אתה נובח על העץ הלא נכון.
המילה האופנתית היום היא לא מנוע מימן, אלא דלק סינטטי. חפש את זה בגוגל. אם תשתמש באנרגיה "ירוקה" לייצורו, אתה שומט את הקרקע מתחת לכל המקטרגים הירוקים למיניהם (אמל"ק- את הפחמן שאתה פולט, אספת מהאויר בתהליך הייצור).
זוכרים שאמרתי שאני מקווה שלאחד היצרנים הגדולים יהיה אס בשרוול למנוע חדש לתשובה לאסון החשמלי...אז כנראה מישהו הקשיב לי.
https://www.cycleworld.com/motorcycl...t-trademarked/
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אתה נובח על העץ הלא נכון.
המילה האופנתית היום היא לא מנוע מימן, אלא דלק סינטטי. חפש את זה בגוגל. אם תשתמש באנרגיה "ירוקה" לייצורו, אתה שומט את הקרקע מתחת לכל המקטרגים הירוקים למיניהם (אמל"ק- את הפחמן שאתה פולט, אספת מהאויר בתהליך הייצור).
טכנולוגיה ישנה בדיוק כמו הרכב החשמלי.
אין כאן שפנים או אס רק אופציה שהיפנים רוצים לשים על השולחן כי הם לא מאמינים בישימות של רכב חשמלי עם בטריה.
ואם כבר להגיד אמרתי לכם אז האיחוד האירופי נכון לעכשיו לא מצליח להעביר חקיקה שתאסור יצור ומכירה מנועי בעירה פנימית מ2035.
מתנגדות, גרמניה פולין ועוד כמה מדינות שכנראה מבינות את גודל האסון
או שאתה לא יודע אנגלית או שלא קראת את הכתבה כמו שצריך, הם מאמינים שהטכנולוגיה הזאת תשמש לנסיעות למרחקים ארוכים, בזמן שכלים חשמליים יהיו למרחקים קצרים.
קוואסאקי כבר עובדים על המנוע הזה כמה שנים, בינתיים זה רק בתהליכים, לכן להגיד אם זה בכלל יעבוד או פתרון למשהו זאת נבואה. לחברות גדולות כמוה יש הרבה כסף נזיל, זאת אומרת שגם אם הפרויקט הזה לא יצא לפועל או שימכרו בסופו של דבר כמה עשרות או מאות של יחידות כאלה אם בכלל, החברה תמשיך להתקיים כאילו לא קרה כלום.
היפנים ובמיוחד טויוטה אומרים כבר הרבה זמן שרכב חשמלי עם אגירת אנרגיה בסוללות לא ישים והם צודקים, לכן ההתיחסות באופן כללי ולא לכתבה ספציפית.
שקוואסקי יעבדו כמה שהם רוצים על המנוע הזה בנינו זה טויוטה שעומדת מאחורי זה אבל שהמהנדסים שלהם היו בבית ספר יסודי במוו כבר עשתה וגם מכרה את זה
![]()
הכתבה התייחסה לקונספט שקוואסאקי עובדים עליו.
בקשר לדו גלגלי העניין עם החשמלי יותר מתוסבך בגלל שהסוללות כרגע שוקלות, בעיה שפוגעת בטווח ועם הזמן תיפטר כי הסוללות רק מתיעלות כל שנה.
לגבי רכבים שיגידו מה שהם רוצים. כיום הביקוש אומר אחרת עם הרבה רכבים חשמליים שעולים לכביש.
וכל שנה שהם לא עובדים על רכבים חשמליים הם לאט לאט מאבדים מכירות.
הקונספט שהם עובדים עליו לא חדש מבחינת המנוע, נעשה ע״י במוו וגם כאן ע״י יצרנית הרכב טויוטה, מה שקוואסקי מחדשים זה הישום על דו״ג.
הסוללות מתיעלות כל שנה בזחילת צב, לא מתקרב אפילו בקצת לחוק מור שהוביל את תעשיית השבבים ואיתה המוצרים האלקטרונים.
הסוללות לא צריכות להתיעל הם צריכות פריצת דרך משמעותית כדי להיות אופציה לרכבי העתיד
לגבי הביקוש, צריך לחשוב למה החומה הבצורה באיחוד מתפוררת, מה הם יודעים?
נכון הפטנט שקוואסאקי עובדים עליו והוא באמת מעניין על הדו גלגלי.
כל שאר התגובה שלך מוטעת בלשון המעטה.
הסוללות בעשור האחרון נהייו יותר זולות, יותר קלות, עובדים על טכנולוגיות חדשות של סוללה הרבה חברות בעולם וגם התווספו הרבה (ראה קישור)
https://chemistry-europe.onlinelibra...batt.202100224
אתה משווה תפוחים לתפוזים, למה שלא תשווה איך התיעלו הסוללות לדלק רגיל ומימן, זאת ההשוואה הבאמת חשובה.
למימן יש כמה יתרונות ספורים, יותר נקי לייצר אותו אפילו מחשמל ולהפוך מימן לאנרגיה יותר יעיל מדלק, למרות ששניהם לא מתקרבים ליעילות של חשמל.
אבל למימן יש הרבה חסרונות שמונעות מהרכבים האלה להוות כאלטרנטיבה לרב האוכלוסיה, תחנות דלק ממש יקרות בגלל זה הרבה תחנות בכלל לא מתעסקות עם מימן, חוסר יכולת הטענה בבית למי שיש עמדת הטענה בבית (שזה רב האנשים שעוברים לרכב חשמלי), המחיר הגבוה למימן ועוד כמה.
כמו שאמרתי הסוללות כבר יעילות, מספקות ברכבים פרטיים טווח ריאלי של עד 700 קילומטר ברכבים עם סוללות גדולות וכ400 עם סוללות בינוניות, מה שמספק את רב האנשים.
כמו כן יש היום תחנות חשמל עם סופר צארגרים שיכולים להטעין עד 300 קילומטר בכ15 דקוץ שזאת גם פריצת דרך שנעשתה בעשור האחרון.
אני לא יודע באיזו מציאות אתה חי אבל יותר ויותר מכוניות חדשות שעולות על הכביש הן חשמליות וזה מעיד על פריצת הדרך.
לא אתייחס לעניין הפוליטי, לא מהתגובה האחרונה ולא מהקודמת, מעדיף להתעסק בנתונים יותר מדעיים.
700 ק״מ טווח ראלי זה בחלומות הוורודים של מאסק, המציאות שונה לגמרי.
אין מכוניות עם טווח ראלי של 700 ק״מ.
רוב המכוניות היום עומדות על טווח תאורטי של 450 ק״מ שבמציאות זה הרבה פחות.
רכב שמצהיר טווח תאורטי של 700 ק״מ עולה כמו רכב יוקרה לכן אין בכלל מה להתייחס אליהם.
רכב חשמלי גומר סוללות מאד מהר בכביש המהיר ובנוסף לא בריא לרוקן סוללות כמעט עד הסוף לכן יש להטעין שהרכב מגיע ל20 אחוז, בישראל תקבל קצת יותר טווח משאר אירופה כי התנועה איטית.
במציאות רוב הלקוחות מקבלים טווח אמיתי של 300 ק״מ ואף פחות מזה.
לגבי מימן, אני בעד רק בגלל שאם בעתיד לא ימכרו מנועי בנזין אז אני מעדיף את הרע במיעוטו.
לייצר מימן מסתבר שצריך לא מעט אנרגיה, ירוק זה לא.
ועם כל הקידמה שאתה מתאר וירידת מחיר הסוללות איך זה שהמחיר להחלפת מערך סוללות עולה כמעט אותו הדבר כבר שנים ונע בין 10000 דולר לרכבים קטנים ו20000 דולר לרכבים גדולים כמו למשל טסלה S.
יוצא לי לבקר הרבה בפייסבוק של רכבים חשמליים, יש שם הרבה נהגים שמתגאים בטווח ריאלי של 400 קילומטר במכוניות יחסית פשוטות וג'יפונים, היה מישהו שעשה סרטונים על איך שהוא יורד לאילת מתל אביב עם טסלה ועוד נשאר לו סוללה, ופעם אחת אפילו מחיפה לתל אביב בלי לטעון בדרך (לא זוכר איזה דגם).
כמובן שזה תלוי באופן הנהיגה וגם הם אומרים שזה בלי לעבור את המאה קמש.
ועם כל זה, רב האנשים ביום-יום עושים עבודה-בית וחזרה עם טיפה סידורים בדרך, ולא משתמשים בכלל בעמדות טעינה בחוץ.
המימן דורש אנרגיה, אבל זאת אנרגיה שאפשר להשיג בדרך יותר ירוקה.
מאמין שבעתיד רב הרכבים יסעו על מימן וחשמל וידחקו את הנפט הצידה, אבל לא יפטרו ממנו לגמרי.
דרך אגב בארץ כבר יש מוניות חשמליות, אבל הן בודדות.
לגבי הסוללה, למה להחליף אותה אחרי 200 אלף קילומטר הרי היא בטוח תהיה עם קיבולת מעל 70%, כאשר אנשים מדווחים על איבוד של 1-2% בשנה? למרות שברכב עד 200 אלף לרב מספיקים להחליף כבר חצי רכב.
יש לי בעבודה אחד עם טסלה 3 LR ואחד עם האודי e-tron המספרים טובים רק בשימוש עירוני, כל דבר אחר והטווח יורד משמעותית.
לגבי הסוללה בעלי טסלה S משנת 2013 מתחילים בעיות בסוללה ואלו שיש להם בעיות יכולים לשלוח את הרכב לגריטה כי ערך הרכב שווה למחיר הסוללה שזה 20000 דולר.
כמובן זה לא אומר שהסוללות מחזיקות רק 10 שנים אבל הסיכון לקונה לאבד את ערך הרכב מתחיל לעלות מהזמן הזה.
עוד סיפור של אחד שעובד איתי זה רנו זואי שבזמן האחריות הסוללה כשלה, רנו העדיפו להחליף את הרכב ולא את הסוללה.
הסיבה כמובן העלות והעבודה.
אתה מדבר על גרמניה או על ישראל? כי הרי אצלנו אין אוטובאן וכל המרכז תמיד פקוק ואין לאן להאיץ, מה שהופך את הרכבים האלה למאוד יעילים.
גם ישראל היא 1/18 מגרמניה, ככה שההשוואה היאדי מצחיקה.
יש הרבה רכבים ודו גלגליים חשמליים שהם פשוט בדיחה, ביניהם זה ה e-tron, רכב שמתיימר להיות יוקרה בחצי מליון שלא מסוגל להגיע לטווח של 400 קמ גם על הנייר.
יש לי חבר שעובד בקיה ושם דווקא כן מחליפים סוללות בזמן האחראיות.
כבר יש דבר כזה מיון והחלפת תאים בסוללה. הסוללה ברכב חשמלי לא מתה לגמרי אלה אם הרכב שחה או שעלה באש.
ואם התחלת לדבר על עלות, אז זה ייתרון ענק של רכב חשמלי, במיוחד לכאלה שנוסעים 100+ קמ ביום.
תראה גם מחירון של הרכבים האלה ביד2, ועדיין יש כאלה שחושבים שזה כמו טלפון סיני זול שאחרי שנתיים תהיה כל היום דבוק לקיר עם מטען.
יש לרכב חשמלי ייתרונות וחסרונות והוא לא מתאים לכל אחד, להגיד שזה לא מתאים לאף אחד זאת שטות, כמו גם להגיד שזה בן רגע יכול להחליף מנועי בעירה פנימית.
לא אמרתי שלא מתאים לכולם רק אמרתי שבראיה רחבה לא ישים (וזה גם מה שהמומחים התחילו להגיד לאיחוד האירופי)
זה טוב כנישה כמו שקטנועים חשמליים זאת נישה שמתפתחת להבדיל מאופנועים חשמליים שמתפתחים באולמות התצוגה לרוב.
בקיצור בלי פריצת דרך משמעותית רכב שמונע בסוללות יפנה מקומו לטכנולוגיות אחרות וזה עדיין לא אומר שזה לא יהיה רכב חשמלי רק שאגירת האנרגיה תיהיה שונה
אתה מתבלבל במילה נישה וגישה, הרכבים החשמליים הם כבר עכשיו פתרון, פשוט קהל גדול לא רק שלא מאמינים בכלים חשמליים, אלה גם שונא אותם.
תשאל את עצמך כמה אנשים אתה מכיר שעושים בממוצע מעל 300 קמ ביום, שזה מה שרב הרכבים החשמליים יכולים לספק, ואני לא מדבר על טיול בסופש, אלה בממוצע ביום יום.
בשביל הפרופורציה זה כ100 אלף קילומטר בשנה.
אני לא מדבר על רכבי עבודה או שירות כמו משטרה, מוניות וכו.
זאת בדיוק הסיבה למה בישראל ב2022 כל מכונית עשירית שעלתה על הכביש היא חשמלית
https://www.globes.co.il/news/articl...did=1001433990
המכשול האמיתי הוא התקנת עמדת טעינה בבית במיוחד לאלה שגרים בשכירות או בבניין רב קומות.
ובדו גלגלי, הכלים החשמליים הם באמת בגדר הנישה בינתיים, חוץ מקטנועים מאוד בסיסיים.
אבל כבר סטינו מהנושא.
וסתם בשביל להמחיש שקוואסאקי מאמינים גם בכלים חשמליים, הם מתכוונים להוציא כלים חשמליים כבר בסוף השנה הזאת
https://global.kawasaki.com/en/corp/...=20221109_8798
http://fullgaz.co.il/%d7%a7%d7%95%d7...9%d7%9e%d7%99/