תוצאות 1 עד 7 מ 7

אשכול: התייעצות ברכישת אופנוע לנסיעות בין עירוניות רישיון A1

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2023
    הודעות
    2

    התייעצות ברכישת אופנוע לנסיעות בין עירוניות רישיון A1

    שלום לכולם,
    קצת עלי: אני בן 30 גובה 1.83 משקל 71 הוצאתי רישיון ב 2013 האופנוע הראשון שלי היה נינג'ה 250 אחכ' הייתי שבועיים שליח ומאז לא רכבתי,
    כיום אני עובד מחוץ לעיר מרחק של 65Km והפקקים מתסכלים וחשבתי לחזור לתחום, התחלתי לברר פה וראיתי כמה דגמים מומלצים כגון cb500x ו versys 300


    נקודות :
    - מתכנן לטפל בעצמי (בהנחה שאמצא מדריך/הוראות, כיום את טיפולי הבסיס ברכב עושה לעצמי)
    - התקציב שיש לי הוא באזור ה - 20 (אם אצטרך יותר אז אשיג, ככה שבהמלצות אשמח להתייחס לסעיף הזה אבל לא לפסוק על פיו)
    - רוכב לבד


    ואשמח לברר עוד כמה נקודות מחוכמת ההמונים...


    1. אני נמשך באופן לא ברור (למרות שאני לא רוכב ברמח איברי) לתצורה של הספורט וחשבתי על R3, נינגה 650, נינגה 400, האם אתם חושבים שאפשר ליסוע איתם כל יום 130 קמ והאופנוע לא ישפוך לאגר אחרי שנה?
    2. מימון לאופנוע בעד אוו נגד?
    3. כמה צריכת ממוצעת של דלק יש לאופנוע כביש ספורט בשיוט על 120-130?(אני מבין שזה כנראה תלוי בסוג האופנוע וסגנון הרוכב, עדיין..)
    4. כמה עולה ביטוח חובה/ג/מקיף ?
    5.כמה עולה מיגון (עליון/תחתון/כפפות/קסדה/הכל) ומה הבייסיק ומה אקסטרה(אוו שהכל בייסיק��) ?
    6.האם צריך נעלי רכיבה אוו אפשר בלנדסטון ?
    7.האם ניתן לשמוע שיעור/מוזיקה תוך כדי רכיבה?
    8.איך אני סוחב ציוד/תיק/אוכל אם אני לא רוצה ארגז , אוו שזו הברירה היחידה?
    9.שמירה מפני גניבות, מה האופציות שיש בשוק ומה המחירים?
    9. חושב לעשות הגדלה ל A לפתיחת יותר אופציות בעיקר , איזה עוד פלוסים יש ל A ?


    ואחרי כל הסעיפים האלו איזה אופנוע הייתם ממליצים אתם, והאם האופציות שהעלתי אני בסעיף 1 נותנות מענה, ומה מיתוכם הייתם ממליצים?


    מקווה שהבארתי את עצמי כמה שיותר טוב , אני יודע שיש פה שאלות של צעירות אבל אני באמת לא בתחום אז...


    תודה מראש לכל העונים.

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2020
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    138
    ממליץ על משהו עם יותר מ-300 סמ״ק, כמו ההונדה.
    במרחקים כאלו הדבר הכי חשוב (בעיני) מלבד להשחיז מכוניות זה הנוחות, לכן:
    1. לא יתפרקו, אבל על ה-R3 הגב שלך כנראה כן. הנינג׳ה 400 קראתי שהוא נוח, וה-650 לדעתי באותה קטגורית נוחות.
    2. תלוי בכיס וההתנהלות הכלכלית שלך. המשמעות המנהלתית היא שהוא יהיה משועבד, אז אם תרצה למכור, תצטרך לסיים לשלם (האמת שלא בטוח לגביי זה).
    3. אופנוע מודרני כ-20 ק״מ לליטר. ניהול הדלק שלהם מאד אחיד החל מיורו 4.
    4. חובה כ-5.5k, מקיף כ-10% מערך האופנוע, צד ג׳ בלבד (כלול במקיף, אם יש מקיף) כמה מאות שקלים.
    5. רצוי הכל, אבל הבחור החביב פה סיכם את הנושא. מחירים (בארץ) לציוד ״טוב״ (בטיחותי ונוח) בשליפה מהמותן: 1,500 קסדה, 800 מגפיים, 500 כפפות, 800 מעיל, 800 מכנס, 400 מכני ברכיים. לא מעניין אותך נוחות? תוריד 20%.
    6. ראה סעיף 5. תשקיע במגף שלא תעשה מהרגל שלך פיתה עיראקית.
    7. פיזית אפשרי, עדיף שלא.
    8. תיק גב. יש ייעודיים לרכיבה, אבל נסעתי חודשים עם סתם תיק שקיבלתי מהעבודה ושרדתי לספר. לא הכי נוח, אבל אם אין ארגז אז אין ארגז.
    9. כיסוי, מנעול לעצם נייח ומע׳ איתור. 300-500 ש״ח לשני הראשונים, ולאחרון יש לך את הזעקה האחרונה או איתורן. הראשון עם מסלולים בהתאם לרמת הסיכון, השני אני לא מכיר. המחירים תלויים בכלי (כ-1,500 בהערכה גסה ליד שניה מהכלים שהצעת).
    9b. כלים פתוחים, יותר היצע, יכול לקנות מה שבא לך (בא לך גולדווינג? צריך A).

    ולשאלה האחרונה, הונדה CBX. אגב, קטנועים לא הייתי שולל גם. יש פה אנשים עם הרבה יותר ניסיון ממני שידעו לתת המלצות לעוד כמה כלים (ולתקן אותי).
    ברוך השב לתחום וסע בדרכים טובות!
    Vespa GTS SuperSport 300 HPE Blu Energia 2020
    Moto Guzzi V85 TT Evocative Rosso Uluru 2022
    Saucony Triumph 2024
    "עודדו את הילדים שלכם לקנות אופנוע, לא ישאר להם כסף לסמים!"

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    130 ק"מ ביום?
    אתה יכול לפזול לכיוון nc מוגבל. גם לא מתרגש מהקילומטראז' וגם יחסוך לך גם את עניין תיק הגב.

    בלנדסטון? לא!
    בלנסטון היא נעל רכה, שגם לא מגינה, וגם עפה מהרגל בשניה שפוגעים בכביש.
    המינימום זה נעל גבוהה עם תמיכה לקרסול, והגנה על האצבעות. את אלו תמצא בנעלי טיולים טובות (ויקרות), או נעלי עבודה.
    היום באזור ה500-600 ש"ח ניתן למצוא מבצעים על מגפי רכיבה, שהן גם נגד גשם.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    ציטוט נכתב במקור על ידי AviAvrh צפיה בהודעה
    שלום לכולם,
    קצת עלי: אני בן 30 גובה 1.83 משקל 71 הוצאתי רישיון ב 2013 האופנוע הראשון שלי היה נינג'ה 250 אחכ' הייתי שבועיים שליח ומאז לא רכבתי,
    כיום אני עובד מחוץ לעיר מרחק של 65Km והפקקים מתסכלים וחשבתי לחזור לתחום, התחלתי לברר פה וראיתי כמה דגמים מומלצים כגון cb500x ו versys 300


    נקודות :
    - מתכנן לטפל בעצמי (בהנחה שאמצא מדריך/הוראות, כיום את טיפולי הבסיס ברכב עושה לעצמי)
    - התקציב שיש לי הוא באזור ה - 20 (אם אצטרך יותר אז אשיג, ככה שבהמלצות אשמח להתייחס לסעיף הזה אבל לא לפסוק על פיו)
    - רוכב לבד


    ואשמח לברר עוד כמה נקודות מחוכמת ההמונים...


    1. אני נמשך באופן לא ברור (למרות שאני לא רוכב ברמח איברי) לתצורה של הספורט וחשבתי על R3, נינגה 650, נינגה 400, האם אתם חושבים שאפשר ליסוע איתם כל יום 130 קמ והאופנוע לא ישפוך לאגר אחרי שנה?
    2. מימון לאופנוע בעד אוו נגד?
    3. כמה צריכת ממוצעת של דלק יש לאופנוע כביש ספורט בשיוט על 120-130?(אני מבין שזה כנראה תלוי בסוג האופנוע וסגנון הרוכב, עדיין..)
    4. כמה עולה ביטוח חובה/ג/מקיף ?
    5.כמה עולה מיגון (עליון/תחתון/כפפות/קסדה/הכל) ומה הבייסיק ומה אקסטרה(אוו שהכל בייסיק��) ?
    6.האם צריך נעלי רכיבה אוו אפשר בלנדסטון ?
    7.האם ניתן לשמוע שיעור/מוזיקה תוך כדי רכיבה?
    8.איך אני סוחב ציוד/תיק/אוכל אם אני לא רוצה ארגז , אוו שזו הברירה היחידה?
    9.שמירה מפני גניבות, מה האופציות שיש בשוק ומה המחירים?
    9. חושב לעשות הגדלה ל A לפתיחת יותר אופציות בעיקר , איזה עוד פלוסים יש ל A ?


