אם אפשר לדייק קצת יותר את התשובה, קירור מים הוא לא אמין יותר, הוא מאפשר להוציא הספק גבוה יותר מנפח נתון כי את החום הנוסף שההספק הגבוה יותר מייצר אפשר לפזר על ידי מערכת קירור נוזל בצורה יעילה יותר, בנוסף אפשר לתכנן את המנוע כך שהטולרנסים נמוכים יותר כלומר חלקים מדוייקים יותר כך שייצרו לחצים גבוהים יותר והספק גבוה יותר כי הטרמוסטט ישמור על המערכת בטמפ מבוקרת יותר.
רק לדוגמא: GS500 אופנוע מאד אמין מוציא 50 כ"ס ביום טוב והוא קירור אוויר, כנ"ל החיפושית המקורית.
וקצת פרספקטיבה, מנועים לביצועים גבוהים (high performance) שתוכננו לעבוד בשלג (אופנועי שלג או אופנוע למסלולי קרח) קירור הוא לא מגבלה בדרך להספק גבוה ומשתמשים בקירור אוויר.