ציטוט נכתב במקור על ידי White צפיה בהודעה
נכון הפטנט שקוואסאקי עובדים עליו והוא באמת מעניין על הדו גלגלי.

כל שאר התגובה שלך מוטעת בלשון המעטה.
הסוללות בעשור האחרון נהייו יותר זולות, יותר קלות, עובדים על טכנולוגיות חדשות של סוללה הרבה חברות בעולם וגם התווספו הרבה (ראה קישור)
https://chemistry-europe.onlinelibra...batt.202100224

אתה משווה תפוחים לתפוזים, למה שלא תשווה איך התיעלו הסוללות לדלק רגיל ומימן, זאת ההשוואה הבאמת חשובה.

למימן יש כמה יתרונות ספורים, יותר נקי לייצר אותו אפילו מחשמל ולהפוך מימן לאנרגיה יותר יעיל מדלק, למרות ששניהם לא מתקרבים ליעילות של חשמל.
אבל למימן יש הרבה חסרונות שמונעות מהרכבים האלה להוות כאלטרנטיבה לרב האוכלוסיה, תחנות דלק ממש יקרות בגלל זה הרבה תחנות בכלל לא מתעסקות עם מימן, חוסר יכולת הטענה בבית למי שיש עמדת הטענה בבית (שזה רב האנשים שעוברים לרכב חשמלי), המחיר הגבוה למימן ועוד כמה.

כמו שאמרתי הסוללות כבר יעילות, מספקות ברכבים פרטיים טווח ריאלי של עד 700 קילומטר ברכבים עם סוללות גדולות וכ400 עם סוללות בינוניות, מה שמספק את רב האנשים.
כמו כן יש היום תחנות חשמל עם סופר צארגרים שיכולים להטעין עד 300 קילומטר בכ15 דקוץ שזאת גם פריצת דרך שנעשתה בעשור האחרון.
אני לא יודע באיזו מציאות אתה חי אבל יותר ויותר מכוניות חדשות שעולות על הכביש הן חשמליות וזה מעיד על פריצת הדרך.

לא אתייחס לעניין הפוליטי, לא מהתגובה האחרונה ולא מהקודמת, מעדיף להתעסק בנתונים יותר מדעיים.
700 ק״מ טווח ראלי זה בחלומות הוורודים של מאסק, המציאות שונה לגמרי.
אין מכוניות עם טווח ראלי של 700 ק״מ.

רוב המכוניות היום עומדות על טווח תאורטי של 450 ק״מ שבמציאות זה הרבה פחות.
רכב שמצהיר טווח תאורטי של 700 ק״מ עולה כמו רכב יוקרה לכן אין בכלל מה להתייחס אליהם.
רכב חשמלי גומר סוללות מאד מהר בכביש המהיר ובנוסף לא בריא לרוקן סוללות כמעט עד הסוף לכן יש להטעין שהרכב מגיע ל20 אחוז, בישראל תקבל קצת יותר טווח משאר אירופה כי התנועה איטית.
במציאות רוב הלקוחות מקבלים טווח אמיתי של 300 ק״מ ואף פחות מזה.

לגבי מימן, אני בעד רק בגלל שאם בעתיד לא ימכרו מנועי בנזין אז אני מעדיף את הרע במיעוטו.

לייצר מימן מסתבר שצריך לא מעט אנרגיה, ירוק זה לא.

ועם כל הקידמה שאתה מתאר וירידת מחיר הסוללות איך זה שהמחיר להחלפת מערך סוללות עולה כמעט אותו הדבר כבר שנים ונע בין 10000 דולר לרכבים קטנים ו20000 דולר לרכבים גדולים כמו למשל טסלה S.