עמוד 1 מתוך 4 123 ... אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 50

אשכול: גיורא, KTM790 ADV

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066

    גיורא, KTM790 ADV

    WhatsApp-Image-EDIT.jpg
    חודשים בלי אופנוע והתלבטתי אם בכלל כדאי לקנות אופנוע. ראיתי את הרע בכבישים את השברים והנפילות בשבילים ואמרתי לעצמי, חכה.
    אז חיכיתי והזמן עבר ודברים אחרים קצת השכיחו מהלב ופתאום הרגשתי שאני חייב אופנוע. חרמן עד לאזניים שכנעתי את עצמי שכל אחד מהדגמים למטה יענה לצרכי וחשקי:
    התאמה לרכיבה בשטח עד רמת קושי 3 בסולם של 5. זה אומר קידמי בקוטר 21. י'- סינגלים נוחים, שבילי ג'יפים לא נוחים.
    נסיעות בכביש - אפשרי, רק אם אפשר מעל 120 קמ"ש.

    על על 1090 R ישבתי לא מזמן והופתעתי שהגעתי עם הרגליים לרצפה. זאת היתה הבחירה ששימחה את ליבי. אפשר ללחוץ בכביש וגם קצת שטח. ה 1290 T הוא הבחירה הבאה שמלהיבה אותי כבר הרבה זמן. פחות שטח ברמה אחת אבל יש טורינג כמו שצריך ומנוע על חלל. ה CRF 300 (24 כ"ס) שלקחתי לסיבוב היתה הבחירה של הראש. עזוב כבישים, זה מטורף. טייל לבד לאן שאתה רוצה. אמינות, קל. זול. אממה, שכח מנסיעות ארוכות.
    אחר כך אמרתי רגע במחיר של אין כביש אולי עדיף DR650 עם שיפורי כיסא ובולמים משם עברתי לאם אתה כבר קונה אופנוע מדוגן לא לכביש באותה סביבת מחיר כך 690 (כי ק.ט.מ זה לא אבניר) ותקבל גם יכולת כביש והרבה יותר פאן בשטח. אחר כך נזכרתי שהונדה מוציעים את הטרנסאלפ 700 והתקשרתי.

    עקרונית נראה בדיוק מה שאני רוצה, קצת שבילים הרבה אמינות ואלקטרוניקה אבל יגיעו עוד הרבה זמן ואני חרמן עכשיו. בשבוע שעבר התקשרתי כדי לסגור עם בעלי 690 ובעלי CRF300 ולמעשה העסקאות נסגרו בע"פ כשרק שאלת ההיסטוריה מרחפת מעל זיכרון דברים.

    לא היתה היסטוריה אבל היה 790 S עם נתונים טובים.
    790, אתה מטורף?
    נזכרתי בסרטון האימה של ברט עם הקסקט.


    אמ"לק- צלחות בלמים רעועות, בוכנת בלם אחורי שנתלשה מהתושבת, כשלים באלקטרוניקה. אממה, הבחור רוכב אנדורו עם הדבר הזה. חפרתי קצת ביוטיוב והיו עוד דברים שחזרו על עצמם כמו תרמוסטט ובולם אחורי ומוביל שרשרת. מצד שני, אישתי פתאום זרקה שאפשר לטייל בארץ ובחו"ל ודיברתי עם כמה חברים שרוכבים על 790 שלא נתקלו בבעיות.

    היתה לי רכיבת מבחן שדי זכרתי לפני שנים וגם הבעלים נתן לי סיבוב קצר ובקיצור שכנעתי את עצמי בהצלחה שזה האופנוע הנכון לעכשיו. עשיתי בדיקה באחד המוסכים המורשים כדי לוודא שאין עיזים. יש היסטוריה מלאה, ק"מ נמוך ושנתון גבוה והכי חשוב, הוא לא בכתום שמכאיב לי בעין.

    בדרך חזרה שיחקתי קצת. תאוצה טובה במהירות ביניים 80 עד 180. הקידמי פחות מתלהב מסיבובים מהירים כמו ארפכשד , הבלמים בסדר לא להיט כפי שזכרתי ואולי בגלל שמשומש. הבולמים לכביש בסדר גמור. בשטח אבדוק בהמשך.

    התמרון לכניסה לבית הוא סוג של "שטח טכני" והרגשתי את הגודל והמשקל לעומת ארבינקא. אני גם מגיע לאחר שצברתי נסיון בשטח, אני בעניין של טיול ופחות מבחני עבירות.

    זה לא אופנוע בינייים או פשרה עבורי כי מכל האדוונצ'רים הוא היחיד שמשלב גובה מושב, משקל, כוח, קצת תיור ואלקטרוניקה מתקדמת וכמובן תמורה לעלות. בעוד 20-30 אש"ח יש את האפריליה (אבניר) והטרנסאלפ החדש שטרם נחת כאן.

    הדבר הנכון הוא להחזיק אופנוע ספורט טורינג וצרצר אבל אני לא שם מבחינת תשוקה, עלויות ורצון. אני בהתאוששות ארוכה משפעת אז אני לא עולץ לדברי אשתי אבל אני בטוח שיהיה כיף. יש לי כבר כמה מסלולי טיול בראש וזה יקרה בקרוב.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  2. #2
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    חבר. אתה חופר
    לא נשאר לך זמן לרכוב

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    לא מבין איך הטנרה 700\t7 לא נכנס בשיקולים.
    אותו רעיון, מתקלקל פחות.

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    תתחדש!
    אני כבר שנה וחצי עם 890 אדוונצ׳ר ומאוד אוהב את הכלי. הכשל היחיד שנתקלתי בו הוא עם המפסק של תאורת בלם (תקלה מוכרת בלא מעט כלים) אבל הוחלף בלי בעיה, עוד בסמוך לקניה, ומאז שקט. הדבר הכי מוצלח שעשיתי לו היה להחליף את הצמיגים לanakee adventure ויש מצב טוב שזה ישפר לך את התחושה בסיבובים. עבורי זה היה שינוי מאוד דרמטי יחסית לצמיגים שהגיעו איתו.
    לפני זה היה לי דיוק 790, שגם לא עשה יותר מדי בעיות (הזעות שמן מהמפעל - תוקן ממש בהתחלה ולא חזר).

    מהצד הפחות אופטימי - ניסיתי כמה מוסכים של היבואן, כולל כאלה שהומלצו כאן וממש לא בא לי לחזור לאף אחד מהם. היחיד שעשה רושם טוב יחסית עבר למטרו.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,083
    מעניין...שיהיה בהצלחה
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ציטוט נכתב במקור על ידי NAOR2207 צפיה בהודעה
    חבר. אתה חופר
    לא נשאר לך זמן לרכוב
    דווקא מאלה שרוכבים.

    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    לא מבין איך הטנרה 700\t7 לא נכנס בשיקולים.
    אותו רעיון, מתקלקל פחות.
    גבוה
    אין טורינג
    אין הרכבות
    אין בקרות
    אמין, זה כן.
    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDough צפיה בהודעה
    תתחדש!
    אני כבר שנה וחצי עם 890 אדוונצ׳ר ומאוד אוהב את הכלי. הכשל היחיד שנתקלתי בו הוא עם המפסק של תאורת בלם (תקלה מוכרת בלא מעט כלים) אבל הוחלף בלי בעיה, עוד בסמוך לקניה, ומאז שקט. הדבר הכי מוצלח שעשיתי לו היה להחליף את הצמיגים לanakee adventure ויש מצב טוב שזה ישפר לך את התחושה בסיבובים. עבורי זה היה שינוי מאוד דרמטי יחסית לצמיגים שהגיעו איתו.
    לפני זה היה לי דיוק 790, שגם לא עשה יותר מדי בעיות (הזעות שמן מהמפעל - תוקן ממש בהתחלה ולא חזר).
    האופנוע עם צמיגי פירלי סקורפיון STR די חדשים. אין לי מושג לגבי טיבם. נראים כמו 70-30. לא יודע כמה ארכב בשטח שדורש צמיג קרבי יותר אבל אם צריך אחליף.

    מהצד הפחות אופטימי - ניסיתי כמה מוסכים של היבואן, כולל כאלה שהומלצו כאן וממש לא בא לי לחזור לאף אחד מהם. היחיד שעשה רושם טוב יחסית עבר למטרו.
    בינתיים הנסיון שיש לי סביר בהחלט. היו פאדיחות אבל קיבלתי גם ייעוץ וגישה מאוד שירותית במוסכים של KTM.

    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    מעניין...שיהיה בהצלחה
    שיהיה כיף. גם לך.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  7. #7
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    אני גם חשבתי כך.
    עד ששכן שלי קנה אחד.
    מונמך מהחברה.
    זאת חיה אחרת לגמרי מהטנרה 660 שנראה לי שאתה מבלבל עימו.

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    בינתיים הנסיון שיש לי סביר בהחלט. היו פאדיחות אבל קיבלתי גם ייעוץ וגישה מאוד שירותית במוסכים של KTM.
    הבעיות שלי היו עם זרקנות/חוסר אכפתיות והגינות/יושרה. השירותיות היתה סבירה.

  9. #9
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    דווקא מאלה שרוכבים.
    תהנה סתם ניסיתי להקניט,
    אגב זה לא אתה הדראמה קווין שאמר שנגמר לו מאופנועים (ואמרתי עליו "הוא עוד ישוב") ?
    ועוד בגלל קטום?

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,083
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    אני גם חשבתי כך.
    עד ששכן שלי קנה אחד.
    מונמך מהחברה.
    זאת חיה אחרת לגמרי מהטנרה 660 שנראה לי שאתה מבלבל עימו.
    רכבתי על הטנרה וגם לי יש חבר עם מונמך. לא חושב שהוא עומד מול ה 790 באף מדד מלבד אמינות. בעליות עם דרדרת רואים בבירור את השפעת האין בקרות.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066

    כופתה פרנה | תובנות מטיול ראשון

    רבע לשלוש ו-4 אופנוענים מאובקים ומבוצבצים מלאים בדאווין של פריז דקאר נכנסים לשוק של נתיבות ומחנים ליד המסעדה האחרונה שפתוחה לקראת השבת. בתשובה לשאלתי מה יש לאכול -זו התשובה שקיבלתי. כופתה פרנה.הטענתי שבגלל שאנחנו זרים הם סתם ממציאים מילים לבייש אותנו. הם צחקו וקיבלנו גם בריק עם ביצה נימוחה על חשבון הבית והיה שמח ומלא שבת שלום וסעו בזהירות. מלא מבטים מסביב. שמתי ילד לבקשת האב, על האופנוע. הנעתי והוא נתן גז בחיוך גדול וכולם עם כיפות ושביסים. היה כיפי, למרות שברקע אנחנו ישראל הראשונה והם השניה ואולי דווקא בגלל זה.

    כמה ימים לפני, בשיא הגשמים מישו מחבורת המיואשים ארגן טיול. 2 טנרה, אחד GS850 ו 790. סגרנו שנישן ונאכל ערב בצאלים ובבוקר שלפני ואחרי נחליט על מסלול. לא הספקתי לרכוב על גיורא, לקנפג את התפריט ומצבי רכיבה ואפילו לא לרתום תיקי צד. הבנתי שלא נרכב שטח וגם אם כן, בקטנה כי בוץ. מדובר בהזדמנות או יותר נכון ההיכרות הראשונה עם הכלי ואני מלא סקרנות.

    בבוקר אמרתי לגיורא, אתה ואני, כן? יוצאים עכשיו לטיול. בשמורת פורה כולם עם מגפי ומכנסי שטח שותים קפה. רק אני עם נעלי כביש ולא ממוגן בשיט. אני זורם לרכיבת שבילים ראשונה. עבירות רמה 1. קל. בדקתי התנהגות בפניות תאוצות בלימות והכל בסדר עד שמגיעים למקטע חול. רכבתי בעמידה עם משקל אחורה, ליטוף בלם אחורי לייצוב, גז החלטי, כידון משוחרר ואיבדתי את הקידמי די מהר. עפתי על החול ופצחתי בריקוד בגלל המוסיקה בקסדה. נפלתי טוב עם גלגול נכון. הרמתי לבד והמשכנו בין השלוליות לכיוון יד מרדכי ואחר כך לשדות עד שהגענו לבוץ.
    64681993-82f5-464a-9229-ad3f96ffaa40.jpg

    די מהר ה GS שהוביל נפל בחצי סחרור. הבוץ היה דביק ועמוק אבל הרמנו והמשכנו בזהירות. כאן הבנתי לראשונה עד כמה הגובה קריטי. אחר כך דרומה יותר נכנסנו לכל מיני שבילים לא שבילים בלי בוץ והרגשתי ממש נחמד. שיניתי את מצב הרכיבה מ street לשטח והשינוי מורגש. האחורי מפרפר יותר, הגז מתון יותר. במכות גז במצב Street הוא נותן משהו כמו סיבוב אחד ומתרסן בצורה מעוררת השתאות. את זה זכרתי מרכיבת המבחן אבל בכורכר זה קרא עשרות פעמים ביציאות מסיבובים. מאוד בטוח ומתחשב.
    WhatsApp Image 2023-04-14 at 18.39.40.jpg

    בערב בפאב היה שמח אחלה אוכל (מומלץ) ואלכוהול וכלמיני ונרדמנו מבושמים בנחירות רמות. למחרת החלטנו תוך כדי סגירת הקסדות למעלה עקרבים והם רוכבים לאט. 100 קמ"ש בכביש מנהלתי קשוח עבורי. אני סובל מאבד ריכוז וגם היה חם. בחצבה החלטתי שאני חייב לתת בגז וחתכתי צפונה סולו דרך ערד > סנסנה > לכיש > בית גוברין. בערד היו המון מטיילים והיה קשה למצוא סדרת פניות ריקה אבל בהמשך קיבלתי כביש פתוח והמנוע והבלמים עבדו קשה. במגרש הביתי והמוכר בסביבות לוזית עגור הרגשתי ביטחון להעלות קצב והיה כיף. אחלה בהמה.

    אז מה למדתי בגן
    עד עכשיו קניתי אופונעים נורא שונים זה מזה וגיורא איפשהו באמצע.
    היגוי - בפניות מהירות גיורא מאוד שונה מארפכשד (21 מקדימה, מתלים). קשה לדייק לאייפקס וצריך להקדים את הכניסה וכתוצאה גם להקדים את היציאה. זה אומר שתיקנתי לא פעם עם הגז את רדיוס הפניה בתאוצה החוצה. התוצאה היא קצב די מהיר אבל לא קרבי. בשטח מרגיש טוב מאוד.
    בולמים - הקידמי בשבילים עובד טוב יותר במהירות ולאט הוא קופצני מדי. האחורי בפניות מהירות באפסלט במהמורות וגלים באספלט מזעזע למעלה מטה בצורה לא הכי בטוחה. הכוונה היא במהירות של רכיבת מסלול, לא בשיוט.
    מיגון רוח- טוב בשיוט של 130-140. המשקף על גובה מקסימלי מפנה את הרוח לקצה הקסדה ובכיפוף קל אפשר לגמוע מרחקים משעממים מהר.
    סוסים - התאוצה במהירות 80~ עד 140~ לצרכי עקיפה טובה אם בהילוך הנכון. בשישי חסר קצת כוח. מגיע ל 200 אבל מעל ל 185 זה קורה לאט. בסל"ד נמוך המומנט דווקא הפתיע לטובה.
    ארגונומיה- מעולה. הכל נוח, במקום, קרוב וקל לשליטה. המושב המשודרג (אפטרמרקט של KTM) נוח לשעתיים רצופות אם צריך.
    מראות - עובדות אבל קטנות מדי לטעמי. צריך לכוון אותם כל פעם מחדש.
    גובה- תענוג. בוץ עם שני רגליים על הקרקע הרבה פחות מפחיד עם רגל בקושי. תחושת הביטחון שאתה יכול לעצור ולהניח רגל יציבה שתחזיק את המשקל מורידה את הסטרס מאוד. אני לא מתכוון לעבור מדרגות של חצי מטר ומבחינתי רוב האדוונצ'רים מתוכננים רע מהבחינה הזאת.
    מרכז כובד - אם מוסיפים לגובה הנוח את מרכז הכובד הנמוך מקבלים תחושה של משקל פחות מאיים והכלי בשטח הרבה יותר נוח לשליטה.
    הצמיגים די חדשים, פירלי ראלי STR.

    גיורא נחמד בגמיעת מרחקים, מצויין לשבילים ברמה 1-3 וסינגלים קלים ,פחות מתאים לשטח קשה ברמה 4-5 ורכיבת כביש ספורטיבית. חלק מהמכלולים ברמה בינונית אבל הוא נוח, חזק וכיפי בשטח. נראה לי שיהיה נחמד.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    מקטע מהטיול הראשון.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    קבעתי עם חבר שרוכב על הימליאן לסיבוב בשפלה הדרומית. אירוע שנדחה יותר משנתיים. רציתי להכיר סוף סוף את האופנוע בשטח ברמת קושי 1 עד 3, שאליו אני מייעד אותו. התחלנו במקטע של חצי שעה ברמה 3 ומשם רכבנו ברמת קושי 1-2. אחרי 90 ק"מ שטח נטו שעברו מהר בצורה חלקה אני מרוצה ומופתע לטובה. לא חשבתי שארגיש בנוח כל כך מהר. היה פשוט וכיף.
    קישור למסלול, מומלץ.
    https://off-road.io/track/6711032455626752

    אתגר שעדיין מחרפן אותי הוא תפזורות אבנים קטנות על מצע קשה כשהקידמי משייט אבל היו מעט כאלה. בסה"כ עברתי דברים שלא תכננתי לפגוש אחרי שעתיים בשטח והרגשתי בטוח.
    הורדתי את הארגז הקשיח והוספתי תיקי אוכף על המאומט ויכול להיות שזה שיפר את תחושת היציבות. להערכתי הארגז של קאפה שוקל באזור 5-8 ק"ג אבל הוא בקצה הגבוה והמרוחק ביותר.
    עברתי למצב רכיבה Off Road - תגובת הגז מתונה יותר ואני לא אוהב את זה. גם לא ביטלתי ABS אחורי וצריך ללמוד לקנפג את העסק.
    את זווית מנופי הכידון אני לא מתכוון לשנות.
    יש קוויקשיפטר אז ברגל שמאל אני מסתדר כי להוריד לשני קל אבל ברגל ימין צריך לכוון את הברקס.
    הצמיגים גם הפתיעו לטובה.
    מגיני ידיים סגורים אבל עשויים פלסטיק.
    בסרטון המקטעים היותר קלים, פגישה עם זוג צבאים וקמטן די גדול.
    את המרדף אחרי הצבאים הפסקתי אחרי שניות. רק רציתי לצלם.
    בתכנון טיול עם לינה בשטח וכל הטררם האדנוונצ'רי.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  15. #15
    עכשיו בגלל הסרטון הזה בא לי לקנות הימליאן שגם לפני השתעשעתי במחשבה של לקנות אחד כזה.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO