עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 30 מ 33

אשכול: השפן היפני או האם נמצא תשובה למנוע החשמלי?

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי White צפיה בהודעה
    נכון הפטנט שקוואסאקי עובדים עליו והוא באמת מעניין על הדו גלגלי.

    כל שאר התגובה שלך מוטעת בלשון המעטה.
    הסוללות בעשור האחרון נהייו יותר זולות, יותר קלות, עובדים על טכנולוגיות חדשות של סוללה הרבה חברות בעולם וגם התווספו הרבה (ראה קישור)
    https://chemistry-europe.onlinelibra...batt.202100224

    אתה משווה תפוחים לתפוזים, למה שלא תשווה איך התיעלו הסוללות לדלק רגיל ומימן, זאת ההשוואה הבאמת חשובה.

    למימן יש כמה יתרונות ספורים, יותר נקי לייצר אותו אפילו מחשמל ולהפוך מימן לאנרגיה יותר יעיל מדלק, למרות ששניהם לא מתקרבים ליעילות של חשמל.
    אבל למימן יש הרבה חסרונות שמונעות מהרכבים האלה להוות כאלטרנטיבה לרב האוכלוסיה, תחנות דלק ממש יקרות בגלל זה הרבה תחנות בכלל לא מתעסקות עם מימן, חוסר יכולת הטענה בבית למי שיש עמדת הטענה בבית (שזה רב האנשים שעוברים לרכב חשמלי), המחיר הגבוה למימן ועוד כמה.

    כמו שאמרתי הסוללות כבר יעילות, מספקות ברכבים פרטיים טווח ריאלי של עד 700 קילומטר ברכבים עם סוללות גדולות וכ400 עם סוללות בינוניות, מה שמספק את רב האנשים.
    כמו כן יש היום תחנות חשמל עם סופר צארגרים שיכולים להטעין עד 300 קילומטר בכ15 דקוץ שזאת גם פריצת דרך שנעשתה בעשור האחרון.
    אני לא יודע באיזו מציאות אתה חי אבל יותר ויותר מכוניות חדשות שעולות על הכביש הן חשמליות וזה מעיד על פריצת הדרך.

    לא אתייחס לעניין הפוליטי, לא מהתגובה האחרונה ולא מהקודמת, מעדיף להתעסק בנתונים יותר מדעיים.
    700 ק״מ טווח ראלי זה בחלומות הוורודים של מאסק, המציאות שונה לגמרי.
    אין מכוניות עם טווח ראלי של 700 ק״מ.

    רוב המכוניות היום עומדות על טווח תאורטי של 450 ק״מ שבמציאות זה הרבה פחות.
    רכב שמצהיר טווח תאורטי של 700 ק״מ עולה כמו רכב יוקרה לכן אין בכלל מה להתייחס אליהם.
    רכב חשמלי גומר סוללות מאד מהר בכביש המהיר ובנוסף לא בריא לרוקן סוללות כמעט עד הסוף לכן יש להטעין שהרכב מגיע ל20 אחוז, בישראל תקבל קצת יותר טווח משאר אירופה כי התנועה איטית.
    במציאות רוב הלקוחות מקבלים טווח אמיתי של 300 ק״מ ואף פחות מזה.

    לגבי מימן, אני בעד רק בגלל שאם בעתיד לא ימכרו מנועי בנזין אז אני מעדיף את הרע במיעוטו.

    לייצר מימן מסתבר שצריך לא מעט אנרגיה, ירוק זה לא.

    ועם כל הקידמה שאתה מתאר וירידת מחיר הסוללות איך זה שהמחיר להחלפת מערך סוללות עולה כמעט אותו הדבר כבר שנים ונע בין 10000 דולר לרכבים קטנים ו20000 דולר לרכבים גדולים כמו למשל טסלה S.

  2. #2
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2023
    הודעות
    36
    יוצא לי לבקר הרבה בפייסבוק של רכבים חשמליים, יש שם הרבה נהגים שמתגאים בטווח ריאלי של 400 קילומטר במכוניות יחסית פשוטות וג'יפונים, היה מישהו שעשה סרטונים על איך שהוא יורד לאילת מתל אביב עם טסלה ועוד נשאר לו סוללה, ופעם אחת אפילו מחיפה לתל אביב בלי לטעון בדרך (לא זוכר איזה דגם).

    כמובן שזה תלוי באופן הנהיגה וגם הם אומרים שזה בלי לעבור את המאה קמש.
    ועם כל זה, רב האנשים ביום-יום עושים עבודה-בית וחזרה עם טיפה סידורים בדרך, ולא משתמשים בכלל בעמדות טעינה בחוץ.

    המימן דורש אנרגיה, אבל זאת אנרגיה שאפשר להשיג בדרך יותר ירוקה.

    מאמין שבעתיד רב הרכבים יסעו על מימן וחשמל וידחקו את הנפט הצידה, אבל לא יפטרו ממנו לגמרי.
    דרך אגב בארץ כבר יש מוניות חשמליות, אבל הן בודדות.

    לגבי הסוללה, למה להחליף אותה אחרי 200 אלף קילומטר הרי היא בטוח תהיה עם קיבולת מעל 70%, כאשר אנשים מדווחים על איבוד של 1-2% בשנה? למרות שברכב עד 200 אלף לרב מספיקים להחליף כבר חצי רכב.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    יש לי בעבודה אחד עם טסלה 3 LR ואחד עם האודי e-tron המספרים טובים רק בשימוש עירוני, כל דבר אחר והטווח יורד משמעותית.

    לגבי הסוללה בעלי טסלה S משנת 2013 מתחילים בעיות בסוללה ואלו שיש להם בעיות יכולים לשלוח את הרכב לגריטה כי ערך הרכב שווה למחיר הסוללה שזה 20000 דולר.
    כמובן זה לא אומר שהסוללות מחזיקות רק 10 שנים אבל הסיכון לקונה לאבד את ערך הרכב מתחיל לעלות מהזמן הזה.

    עוד סיפור של אחד שעובד איתי זה רנו זואי שבזמן האחריות הסוללה כשלה, רנו העדיפו להחליף את הרכב ולא את הסוללה.
    הסיבה כמובן העלות והעבודה.

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2023
    הודעות
    36
    אתה מדבר על גרמניה או על ישראל? כי הרי אצלנו אין אוטובאן וכל המרכז תמיד פקוק ואין לאן להאיץ, מה שהופך את הרכבים האלה למאוד יעילים.
    גם ישראל היא 1/18 מגרמניה, ככה שההשוואה היאדי מצחיקה.

    יש הרבה רכבים ודו גלגליים חשמליים שהם פשוט בדיחה, ביניהם זה ה e-tron, רכב שמתיימר להיות יוקרה בחצי מליון שלא מסוגל להגיע לטווח של 400 קמ גם על הנייר.

    יש לי חבר שעובד בקיה ושם דווקא כן מחליפים סוללות בזמן האחראיות.

    כבר יש דבר כזה מיון והחלפת תאים בסוללה. הסוללה ברכב חשמלי לא מתה לגמרי אלה אם הרכב שחה או שעלה באש.

    ואם התחלת לדבר על עלות, אז זה ייתרון ענק של רכב חשמלי, במיוחד לכאלה שנוסעים 100+ קמ ביום.
    תראה גם מחירון של הרכבים האלה ביד2, ועדיין יש כאלה שחושבים שזה כמו טלפון סיני זול שאחרי שנתיים תהיה כל היום דבוק לקיר עם מטען.
    יש לרכב חשמלי ייתרונות וחסרונות והוא לא מתאים לכל אחד, להגיד שזה לא מתאים לאף אחד זאת שטות, כמו גם להגיד שזה בן רגע יכול להחליף מנועי בעירה פנימית.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    לא אמרתי שלא מתאים לכולם רק אמרתי שבראיה רחבה לא ישים (וזה גם מה שהמומחים התחילו להגיד לאיחוד האירופי)
    זה טוב כנישה כמו שקטנועים חשמליים זאת נישה שמתפתחת להבדיל מאופנועים חשמליים שמתפתחים באולמות התצוגה לרוב.

    בקיצור בלי פריצת דרך משמעותית רכב שמונע בסוללות יפנה מקומו לטכנולוגיות אחרות וזה עדיין לא אומר שזה לא יהיה רכב חשמלי רק שאגירת האנרגיה תיהיה שונה

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2023
    הודעות
    36
    אתה מתבלבל במילה נישה וגישה, הרכבים החשמליים הם כבר עכשיו פתרון, פשוט קהל גדול לא רק שלא מאמינים בכלים חשמליים, אלה גם שונא אותם.
    תשאל את עצמך כמה אנשים אתה מכיר שעושים בממוצע מעל 300 קמ ביום, שזה מה שרב הרכבים החשמליים יכולים לספק, ואני לא מדבר על טיול בסופש, אלה בממוצע ביום יום.
    בשביל הפרופורציה זה כ100 אלף קילומטר בשנה.
    אני לא מדבר על רכבי עבודה או שירות כמו משטרה, מוניות וכו.
    זאת בדיוק הסיבה למה בישראל ב2022 כל מכונית עשירית שעלתה על הכביש היא חשמלית
    https://www.globes.co.il/news/articl...did=1001433990
    המכשול האמיתי הוא התקנת עמדת טעינה בבית במיוחד לאלה שגרים בשכירות או בבניין רב קומות.
    ובדו גלגלי, הכלים החשמליים הם באמת בגדר הנישה בינתיים, חוץ מקטנועים מאוד בסיסיים.

    אבל כבר סטינו מהנושא.
    וסתם בשביל להמחיש שקוואסאקי מאמינים גם בכלים חשמליים, הם מתכוונים להוציא כלים חשמליים כבר בסוף השנה הזאת
    https://global.kawasaki.com/en/corp/...=20221109_8798
    http://fullgaz.co.il/%d7%a7%d7%95%d7...9%d7%9e%d7%99/

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי White צפיה בהודעה
    אתה מתבלבל במילה נישה וגישה, הרכבים החשמליים הם כבר עכשיו פתרון, פשוט קהל גדול לא רק שלא מאמינים בכלים חשמליים, אלה גם שונא אותם.
    תשאל את עצמך כמה אנשים אתה מכיר שעושים בממוצע מעל 300 קמ ביום, שזה מה שרב הרכבים החשמליים יכולים לספק, ואני לא מדבר על טיול בסופש, אלה בממוצע ביום יום.
    בשביל הפרופורציה זה כ100 אלף קילומטר בשנה.
    אני לא מדבר על רכבי עבודה או שירות כמו משטרה, מוניות וכו.
    זאת בדיוק הסיבה למה בישראל ב2022 כל מכונית עשירית שעלתה על הכביש היא חשמלית
    https://www.globes.co.il/news/articl...did=1001433990
    המכשול האמיתי הוא התקנת עמדת טעינה בבית במיוחד לאלה שגרים בשכירות או בבניין רב קומות.
    ובדו גלגלי, הכלים החשמליים הם באמת בגדר הנישה בינתיים, חוץ מקטנועים מאוד בסיסיים.

    אבל כבר סטינו מהנושא.
    וסתם בשביל להמחיש שקוואסאקי מאמינים גם בכלים חשמליים, הם מתכוונים להוציא כלים חשמליים כבר בסוף השנה הזאת
    https://global.kawasaki.com/en/corp/...=20221109_8798
    http://fullgaz.co.il/%d7%a7%d7%95%d7...9%d7%9e%d7%99/
    תחליף את כל המכוניות היום בחשמליות ותגיד לי איזה גריד באיזה מדינה יעמוד בזה?

    עכשיו לקטע המדהים שקרה היום, לופטנזה ביטלו בפרנקפורט הרבה טיסות כולל הטיסה שלי לדרזדן, כמובן שחלק גדול השכיר רכבים ועד שאני הגעתי לדלפק בהרץ אמרו שנשאר רק פולסטאר 2 חשמלית כי אף אחד לא רצה אותה, אז לקחתי, ויצאתי למסע של 500 ק״מ אני עדיין במסע הזה כותב לך מעוד תחנת טעינה.
    אלוהים איזה נחות הרכב החשמלי, נישה מאד צרה.

  8. #8
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    ואני שואל למה בכלל אנחנו נמצאים בדיון הזה?
    מי החליט שבטריות עכשיו זה יותר טוב מנפט?

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי NAOR2207 צפיה בהודעה
    ואני שואל למה בכלל אנחנו נמצאים בדיון הזה?
    מי החליט שבטריות עכשיו זה יותר טוב מנפט?
    דוד אכיטוב
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  10. #10
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    דוד אכיטוב
    וואקדן שוף
    מלך הדוד הזה


  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    יאללה קדימה

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jonathan צפיה בהודעה
    בהנחה שאתה מתכוון לאתנול המערכת מתפכחת מהחלום הזה, ויש עבודות שמדברות על כך שהוא מייצר הרבה יותר גזי חממה....
    https://youtu.be/F-yDKeya4SU
    זה לא אתנול, אם כבר מתנול אבל לא ממש.
    לוקחים גז טבעי, פחם או משהוא ביאולוגי כמו אשפה והופכים את זה לגז משם זה עובר לסינטזה למתנול וממתנול בתהליך שאין לי מושג איך קוראים לו הופכים את זה לדלק של ממש, לא אתנול ולא מתנול.
    זה נשרף נקי יותר והיצור גם יחסית (לסוללות) נקי יותר.

    כרגע הדבר הכי חם באיחוד האירופי שמתפכח מהמהפכה החשמלית

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ויש גם תהליך קצת שונה להפיק דיזל ודלק סילוני.

  14. #14
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    אריאל זילבר זה סה"כ חיקוי למאיר אריאל.

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

אשכולות דומים

  1. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 07-04-2020, 00:17
  2. פעם הפרסומות התעמקו בדברים החשובים
    על ידי ModChiP בפורום אוף טופיק
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 26-01-2019, 06:43
  3. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 21-01-2018, 03:57
  4. motoGP: הסבב היפני , מסלול מוטגי
    על ידי rusty james בפורום כללי
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 16-10-2017, 09:29
  5. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 07-10-2015, 23:26

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO