תוצאות 1 עד 14 מ 14

אשכול: מדריך: כך תחסכו דלק באופנוע שלכם

צפייה משולבת

  1. #1
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,338

    מדריך: כך תחסכו דלק באופנוע שלכם

    או: איך הגענו ל-36 ק"מ/ל' עם ה-SV650 שלנו

    http://fullgaz.co.il/?p=122213


  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של rusty james
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,065
    הישג נאה, גם אם לא ממש ישים לחיי היום יום.

    מוסיף עוד שני משתנים שמשפיעים על תצרוכת הדלק:
    פילטר אויר נקי לעומת מלוכלך
    ופלאג טרי ורענן לעומת מלוכלך.

    Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
    יחי המלך המומנט
    גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    יש לי היום חתונה בצפון יוצא בזוג על הGTR אשתדל לבדוק ולדווח מה קורה ברכיבה חסכונית ( על הלא חסכונית אני אצטרך עוכר דין טוב וערבות)

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    short shirting עשה לי פלאים בעיר. הילוך שלישי כבר ב-40 הפך את הצריכה מ-1 ל-17 בעיר ל- 1 ל-19.
    ההבדל העיקרי הוא אופי הנסיעה מבחינתי. נסיעה פקוקה ולחוצה תביא לצריכה גרועה לא משנה כמה תתאמץ.

  5. #5
    רכבתי ככה פעם בטיול בדרום עם השיבר+מורכבת וציוד. הגעתי ל1/18.5, הייתי מבסוט עד השמים

    אגב - למישהו יש פה הסבר רציני איך זה מסתדר שבמידה ואני נוסע על אופנוע במהירות זהה אבל פעם בהילוך גבוה ופעם בהילוך נמוך יותר (באותם תנאים בדיוק ובאותה מהירות בדיוק) הצריכת דלק תהיה גבוהה יותר בהילוך הנמוך יותר? המנוע לא אוכל דלק לפי כמה שהוא מתאמץ?

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    הוא כן תלוי מאמץ אבל יש את נושא ההתנגדות
    זה מהירות בריבוע
    משמע 1000 סלד הפרש מיצר פי 4 יותר התנגדות שחייבת להיות מפוצה בתוספת דלק
    צריך לרכב על הסלד שמאפשר את פתיחת המצערת הנמוכה ביותר תוך כדי הילוך כמה שיותר גבוהה זה ישפר צריכה

    Sent from my m3 note using Tapatalk
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,039
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    הוא כן תלוי מאמץ אבל יש את נושא ההתנגדות
    זה מהירות בריבוע
    משמע 1000 סלד הפרש מיצר פי 4 יותר התנגדות שחייבת להיות מפוצה בתוספת דלק
    צריך לרכב על הסלד שמאפשר את פתיחת המצערת הנמוכה ביותר תוך כדי הילוך כמה שיותר גבוהה זה ישפר צריכה

    Sent from my m3 note using Tapatalk
    אתה יכול לפרט ולהסביר קצת יותר?
    אני גם בדיעה של אברי ויוב, שככל שההילוך נמוך המנוע מתאמץ יותר.

  8. #8
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    ציטוט נכתב במקור על ידי duadi צפיה בהודעה
    אתה יכול לפרט ולהסביר קצת יותר?
    אני גם בדיעה של אברי ויוב, שככל שההילוך נמוך המנוע מתאמץ יותר.
    אבל אני בדעה של סטגלוק פשוט עם מילים קצרות.
    עם הסופר טי אני יכול לרכב 120 על הילוך שלישי ב6 אלף סלד או על הילוך רביעי ב4 אלף סלד.
    זאת אומרת בהילוך גבוהה ומהירות נמוכה עבור ההילוך אני לא מאמץ את המנוע כמו שהייתי מאמץ עבור אותה מהירות בסלד עבודה יותר גדול.
    המנוע יעבוד בהילוך ראשון על 6 אלף סלד באותו העומס שהוא יעבוד לי בהילוך שישי על שש אלף סלד וזה לא משנה שיש פער של 190 קמש בין מהירות סופית שם לשם.
    המנוע עובד אותו הדבר בדיוק פשוט הוא מעביר את הכוח שהוא מייצר דרך גלגל שיניים גדול או קטן יותר שמניע לפי המהירות סיבוב שלו ( גלגל שיניים גדול מהירות סיבוב איטית יותר ) מה שמניע את השרשרת או הדרייבשאפט

  9. #9
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    בהילוך נמוך המנוע עובד יותר קשה

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    גם שרשרת תקינה ומתוחה תורמת לצריכה-מניסיון אחרי החלפה לחדשה.
    Tracer 900

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    69
    ראשית תיקון קטן, הכח הנדרש לתנועה קשור למהירות בחזקה שלישית ולא ריבועית.

    לכל מנוע יש סל"ד אופטימלי לפעולה וכל חריגה ממנו גורמת לאי יעילות.

    הכי קל לראות את התופעה היא לסוע ברכב, להפעיל את בקרת השיוט ולהעביר את מחשב הרכב לתצוגה של צריכת דלק רגעית. כשהרכב נוסע באותו הילוך הסל"ד קבוע אולם מערכת ניהול המנוע מזרימה כמויות דלק שונות בכל רגע נתון. ההבדלים הם אדירים בין נסיעה במישור לבין האצה בעלייה.

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2016
    מיקום
    באר שבע/אילת
    הודעות
    215
    בנוסף, התנגדות הרוח במהירות גם היא בריבוע. הנוסחה היא: F=BV^2
    כאשר F מייצג את ההתנגדות לתנועה.

  13. #13
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של nimi9
    תאריך הצטרפות
    Apr 2015
    מיקום
    שם
    הודעות
    715
    ציטוט נכתב במקור על ידי jkob.s צפיה בהודעה
    בנוסף, התנגדות הרוח במהירות גם היא בריבוע. הנוסחה היא: F=BV^2
    כאשר F מייצג את ההתנגדות לתנועה.
    נכון מאוד.
    מכאן נובע עיקר היחס הריבועי בין העלאת המהירות לכוח הנדרש

  14. #14
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    47
    בזמנו היתה כתבה על טיול במצרים של VSTORMים.
    היו שם כמה חברה שנתנו בגז (כי המשטרה ליוותה אותם) וניתקעו 10 קמ מהתחנת דלק והמאסף הגיע אליהם עם חצי מיכל מלא.
    יחי ההבדל.

אשכולות דומים

  1. איפה אתם מטפלים באופנוע שלכם?
    על ידי -Guy- בפורום כללי
    תגובות: 49
    הודעה אחרונה: 22-01-2016, 21:06
  2. מדריך מפורט:ניקוי וכיוון שרשרת באופנוע
    על ידי Yarden12@ בפורום פורום טכני
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 22-10-2015, 15:35
  3. מדריך: הרצה נכונה
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 07-09-2015, 11:06
  4. מדריך: רכישת קסדה ברשת
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 24-08-2015, 00:41

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO