או: איך הגענו ל-36 ק"מ/ל' עם ה-SV650 שלנו
http://fullgaz.co.il/?p=122213
![]()
או: איך הגענו ל-36 ק"מ/ל' עם ה-SV650 שלנו
http://fullgaz.co.il/?p=122213
![]()
הישג נאה, גם אם לא ממש ישים לחיי היום יום.
מוסיף עוד שני משתנים שמשפיעים על תצרוכת הדלק:
פילטר אויר נקי לעומת מלוכלך
ופלאג טרי ורענן לעומת מלוכלך.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
יש לי היום חתונה בצפון יוצא בזוג על הGTR אשתדל לבדוק ולדווח מה קורה ברכיבה חסכונית ( על הלא חסכונית אני אצטרך עוכר דין טוב וערבות)
![]()
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
short shirting עשה לי פלאים בעיר. הילוך שלישי כבר ב-40 הפך את הצריכה מ-1 ל-17 בעיר ל- 1 ל-19.
ההבדל העיקרי הוא אופי הנסיעה מבחינתי. נסיעה פקוקה ולחוצה תביא לצריכה גרועה לא משנה כמה תתאמץ.
רכבתי ככה פעם בטיול בדרום עם השיבר+מורכבת וציוד. הגעתי ל1/18.5, הייתי מבסוט עד השמים
אגב - למישהו יש פה הסבר רציני איך זה מסתדר שבמידה ואני נוסע על אופנוע במהירות זהה אבל פעם בהילוך גבוה ופעם בהילוך נמוך יותר (באותם תנאים בדיוק ובאותה מהירות בדיוק) הצריכת דלק תהיה גבוהה יותר בהילוך הנמוך יותר? המנוע לא אוכל דלק לפי כמה שהוא מתאמץ?
הוא כן תלוי מאמץ אבל יש את נושא ההתנגדות
זה מהירות בריבוע
משמע 1000 סלד הפרש מיצר פי 4 יותר התנגדות שחייבת להיות מפוצה בתוספת דלק
צריך לרכב על הסלד שמאפשר את פתיחת המצערת הנמוכה ביותר תוך כדי הילוך כמה שיותר גבוהה זה ישפר צריכה
Sent from my m3 note using Tapatalk
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
אבל אני בדעה של סטגלוק פשוט עם מילים קצרות.
עם הסופר טי אני יכול לרכב 120 על הילוך שלישי ב6 אלף סלד או על הילוך רביעי ב4 אלף סלד.
זאת אומרת בהילוך גבוהה ומהירות נמוכה עבור ההילוך אני לא מאמץ את המנוע כמו שהייתי מאמץ עבור אותה מהירות בסלד עבודה יותר גדול.
המנוע יעבוד בהילוך ראשון על 6 אלף סלד באותו העומס שהוא יעבוד לי בהילוך שישי על שש אלף סלד וזה לא משנה שיש פער של 190 קמש בין מהירות סופית שם לשם.
המנוע עובד אותו הדבר בדיוק פשוט הוא מעביר את הכוח שהוא מייצר דרך גלגל שיניים גדול או קטן יותר שמניע לפי המהירות סיבוב שלו ( גלגל שיניים גדול מהירות סיבוב איטית יותר ) מה שמניע את השרשרת או הדרייבשאפט
בהילוך נמוך המנוע עובד יותר קשה
גם שרשרת תקינה ומתוחה תורמת לצריכה-מניסיון אחרי החלפה לחדשה.
Tracer 900
ראשית תיקון קטן, הכח הנדרש לתנועה קשור למהירות בחזקה שלישית ולא ריבועית.
לכל מנוע יש סל"ד אופטימלי לפעולה וכל חריגה ממנו גורמת לאי יעילות.
הכי קל לראות את התופעה היא לסוע ברכב, להפעיל את בקרת השיוט ולהעביר את מחשב הרכב לתצוגה של צריכת דלק רגעית. כשהרכב נוסע באותו הילוך הסל"ד קבוע אולם מערכת ניהול המנוע מזרימה כמויות דלק שונות בכל רגע נתון. ההבדלים הם אדירים בין נסיעה במישור לבין האצה בעלייה.
בנוסף, התנגדות הרוח במהירות גם היא בריבוע. הנוסחה היא: F=BV^2
כאשר F מייצג את ההתנגדות לתנועה.
בזמנו היתה כתבה על טיול במצרים של VSTORMים.
היו שם כמה חברה שנתנו בגז (כי המשטרה ליוותה אותם) וניתקעו 10 קמ מהתחנת דלק והמאסף הגיע אליהם עם חצי מיכל מלא.
יחי ההבדל.