מה נשמע שחר,
אופנועי שטח הם כמו אופנועי כביש - יש מכל הסוגים ומכל המינים ולפחות לרוכב המתחילים כולם נראים אותו דבר, אבל הם ממש לא.
אופנועי אנדורו/הארד/סופט הם מהותית שונים מאופנועי מוטוקרוס.
אופנועי 2 פע שונים מהותית מאופנועי 4 פע בכל קטגוריה.
אופנוע מוטוקרוס 450 (4 פע) זה פחות או יותר האופנוע הגרוע ביותר לרוכב מתחיל.
לאופנוע מוטוקרוס יש חלוקת משקל שונה (TOP HEAVY) יש לו קומפרסיה גבוהה שנוטה לגרום למנוע להחנק ו STALL OUT במהירות נמוכה,
יש לו קלא'ץ נקודתי ששוב נוטה לגרום לאופנוע להחנק במהירות נמוכה, המנוע יותר תוקפני ומיידי (רע מאד למתחילים) כי גלגל התנופה שלו קל,
ורק כדי לסיים יש לו גם גיר הילוכים 5 הילוכים שהבעיה הנוספת שלו שההילוך הראשון מאד גבוה (כי במוטוקרוס מתחילים מירוץ רק פעם אחת) וזה שוב גורם לחוסר
רגש עם הקלאץ במהירות נמוכה וכל הבלה בלה של קודם.
יש בלימת מנוע מאד חזקה אז הרבה יותר קשה לנהל את הקל'ץ בירידה והיד שלך תגמר הרבה יותר מהר.
ב 450 מוטוקרוס זה הכל מועצם.
אופנוע הארד אנדורו או אנדורו מתאפיין בנשלטות של המנוע (פשוט תהפוך כל מה שאמרתי לגבי כל דבר במוטו) קצת פחות הספק לנפח נתון - זה נהדר בשבילך.
מה שנשאר זה 2 פע או 4 - 2 פע באנדורו יותר קלים לשליטה הם נוטים להכבות הרבה פחות FLAME OUT בגלל תכונות של מנוע 2 פע
והם יותר זולים לשיפוץ ותחזוקה כי אין בהם ראש מנוע מסובך והכל הרבה פחות מסובך (אין ראש מנוע, קומפרסיה יחסית נמוכה, אין משאבת שמן, אין מסנן שמן, יש הפרדה שמן גיר שהחלפה שלו באינטרוול ארוך יחסית למקביל ה 4 פע)
במחיר שנתת מדובר על קרבורטור - בישראל זה לא כ"כ נורא, ושוב זה מוסיף לפשטות - אין משאבת דלק בלחץ גבוה אין מזרקים אין חיישנים לגובה וטמפ והקרבורטור ה 2 פע
הוא ממש פשוט לעומת הקרבורטור ה 4 פע
בהצלחה תן בגז ובראאאאפפפפ