עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 29 מ 29

אשכול: בלימת מנוע - יש גבול?

  1. #16
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,086
    לפותח השרשור אם אתה מרגיש שאתה צריך לרכוב בהילוך ראשון או שני בלי גז בשביל למתן את הצורך בשימוש בבלמים אין שום בעייה עם זה תן למנוע להכתיב את הקצב הכל בסדר.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  2. #17
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    בלימת מנוע בראשון היא לא טכניקה נכונה ומכנית היא הורסת את התיבה (את המזלג שמכניס לראשון).

    העלות של תיקון האופנוע אחרי נפילה כתוצאה.מהטכניקה הלא נכונה הזאת יותר יקרה מסט רפידות.

  3. #18
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    הוא מכניס את ההילוך לפני הירידה, אין כאן שום עומס על המזלג שילוב,
    ועד כמה שאני יודע, הדוג טית' באופנוע יודעים לעבוד גם בבלימה.
    גם אין שום סיבה ליפול. הוא נוסע על פאקינג כביש, והמנוע רק מסייע במעט. זה לא שהוא נוסע במהירות, ומשתמש במנוע כדי להאט, הוא פשוט משתמש בו כדי לעזור לברקסים למנוע מהאופנוע לצבור מהירות.

    אני כן מסכים, שכנראה שאם זאת לא ירידה של דקה שתיים שלמות, לא יקרה כלום לבלמים, ושעצם העובדה שהוא הצליח לגעת בהם בלי לקבל כוויה, אומרת שכנראה הם לא היו כאלה חמים.

  4. #19
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    הוא מכניס את ההילוך לפני הירידה, אין כאן שום עומס על המזלג שילוב,
    ועד כמה שאני יודע, הדוג טית' באופנוע יודעים לעבוד גם בבלימה.
    גם אין שום סיבה ליפול. הוא נוסע על פאקינג כביש, והמנוע רק מסייע במעט. זה לא שהוא נוסע במהירות, ומשתמש במנוע כדי להאט, הוא פשוט משתמש בו כדי לעזור לברקסים למנוע מהאופנוע לצבור מהירות.

    אני כן מסכים, שכנראה שאם זאת לא ירידה של דקה שתיים שלמות, לא יקרה כלום לבלמים, ושעצם העובדה שהוא הצליח לגעת בהם בלי לקבל כוויה, אומרת שכנראה הם לא היו כאלה חמים.
    לא אמרתי שיש עומס על הדוג טיפ' כשההילוך משולב - בבקשה לא להכניס לי דברים לפה.

    לגבי פשוט - שום דבר בבלימת מנוע בראשון הוא לא פשוט.
    במיוחד לא פשוט הוא כח הבלימה הבלתי אחיד עם ובלי קלאץ מחליק זה מתורגם להיגוי ומשם לנפילה - כי לפי מה שהוא מתאר אז היכולת שלו לשליטה באופנוע מוגבלת (אני לא מכיר אף אחד שבולם מנוע בראשון)

    אז לגבי זה נסכים על לא להסכים לגבי זה.

    לגבי היכולת של הבלמים - הסכמנו.
    שים לב שגם אם היה מקבל כוויה זה לא אומר כלום, ממש כלום,
    כשהנוזל בלמים יתחיל לרתוח נדבר, אבל אז כנראה אנחנו מדברים עם רוסי מרקז או איזה רייסר אחר.
    אופנוע זה לא משאית שצריך לדאוג שהבלמים ישרפו, הבלמים באופנוע זה המקום ששם יש מקדמי בטיחות גדולים ובצדק.
    נערך לאחרונה על ידי Jonathan; 10-05-2023 בשעה 23:41.
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  5. #20
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    קראתי שוב.
    בוא הסבר בבקשה איך בלימת מנוע הורסת את מזלג השילוב.
    (להזכירך, אנחנו לא מדברים כאן על נסיעה בהילוך גבוה והורדת הילוך תו"כ כדי לבלום את האופנוע ממהירות גבוה למהירות נמוכה).

  6. #21
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    קראתי שוב.
    בוא הסבר בבקשה איך בלימת מנוע הורסת את מזלג השילוב.
    (להזכירך, אנחנו לא מדברים כאן על נסיעה בהילוך גבוה והורדת הילוך תו"כ כדי לבלום את האופנוע ממהירות גבוה למהירות נמוכה).
    אתה לוקח אתנו לדיון שלא קיים, אני נתתי את ההכנסה להילוך ראשון מקצב של הילוך שני כדוגמא לאם לא רוצים לשחוק את האופנוע עדיף שלא לרכב עליו ולהשאיר בסלון - ולא מה שאתה מתאר שנשמע תרחיש סינטטי לחלוטין.


    אבל בלי קשר לשחיקה או לא, הטענה הבסיסית שלי היא שלא קיים מצב בכביש ציבורי ובאופנוע מודרני שאתה צריך את הילוך ראשון לבלימה כי הבלמים לא מספיקים.
    מודאג מלהעמיס את הבלמים שב בבית, הבלמים נועדו לבלום את האופנוע לא המנוע.

    זה לא רק אני אומר את זה, שמעתי שמעתי אלוף ארצי לשעבר שאני מתאמן אצלו אומר את זה פעם אחרי פעם ולא רק הוא.
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  7. #22
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    בסדר גמור,
    אני איתך.
    אותי מעניין הדיון הטכני הרבה יותר. הפריעו לי קביעות שאני לא מסכים איתן בפן הטכני. מצד שני הידע שלי במכונאות הוא ברמת המכונאי החובב בלבד (אם כי יצא לי להיות שוליה של מכונאי), ואם יש משהו שאינני מכיר אני אשמח לצבור בו ידע.

  8. #23
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,086
    עם כל הכבוד לדיון המכובד ולמשתתפים המנוסים, רכבתי רק בשבועיים האחרונים במקומות שאילצו אותי להשתמש בהילוכים הראשונים לצורך בלימה של בהמה ששוקלת המון שימוש בבלמים במיוחד בקידמי במהירות נמוכה מאד מפר את האיזון ומחייב התעסקות עם הכידון כל הזמן ואורך זמן זה מתיש את הרוכב, כן ירידה ללא גז ממעבר הרים בגובה של 2000 מטר לתחתית ההר ברכיבה של יותר מחצי שעה בסיבובים שמעלה חמה הוא גן טרום חובה על ידם מחייב שימוש בבלימת מנוע וזה לפני שדיברתי על מקומות שמחייבים מהירות 30 קמ"ש על פי החוק...מי שחושב שמערכת הבלמים שלו תשרוד את זה ללא בלימת מנוע לאורך זמן ממולץ לו לנסות את זה, בכפוף לביטוח טוב, רפואי ועבור הכלי, ואפשר להגיד עלי הרבה דברים, רובם נכונים, אבל לרכוב אני יודע.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  9. #24
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    עם כל הכבוד לדיון המכובד ולמשתתפים המנוסים, רכבתי רק בשבועיים האחרונים במקומות שאילצו אותי להשתמש בהילוכים הראשונים לצורך בלימה של בהמה ששוקלת המון שימוש בבלמים במיוחד בקידמי במהירות נמוכה מאד מפר את האיזון ומחייב התעסקות עם הכידון כל הזמן ואורך זמן זה מתיש את הרוכב, כן ירידה ללא גז ממעבר הרים בגובה של 2000 מטר לתחתית ההר ברכיבה של יותר מחצי שעה בסיבובים שמעלה חמה הוא גן טרום חובה על ידם מחייב שימוש בבלימת מנוע וזה לפני שדיברתי על מקומות שמחייבים מהירות 30 קמ"ש על פי החוק...מי שחושב שמערכת הבלמים שלו תשרוד את זה ללא בלימת מנוע לאורך זמן ממולץ לו לנסות את זה, בכפוף לביטוח טוב, רפואי ועבור הכלי, ואפשר להגיד עלי הרבה דברים, רובם נכונים, אבל לרכוב אני יודע.
    אני דווקא חושב שישרדו את זה בלי שום בעיה.
    אם הנינג'ה 250 המסכן שלי שלי היה שורד את הבלימות האכזריות בירידות והעליות של סדום ערד במשך שעה-שעתיים רצוף ב30-40 מעלות ועשה את זה הרבה פעמים...
    אז כן, לא נראה לי שיש שום ירידה שתחמם בלמים של אופנוע נורמלי ומטופל לחוסר שימוש, בטח ובטח כשאתה בחום שקרוב ל0 מעלות.

  10. #25
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,086
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    אני דווקא חושב שישרדו את זה בלי שום בעיה.
    אם הנינג'ה 250 המסכן שלי שלי היה שורד את הבלימות האכזריות בירידות והעליות של סדום ערד במשך שעה-שעתיים רצוף ב30-40 מעלות ועשה את זה הרבה פעמים...
    אז כן, לא נראה לי שיש שום ירידה שתחמם בלמים של אופנוע נורמלי ומטופל לחוסר שימוש, בטח ובטח כשאתה בחום שקרוב ל0 מעלות.
    הנינג'ה שלך לא שקל 400 ק"ג + -

  11. #26
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    ... רכבתי רק בשבועיים האחרונים במקומות שאילצו אותי להשתמש בהילוכים הראשונים לצורך בלימה של בהמה ששוקלת המון שימוש בבלמים במיוחד בקידמי במהירות נמוכה מאד מפר את האיזון ומחייב התעסקות עם הכידון כל הזמן ואורך זמן זה מתיש את הרוכב, כן ירידה ללא גז ממעבר הרים בגובה של 2000 מטר לתחתית ההר ברכיבה של יותר מחצי שעה בסיבובים שמעלה חמה הוא גן טרום חובה על ידם מחייב שימוש בבלימת מנוע וזה לפני שדיברתי על מקומות שמחייבים מהירות 30 קמ"ש על פי החוק...מי שחושב שמערכת הבלמים שלו תשרוד את זה ללא בלימת מנוע לאורך זמן ממולץ לו לנסות את זה, בכפוף לביטוח טוב, רפואי ועבור הכלי....
    אהבתי איך ששיחקת עם המילים.
    את השימוש בהילוך ראשון לבלימת מנוע הפכת ל-'הילוכים ראשונים' שאפשר להבין כ- 1,2,3
    אתה התרחיש של בלימה יחידה הקצנת למעבר הרים וחצי שעה של הפעלה חוזרת ונשנת של בלמים על אופנוע בהמה ... נו טוף יפה.
    אתה צריך לשקול ללכת לפוליטיקה.

    עכשיו ברצינות.
    אף לא טען כאן נגד בלימת מנוע באופן גורף אלא נגד בלימת מנוע בראשון באופן גורף.
    אין שום בעיה בבלימת מנוע מתונה ב-2 ו-3 מכיוון שמכפיל המומנט של תיבת ההילוכים סביר או אפשר להביא אותו להיות סביר.
    בלימת מנוע בראשון לאופנוע כביש זה לא סביר ואני לא 'קונה' את האמירה שלך שמערכת הבלמים היתה שורדת או שביטוח תאונות אישיות מיוחד היה נדרש...

    אם כבר עוד נק' ככל שהאופנוע מתון יותר (ובהמת אספלט 400 ק"ג היא כנראה די מתונה) כך הראשון נמוך יותר לעומת אופנוע ספורט מכוון מסלול עם ראשון מאד מאד גבוה.
    ולכן בלימת המנוע בראשון עוד יותר קיצונית מאופנוע ספורט.
    אגב הסיבה לראשון הגבוה כל כך באופנוע ספורט היא שיוצאים שמתחילים מירוץ פעם אחת, אבל פניה של הילוך ראשון יש כל סיבוב - שוב שימושיות של הראשון אפילו לרכיבה ממש היא בעייתית אם הוא נמוך מדי אז עושים אותו כל כך גבוה.
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  12. #27
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,067
    שנקלים:
    הברקסים יותר מדוייקים ויותר חזקים מבלימת מנוע ובהם עיקר השימוש בבלימה חזקה.
    בכל מיני ירידות צדדיות תלולות וארוכות בלמתי תאוצה משולב בראשון.
    מסכים עם מה שיונתן כתב- יחס העברה של הילוך ראשון בגיר משפיע על ההחלטה מתי וכמה להעזר בראשון לבלימה.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  13. #28
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,086
    אתם מדברים בתאוריה אני מדבר על רכיבה שהייתה לי השבוע בשני תדירות השימוש בבלם הייתה גבוהה משמעותית מהילוך ראשון במיוחד בזווית וברדיוס הסיבובים שניזקקתי לעשות כן הבלמים מסוגלים לעשות את זה בשלב מסויים זה מתיש דירדור בראשון ושימוש בכידון בלבד ולפעמים חצי קלאץ משפר משמעותית את הרכיבה.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  14. #29
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    תכלס קידוזו וקטקוב סיכמו יפה בשתי ההודעות הראשונות שלהם בשרשור.
    רוב השאר זה לקחת ולהתפלסף על סיטואציות אחרות, שאותן פותש לא ציין ואינו צריך.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 03-03-2020, 08:29
  2. האם יש באמת בלימת מנוע עם CVT?
    על ידי whiterabbit בפורום כללי
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 24-07-2017, 09:19
  3. בלימה נכונה. רק ברקסים או בשילוב בלימת מנוע?
    על ידי URIEL בפורום רכיבה מתקדמת
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 30-12-2015, 18:33
  4. וידאו: Aprilia rs מנוע קטן - עם הספק גדול.
    על ידי JohnnyDee בפורום כללי
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 29-10-2015, 16:13
  5. נורת מנוע מהבהבת דאון טאון 125
    על ידי maor5959 בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 19-09-2015, 13:49

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO