אני חושב שאת המפלה דווקא יאמהה הביאה עם דגמי הXV אבל אולי אני טועה.
לעניות דעתי יש בפורום מעט מאוד רוכבי הארלי.
שנת 1969, חברת האופנועים המפורסמת "הארלי דייווידסון", יצרנית האופנועים הגדולה ביותר בארצות הברית באותה תקופה, מקבלת מכה קשה מתחת לחגורה: חברה יפנית ששמה קוואסקי מוציאה אופנועים חזקים יותר, מהירים יותר וזולים יותר ושוברת את השוק, הארלי דייוידסון פושטת את הרגל ובמשך עשר שנים נאבקת כדי להישאר עם הראש מעל המים כשבסופו של דבר נרכשת בסכום מצחיק של שמונים מיליון דולר.
מנכל החברה מתחלף, יושב צוות הפרסומאים החדש ומגיע למסקנה שבמקום למכור רק אופנועים הם מוכרים ליין הלבשה, קסדות מיוחדות, מעילים, ואירועין מיוחדים לכל מי שיש הארלי דייוידסון, חמש מאות אלף רוכבי הארלי. תחשבו שכל תושבי תל אביב ורמת השרון יצאו יחד לטיול ברחבי ישראל עם האופנועים שלהם.
האם שמעתם על הסיפור? מי מפה רוכב או רכב על הארלי?
אני חושב שאת המפלה דווקא יאמהה הביאה עם דגמי הXV אבל אולי אני טועה.
לעניות דעתי יש בפורום מעט מאוד רוכבי הארלי.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
אוי...כל כך לא נכון ולא מדיוק... אם אתה רוצה ללמוד על ההיסטוריה המדהימה של הארלי דיוודיסון אתה צריך ללכת מאה וכמה שנים אחורה.
לך למקורות אמתיים ולא לסיפורים, היסטוריה מרתקת שחובקת את עולם האופנועים, המסחר והשיווק מההתחלה שלו, שזורה בהיסטוריה של
ארה"ב ונלמדת באוניברסיטאות נחשבות בקורסים של מנהל עסקים.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אפשר להתחיל מפה: https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94...A1%D7%95%D7%9F
ואם זה לא מספיק מפורט, תחליף שפה לאנגלית ותקבל פירוט מלא (שם המפלה מיוחסת, ובצדק, לכל ארבעת היפנים).
בוא ויקפדיה זו לא הבמבה הכי צהובה בשקית, אבל זה נותן מושג ראשוני, ההיסטוריה של הארלי באתר הרשמי מוטת לטובת החברה
ומזכירה רק דברים שנעים לחברה לזכור והיא סוג של יחסי ציבור, בכדאי להכיר את כל הסיפור לאשורו צריך לחלק את ההיסטריה לעשורים
ולהבין את התהליכים שעברה החברה במקביל לשאר העולם והחברות האחרות. חשוב גם לציין את המשברים ההיסטוריים העולמים, ואת
עשרות אם לא מאות ייצרני האופנועים בשנים הראשונות להמצאת האופנוע ועד מלחמת העולם השנייה שלא שרדו, בראיה עולמית כל
תעשיית האופנועים אחרי מלחמת העולם השנייה ספגה מכה אנושה, היפנים ודווקא הונדה הייתה הראשונה לצאת עם אופנוע גדול CB750
פשוט היו הראשונים להתאושש ולא להיתקע עם מסורת וכלים ישנים.
לדוקאטי מוטוגוצי ואפילו ב.מ.וו לקח הרבה יותר זמן לחזור לפלח השוק שלהם, תרבות המרוצים באירופה ה-GP שיחקה בשנות השבעים
והשמונים לטובת הכלים היפניים, בעוד הראלי מעולם לא שיחקה שם בצורה רצינית.
המיתוג הנבדל של הארלי שנעה על גאוות הדגל והפטריוטיות האמריקאית ועד יצירת פלח שוק ייחודי (שצצו לו חיקויים מכל העולם) היא
בעצם סיפור ההצלחה והיום הארלי דיוודסון, קוקה קולה, מקדונלד הם שמות מוכרים בכל העולם וסמל לארה"ב, מעט מאד אופנועים אחרים
יכולים להתהדר בכך.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
יש סרטון טוב שנראה די משכנע של בריאן שמסביר את הסוגיה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
מצחיק ושנון ככל שיהיה יש לבראין דרך להציג עובדות בצורה מוצלחת אבל...כש-2030 בפתח והאיום לאסור על מכירת
מנועים שאינם חשמליים באוויר, כשיש דור שלם שמעדיפים קורקינט חשמלי משותף על פני טוסטוס מטפטף ומעשן כולם בבעיה.
התמונה הכוללת של שוק האופנועים העולמי קיבלה נתח קטן ובלתי מקצועי לחלוטין בסרטון, ולדעתי ישנו גם עיוות בהצגת הנתונים.
האמירה הכללית נכונה והיא מתאימה לרוב המותגים הקיימים היום בשוק המשתנה.
מוקדם להספיד את הארלי, הרבה עשו את הטעות הזאת לאורך מאה וכמה השנים האחרונות ומשום מה HD הוכיחה אותם אחרת.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לאחרונה מתעורר אצלי (שוב) חיידק האספנות, היום בניגוד לעבר יש לי יותר זמן ואופנוע ראשי שהופך בעצם את כלי האספנות
לתחביב לסופי שבוע וגם תקציב לנושא.
בבדיקה מול השוק של ההארלי בארץ, מתגלה לפתע שהשוק בארץ נע בין משוגע ללא נורמלי ודי תקוע עד עכשיו.
השוק מתחלק לכזה:
1. נאמני המותג שמעדיפים סוג מסוים של מנוע או שנתון מסוים של הארלי - מוכרים וקונים אותו במחיר מוגזם מאד.
2. אופנועי אספנות שהובאו מחו"ל והבעלים שלהם די נתקעו איתם כי התפתו למחיר נמוך בלי לדעת יותר מדי.
3. אופנועים שנבנו לפי אהבת הבעלים נזנחו ועומדים כאבן שאין לה הופכין.
4. ג'אנק.
5. אופנועים שנקנו ע"י היבואן בלי כסף (טרייד) ושוכבים אצלו במחסנים על מנת לשמור על מחירי שוק גבוהים.
6. מציאות. אופנועים שהמוכר שלהם מבין שהוא די תקוע יהיה מוכן למכור במחיר ראלי אבל הכלי דורש השקעה...
בקיצור הבנתם את העניין מחפש הארלי אספנות (שלושים שנה אחורה) במצב סביר עם בעלים שמבין את הצורך למכור
במחיר ראלי.
דברו איתי יש לי הצעות מעניינות.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
תשכנע את אישתי שאני צודק
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
רכב אמריקאי ישן מצריך בראש וראשונ חנייה אחרת סיכוי טוב שהוא יקבל לוחית לבנה של חובבי ציון מהצד השני של ארץ ישראל הלא משוחררת
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
כמה דברים כואבים על רכבי אספנות:
1. רכב היום כבר לא מהנה לנהיגה עזבו את זה שרוב הרכבים הם אוטומטים, אבל גם הידני יעמוד היום הרבה יותר בפקקים מאשר לפני עשר שנים.
2. יבוא חלקי חילוף מכל סוג הפך היום להימור פרוע גם בגלל דואר ישראל גם בגלל מיסוי הזוי וגם בגלל בירוקרטיה מטומטמת.
3. יש היום מעט מאד רכבי אספנות שיתנו לך ערך מוסף מלבד נוסטלגיה או ערך רגשי. אם כילד חלמת על GTI היום כל סופר מיני בסיסית תהיה טובה יותר.
4. ניתן להחזיק רכב נוסף לפאן...זה כרוך בהרבה מאד כאב ראש ומזומנים לעתים ההחזקה של רכב כזה פשוט מיותרת או לא משתלמת.
5. אם ברכב אספנות תנהג כל סוף שבוע הרי שזה 52 פעמים בשנה, נעגל בשביל החברה ל-60 במידה ואכן בכל סוף שבוע תצא לסיבוב של כמה שעות.
עכשיו אם מדובר ברכב מיוחד הרי שההוצאות עליו גדלות משמעותית גם בגלל חניה בטוחה גם אחזקה שוטפת והגנה וגם מיגון נגד גניבה.
6. כבר הרבה זמן שלא כייף לנהוג בכבישי הארץ ואין הרבה לאן. קיימים מספר מועדוני אספנות שנפגשים אבל צריך להיות באמת מחובר לזה כבודדים
זה פחות מתאים.
יחד עם כל זה ולמרות הכל ובהמשך לכותרת השרשור:
הארלי נצח.jpg
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!