חיפוש חוליות שלא מיושרות עם השאר),
אז היא כנראה בסדר.
אם יעופו גומיות היא כנראה תיהרס תוך תקופה קצרה, ולכן את הבדיקות עושים במילא בטיפול שאחרי כל טיול (שאצלי זה היה שטיפת בוץ, ניקוי ושימון פילטר אוויר, ושימון ובדיקת שרשרת).