תודה על הסרטון.
אפשר קצת הסבר על מה ולמה, בין מוס, טיובליס, וסתם פנימית האבי דיוטי.
לאחורי ולקדמי.
עם מוס אין סיכוי לפנצ'ר (אבל יש סיכוי לכשל של המוס. נדיר אבל קורה).
פנימית Heavy Futy היא פתרון זול ויחסית יעיל, אבל עדיין הסיכוי לפנצ'רים גדול. אם מורחים עליה מעט גריז אז מורידים כמעט לגמרי את הסיכוי לצביטה, אבל עדיין חפץ זר כמו מסמר או בורג שייכנס פנימה יגרום לפנצ'ר, ואז צריך לפרק גלגל ולהחליף פנימית.
טיובליס זה פתרון ביניים. אין צביטות ויהיה פנצ'ר בחדירה של גוף זר, אבל ניתן לתקן את הפנצ'ר על-ידי תולעת בצמיג.
המגמה היום אצל יותר ויותר רוכבים היא לעבור למוסים.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
אז אביעד עוד שאלה,
איך המתקן של הרבקונדה כפתרון להחלפת צמיגים לבד.
שווה את הכסף או להמשיך לתת למוסך המקומי להחליף? (משהו כמו 25$ לעומת 450 כך שזה שווה בערך 10 סטים קדמי פלוס אחורי)
אני חושב שכל רוכב שטח צריך ללמוד להחליף צמיגים לבד, לכן אם יש מקום כדאי שיהיה מתקן צמיגים.
ואם כבר מתקן צמיגים - אז רבקונדה. עבדתי איתו לפני שבועיים בפעם הראשונה, והוא בהחלט רמה מעל כל מתקני הצמיגים שאיתם עבדתי עד היום.
מודה שמעולם לא רכבתי עם מוסים.
פנצ'רים תוקנו במילא בשטח, וצמיגים החלפתי תמיד לבד על הרצפה.
כמה יותר קשה (אם בכלל) להחליף צמיג עם מוס? כי ממה שאני רואה, יותר קשה לדחוף את הצמיג פנימה לחלק העמוק של הג'אנט בצד הנגדי לצד שעובדים עליו עדי לאפשריותר תנועה שלו לכיוון בו מכניסים/מוציאים. בעיקר בחלק האחרון (בפנימית זה לא אישיו כי היא בלי לחץ).
בהתחלה זה יותר קשה, אבל כשקולטים את הטכניקה ויש את המתקן והכפות המתאימים - זה לא ממש קשה. בשביל החלק האחרון של השפה חייבים את המתקן, כדי לדחוף עם הכף את השפה הנגדית את החלק הפנימי של החישוק.
עולם האנדורו השתנה, והיום כל המתחרים ורוב רוכבי ההובי רוכבים עם מוסים. פנצ'רים בשטח זה כבר לא דבר שכיח.
יש קבוצות רכיבה שבהן להגיע עם אופנוע בעל פנימיות זה לא לגיטימי...
נערך לאחרונה על ידי אביעד אברהמי; 18-01-2023 בשעה 00:22.
עולם האנדורו אולי עבר למוסים אבל המחירי קניה לא עוברים גם לאן שהוא..? רכשתי עכשיו סט צמיגי אנדורו של מיטאס ב 550 שקל. סט מוסים תואם יעלה יותר מפי-2. זו הזיה. קנייה בחו"ל תוזיל?
אפשר לערבב מוס של מותג x עם צמיג של מותג y?
שאלה נוספת: אם מחליטים ללכת על מוס אחד בלבד, איפה ההגיון אומר לשים אותו? -בקדמי או באחורי?
נערך לאחרונה על ידי שלמה.; 14-01-2023 בשעה 14:55.
אנשים התרגלו שעל הנוחות של מוסים צריך לשלם.
לפני עשור, אגב, מחיר של מוס בודד עמד על 1,000 עד 1,200 ש"ח.
לא ישתלם להביא מחו"ל מפני שהמשלוח יעלה הון והפרש המחירים קטן.
אין בעיה לערבב מוסים וצמיגים בין יצרנים.
אם להרכיב מוס אחד אז בהגיון שלי הייתי שם מוס באחורי ופנימית הבי דיוטי מגורזת בקדמי, אבל זה ההגיון שלי. ייתכן שלאחרים יהיה הגיון אחר.
אולי יש תחושה קצת שונה בהתחלה, אבל מתרגלים לזה מהר. מה גם שכל האופנועים מיועדים לעבוד עם מוסים. לא יכול להגיד שעם מוס הגלגל כבד יותר כי מוסים מודרניים הם קלים למדי.
אתה מדבר על צמיג במידה 80/100-21? אם כן, זה נחשב צמיג צר יחסית והחתך שלו לא נחשב גבוה. המוס שמתאים לו זה דווקא מוס קטן יותר מוס שמתאים ל-90/90 או ל-100/90.
דברתי על צמיג 90/100 והבנתי לגבי התחושה. תודה.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
90/100 מידה מעולה לאנדורו, וכן - יש לה מוס מיוחד, קצת יותר גדול. לא הבדל משמעותי במשקל.
גם אני, אולד סקול, עברתי למוסים.