כל מה שמסובב את המנוע מהר מאיץ בלאי למנוע.
תהיה על הילוך יותר גבוהה.
הפיצוצים זה בגלל שאתה עם מצערת סגורה בסלד גבוהה זה בסדר.
התחלתי לעבוד במקום חדש ואני נוסע לשם עם אופנוע.
בחזור לבית משם יש ירידה חדה מאוד ברמה של באיזור ה40 45 מעלות שיפוע ואני בולם בה עם המנוע אפילו על הילוך ראשון אני מגיע לטורים של 6 7.. השאלה אם זה גורם לנזק למנוע? ניסיתי פעם אחת לבלום עם הברקסים והם היו רותחים בסוף הירידה..
עכשיו אני בולם עם המנוע בשילוב עם הברקסים אבל אני שומע פיצוצים קטנים כאלה מהמנוע בזמן הבלימת מנוע.. זה קשור לזה?
כל מה שמסובב את המנוע מהר מאיץ בלאי למנוע.
תהיה על הילוך יותר גבוהה.
הפיצוצים זה בגלל שאתה עם מצערת סגורה בסלד גבוהה זה בסדר.
לדעתי אין כביש ציבורי משופע כל כך.
http://www.groopy.co.il/forummessage...ssageid=421201
בכל מקרה אם הכלי תקין רכיבה עם בלימת מנוע לא אמורה לייצר בלאי.
הסכנה הבטיחותית היא להעביר מהילוך גבוה לנמוך כשהאופנוע צובר תאוצה ואז -אם אין באופנוע מנגנון קלאץ' מחליק, האחורי עלול להינעל. בירידות חדות מאוד אפשר ורצוי לשלב גם בלמים. הפיצוצים הם סימן לכיוון לא טוב של הזנת המנוע (קרבורטור\ הזרקת דלק).
נערך לאחרונה על ידי קידוזו; 05-05-2023 בשעה 13:57.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
לא הייתי יורד עד להילוך ראשון
כדי לשמור על המנוע, תדאג להגיע לירידה המדוברת כשאתה כבר בהילוך ראשון, כדי להימנע מהעברה "אלימה" עם הפרש סל"ד גדול תוך כדי הירידה.
משם - תקבע לעצמך מה הסל"ד המירבי שאתה מרשה לעצמך, ותשתמש בבלמים כדי לא לעבור אותו. בהנחה ו-6-7 אלף זה סל"ד סביר מבחינתך בנסיעה בכביש מהיר, אין בעיה להגיע אליו גם בירידה ללא גז, ולא אמור להיגרם שום נזק מיוחד.
אה, ודבר אחרון: צלם לנו את הירידה! לפי מה שאתה מתאר, היא מזכירה לי דברים שראיתי בכפרים בצפון...
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
רוכב כרגע בחו"ל בהרים עם משקל מרובה וציוד מלא אין שום בעיה להתאים מהירות ולרדת בהילוכים נמוכים 1-2 כשהמנוע מבצע את הבלימה העיקרית.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
מזכיר לי קצת את הדיונים שהיו פעם בפג"ז זצ"ל.
"עם מה עדיף לבלום,קדמי או אחורי".
והתשובה כאן, היא כמו התשובה שם.
עם שניהם.
שני דברים לפותח השירשור,
בגדול נשמע שהטכניקה שלך לא נכונה/טובה,
לבלימת מנוע יש חסרון גדול והיא שהיא תלויה במהירות המנוע וההילוך שאתה משתמש בו ולכן היא לא אחידה.
זה משפיע על ההתנהגות והיציבות של הכלי בעיקר בהטיה תחת בלימת מנוע.
בלימת מנוע צריכה להיות מלווה בניהול נכון של הקלא'ץ חצי קלאץ' כך שהבלימה המתקבלת מהמנוע יותר אחידה.
עכשיו, מהתיאור שלך נשמע שכל מה שכתבתי למעלה הוא קצת יותר מדי בשבילך והאמת נדרש רק במקרים מאד קיצונים של קצב תחרותי על מסלול או אופנוע שטח.
וזה מביא אותי לנק' השניה בקשר לטכניקת הרכיבה שלך והיא - שנשמע שהיא לא ממש טובה (ואולי אני טועה), כיוון שלהתשמש בראשון לבלימה נשמע הרבה יותר מדי.
ולכן הייתי מדלג על השימוש במנוע כאלמנט בלימה בהיותו לא לינארי ואחיד, והייתי משתמש בבלמים כדי לבלום, ובמנוע כדי להאיץ.
ובכל מקרה בין אם אתה בולם על ידי המנוע או בולם על ידי הבלמים, מיקום הגוף חלוקת המשקל אחיזה את האופנוע בבלימה עם הרגליים ושיחרור הכידון הם הכרחיים לבלימה טובה בטח ובטח בשיפוע משמעותי.
נערך לאחרונה על ידי Jonathan; 08-05-2023 בשעה 16:48.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
לגבי הנתון על 40-45 מעלות שיפוע - כדי להתעדכן כי 45 מעלות זה 100% שיפוע
הנה לינק למחשבון:
https://www.calcunation.com/calculat...conversion.php
בגדול בעולם המערבי כבישים מהירים נבנים בסטנדרט של עד 10%, כבישים משניים עד יותר אבל 100% זה לא קצת יותר.https://ieeesa.webex.com/ieeesa/j.php?MTID=me25edd29fb543d5eecae291fd8651c8https://ieeesa.webex.com/ieeesa/j.php?MTID=me25edd29fb543d5eecae291fd8651c8
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
בוא נשאיר את הסטנדרט מחוץ לדיון.
כי בכפרי הגליל למשל, הוא לא תופס.
(מלשון מסכן מי שנאלץ לעצור באמצע סמטה בעליה עם רכב הנעה קדמית. אם הוא עם גיר רובוטי, בכלל החגיגה כפולה).
השנה שרפתי גם זוג צמיגים, וגם קלאץ של אוטו כזה.
כתבתי סטנדרט בכבישים מהירים - די ברור שלא מדובר בכביש מהיר,
אגב בארה"ב אפילו יש סטנדרט לדרכים לבנות (FIRE ROADS) וגם שם זה 10% (בממוצא) אחרת הדרכים האלה קשות מאד לתחזוקה כתוצאה מסחף.
בכל מקרה בשיפוע של 45-60 מעלות (או 100%) נתקלתי רק בשטח וגם שם הטכניקה הנכונה אפילו מנוע 2 פעימות שאין לו בלימת מנוע היא קלא'ץ מופרד ורוכב מפעיל את שני הבלמים .
הנה כאן ה 30 שניות הראשונות וזה כמעט מצוק אתה עומד מלמעלה ואתה פשוט בשוק כמה זה תלול (אפשר להתרשם מהעצים ובשניה 41 ניתן לראות חבר נוסף יורד ולקבל קצת רושם עד כמה זה).
נערך לאחרונה על ידי Jonathan; 08-05-2023 בשעה 20:30. סיבה: כי למצוא איך להכניס פאקן סרטון מיוטיוב דורש תואר בבנית אתרים
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
אני השתמשתי בהילוך ראשון בגלל שהילוך שני שלישי רביעי וכו.. לא בולמים מספיק חזק את האופנוע בירידה המוגזת הזאת. ברור שאני גם משלב בלם קדמי ואחורי (למרות שבלימת המנוע גם בנוסף בולמת על חשבון הצמיג האחורי מה שיכול לגרום לאחורי להינעל אבל אני די בשליטה על זה) הסיבה שאני בולם עם המנוע על הילוך ראשון היא שכמו שרשמתי שבסוף הירידה אני בדקתי את הדיסקים של הבלמים והם היו רותחים מאוד בסוף הירידה.. אז אם אני לא אשתמש בבלימת מנוע יכול להיות שיילכו לי הבלמים לקראת סוף הירידה אפילו מרוב החום.
אם היו ממציאים בלמים שמחזיקים לנצח אז בחיים לא הייתי משתמש בבלימת מנוע כי הסיבה היחידה שלי להשתמש בזה היא כדי לשמור על הבלמים למקרה חירום ורק בעיקר בירידות ארוכות.
בולמים עם הבלמים מאיצים עם המנוע.
הטכניקה שלך והידע שלך וההנחות שאתה עושה שגויים.
להחליט ש'נראה לי שהבלמים רותחים' אז בו נוריד לראשון זה ממש לא רציני כי לא שמת עליהם מדחום ולא נראה לי שעשית ירידה כמו שיש בסרטון פשוט אין סיכוי.
תנסה פעם לגעת בבלמים של מכונית אחרי נסיעה בשכונה במינימום בלימה ותחזור תספר לי איזה דרגה הכוויות שלך. בלמים של אופנוע הם לא פחות ובדכ הרבה הרבה יותר עמידים וחזקים מבלמים של רכב.