ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
... רכבתי רק בשבועיים האחרונים במקומות שאילצו אותי להשתמש בהילוכים הראשונים לצורך בלימה של בהמה ששוקלת המון שימוש בבלמים במיוחד בקידמי במהירות נמוכה מאד מפר את האיזון ומחייב התעסקות עם הכידון כל הזמן ואורך זמן זה מתיש את הרוכב, כן ירידה ללא גז ממעבר הרים בגובה של 2000 מטר לתחתית ההר ברכיבה של יותר מחצי שעה בסיבובים שמעלה חמה הוא גן טרום חובה על ידם מחייב שימוש בבלימת מנוע וזה לפני שדיברתי על מקומות שמחייבים מהירות 30 קמ"ש על פי החוק...מי שחושב שמערכת הבלמים שלו תשרוד את זה ללא בלימת מנוע לאורך זמן ממולץ לו לנסות את זה, בכפוף לביטוח טוב, רפואי ועבור הכלי....
אהבתי איך ששיחקת עם המילים.
את השימוש בהילוך ראשון לבלימת מנוע הפכת ל-'הילוכים ראשונים' שאפשר להבין כ- 1,2,3
אתה התרחיש של בלימה יחידה הקצנת למעבר הרים וחצי שעה של הפעלה חוזרת ונשנת של בלמים על אופנוע בהמה ... נו טוף יפה.
אתה צריך לשקול ללכת לפוליטיקה.

עכשיו ברצינות.
אף לא טען כאן נגד בלימת מנוע באופן גורף אלא נגד בלימת מנוע בראשון באופן גורף.
אין שום בעיה בבלימת מנוע מתונה ב-2 ו-3 מכיוון שמכפיל המומנט של תיבת ההילוכים סביר או אפשר להביא אותו להיות סביר.
בלימת מנוע בראשון לאופנוע כביש זה לא סביר ואני לא 'קונה' את האמירה שלך שמערכת הבלמים היתה שורדת או שביטוח תאונות אישיות מיוחד היה נדרש...

אם כבר עוד נק' ככל שהאופנוע מתון יותר (ובהמת אספלט 400 ק"ג היא כנראה די מתונה) כך הראשון נמוך יותר לעומת אופנוע ספורט מכוון מסלול עם ראשון מאד מאד גבוה.
ולכן בלימת המנוע בראשון עוד יותר קיצונית מאופנוע ספורט.
אגב הסיבה לראשון הגבוה כל כך באופנוע ספורט היא שיוצאים שמתחילים מירוץ פעם אחת, אבל פניה של הילוך ראשון יש כל סיבוב - שוב שימושיות של הראשון אפילו לרכיבה ממש היא בעייתית אם הוא נמוך מדי אז עושים אותו כל כך גבוה.