    ואחרי כל הסעיפים האלו איזה אופנוע הייתם ממליצים אתם, והאם האופציות שהעלתי אני בסעיף 1 נותנות מענה, ומה מיתוכם הייתם ממליצים?


    מקווה שהבארתי את עצמי כמה שיותר טוב , אני יודע שיש פה שאלות של צעירות אבל אני באמת לא בתחום אז...


    תודה מראש לכל העונים.
    הנינג'ה 650 ישבור לך את הגב, הR3 ישבור לך את המפרקים, נינג'ה 400 הכי סביר בנוחות אבל מלא כלים די קרועים.
    הייתי ממליץ לך אם אתה יכול לסבול את המראה cb500x ואם לא אז cbr500 יש לו מראה די ספורטיבי והוא יותר נוח מהכלים האלה ונוחות זה משהו שאתה תבין מהר מאוד שאתה צריך עם הקילומטרא'ז שלך.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    אמנם 130 ק"מ ליום זה לא מעט, אבל בהנחה וזאת בעיקר נסיעה בינעירונית - לא מדובר פה במשהו פסיכי שמצדיק רכישה של מפלצת תיור.
    יותר קל לעשות את זה עם אופנוע אדוונצ'ר, אבל גם אופנוע ספורט-תיור יתאים. בפועל - גם נייקד עם מגן רוח צנוע יעשה אחלה עבודה.

    רוב הכלים ה"ספורטיביים" בקטגוריות הנמוכות הם בפועל אופנועי ספורט-תיור, עם תנוחת רכיבה שפויה ומנועים גמישים. אף אחד מהם לא ישבור לך כלום בשעה נסיעה לכיוון.
    מבין הכלים שהזכרת, גם הנינג'ה 400 וגם הנינג'ה 650 יכולים להתאים מאוד. ה-400 קצת יותר "שמח" וספורטיבי, וגם זול יותר לקניה. ה-650 מרווח יותר.
    הימאהה R3 דומה לנינג'ה 400, מעט חלש יותר.
    בהונדה, יש את ה-CBR500. בדור הראשון (עד למתיחת פנים ב-2017) זה היה אופנוע ספורט-תיור עם נטיה חזקה לתיור, אחרי מתיחת הפנים הוא קיבל תנוחת רכיבה מעט יותר אגרסיבית. זה אופנוע אמין, די פשוט, חסכוני מאוד ונוח למרחקים. לדעתי, אם תצליח למצוא אחד שמור ועם ק"מ נמוך מהדור הראשון, הוא יעשה לך עבודה נהדרת.
    בגזרת הנייקדים - אני מאוד אוהב את ה-SV650, ובהחלט הייתי שוקל כזה בתוספת מגן רוח, מושב מוגבה, סבל וארגז. הם זולים, אמינים ובעיני - זה אחד האופנועים היפאניים הכי יפים מאלה שמיוצרים היום.

    מבחינת אורך חיי המנוע - תלוי מאוד ביד ימין, באיכות ותדירות הטיפולים. בהינתן רכיבה שפויה וחלקה הרחק מהמנתק, החלפות שמן כל 6 אלף וביצוע שאר הטיפולים בזמן - לא רואה סיבה שהכלים האלה לא יגיעו ל-120 אלף ק"מ בשלום, כשחלקם (בעיקר ההונדה והסוזוקי) יחצו כנראה גם את רף ה-200 אלף ללא פתיחת מנוע. בדרך לשם, אתה תחליף ותשפץ חצי אופנוע (בולמים, בלמים, קלאץ', מיסבים) אבל זה יקרה בהדרגה ולא בבום.

    לשאר השאלות:
    מימון - אני אישית נגד. אופנוע הוא הוצאה כבדה גם ככה, ויש להם נטיה להיגנב או להתפרק בתאונה. זה ממש מבאס להמשיך לשלם לבנק על אופנוע שלא קיים יותר, מניסיון.
    אני דוגל בגישה שאם אין לך כסף למשהו - עדיף לא לקנות אותו ולחפש חלופה זולה יותר שתואמת את היכולת הכלכלית שלך. אבל זה דיון שקשור רק בעקיפין לאופנועים.

    צריכת דלק של הכלים שדוברו מעלה, בשיוט רגוע (בלי גז/ברקס) סביב ה-120 קמ"ש היא בערך 1/23-1/25, תלוי בדגם. ככל שהמהירות תעלה, צריכת הדלק תעלה יחד איתה.
    בשיוט 90 קמ"ש בנתיב הימני (מעייף ולא מומלץ) כנראה שתצליח לסחוט גם קרוב ל-1/30.

    מיגון בסיסי זאת קסדה (עדיף מלאה או נפתחת, למקרה שאתה מרבה לעבור במחסומים), מעיל רב-עונתי, כפפות, מגני ברכיים ונעלי עבודה סגורות.
    מומלץ להחליף את מגיני הברכיים במכנס קורדורה, ואת הנעליים במגפי רכיבה יעודיות.
    אם אתה רוכב כל השנה ובכל מזג אוויר, עדיף שיהיה 2 סטים של ציוד - מרושת וקליל לקיץ, ועמיד למים ומחמם לחורף. לא חייבים לקנות הכל במכה - אני ממליץ דווקא להתחיל בסט הקיץ שזול יותר, ואז לקנות ציוד חורף כשתצטרך.

    לגבי מוזיקה/שיעור בקסדה... טכנית, אין בעיה - אוזניית בלוטוס והיידה. עם זאת, עצם השאלה (בעיני) מעידה על חוסר הבנה בסיסי של מהי רכיבה.
    זה לא רכב. אתה לא יושב בפקק ומנסה להעביר את הזמן. אין לך מקום לטעויות.
    בכל רגע נתון, תשומת הלב שלך צריכה להיות מופנת לניתוח התנועה שמסביבך, לתכנון קו ההתקדמות שלך תוך דגש על מיקום אופטימלי ושמירת נתיבי מילוט.
    אם תשקע במוזיקה או בשיעור במקום להתעסק ברכיבה, אתה עלול תוך כמה חודשים למצוא את עצמך שקוע עמוק בתוך פגוש של איזה איוניק.

    כמובן שאפשר להסדר עם תיק גב.
    אבל ההמלצה החמה שלי ממרומי הניסיון - תוריד את ה"אני לא רוצה ארגז" מהמשוואה. כולם (או, לפחות, כל רוכב יומיום שמתנייד בית-עבודה) רוצים ארגז, גדול כזה, לפחות 48 ליטר. פשוט הרוכבים מתחלקים לאלה שמודעים לזה, ולאלה שעדיין בהכחשה. אחרי שאתה מתקין את הארגז הראשון שלך (לי זה לקח 4-5 שנים) לעולם לא תוכל לחזור אחורה ולוותר עליו.

    לגבי רישיון A - יפתח לך אופציות כגון ה-MT-07 TRACER, SV650 לא מוגבל ועוד כמה וכמה כלים שמתאימים מאוד לדרישות. בפרספקטיבה - תוכל גם להתקדם לאופנועי ספורט-תיור בגודל מלא, כמו ה-MT-09 TRACER, הונדה VFR800 (אם תמצא), קאוואסאקי Z1000SX וכו'. מבחינתי - כדאי, אבל גם CBR500 יעשה לך את העבודה. אם אחרי חצי שנה תחליט שהוא אנמי ומשעמם מדי, תוכל לשדרג את הרישיון ולהחליף אופנוע.
    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 27-04-2023 בשעה 14:01.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2023
    הודעות
    2
    תודה רבה ממש על התשובות המפורטות אני יושב לקרוא אותם שוב ושוב, באמת מפורטים ונותנים את התמונה השלימה תודה רבה אם יהיה לי עוד שאלות דיוק העלה פה..

  7. #7
    אני רק הערה - לגבי מימון.
    "מימון" זו בסה"כ הלוואה בתנאי ריבית גרועים. לרוב ריבית של בין 10%-20% לתקופת ההלוואה.
    אם אתה שוקל לקחת הלוואה לשם רכישת כלי (או לכל מטרה אחרת לצורך העניין), חפש את ההלוואה בתנאי הריבית הנמוכה ביותר שאתה יכול למצוא.

    אם יש לך קרן השתלמות, ניתן לקבל כנגדה הלוואה בריבית של סביבות פריים פלוס-מינוס חצי אחוז (תלוי בנזילות הקרן שלך).
    אלה לרוב תנאי הלוואה הטובים ביותר שניתן לקבל בשוק, תנאים טובים לאין שיעור ממה שהבנק, חברת האשראי, או "מימון" של חברת האופנועים יציעו לך.

אשכולות דומים

  1. התייעצות לגבי ג׳וי רייד 200 לנסיעות בין-עירוניות
    על ידי ברצי בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 10-02-2022, 13:27
  2. התייעצות אופנוע 125 לנסיעות עירוניות בלבד
    על ידי erlichon בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 05-05-2021, 22:37
  3. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 22-12-2019, 09:46
  4. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 02-11-2016, 18:07
  5. תגובות: 28
    הודעה אחרונה: 26-12-2015, 14:45

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO