ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
משום שאתה שם, אני אזכיר לך מהן לדעתי הבעיות הגדולות שדורשות טיפול...
- מחיר הביטוח. את המדינה זה כנראה לא מעניין, אבל זה מרחיק רוכבים רבים מדו"ג (כרכב שני בבית, למשל) ומאלץ אותם להשתמש ברכב פרטי. התוצאה - גודש, זיהום, בזבוז זמן. בעומס התמידי בכבישים תורם לאווירת הג'ונגל בכביש, ומייצר תאונות שנובעות מעייפות, חוסר ריכוז וחוסר סבלנות.
- עלות חלקי החילוף: ידוע שרוב היבואנים בארץ מוכרים את החלקים במחירים הגבוהים פי 3 לפחות מחו"ל, ולעיתים אף יותר. מחירי הצמיגים (רכיב בטיחותי ממדרגה ראשונה) לרוב כפול ממחירם בחו"ל. המצב הזה לא היה יכול להתקיים, אילו המדינה לא הייתה חוסמת את היבוא הפרטי בחוקים דרקוניים ומתוסבכים - דוגמאות:
בולם אחורי - חלק "בטיחותי" ולכן אסור לייבא כמשומש. עלות של חלק חדש בארץ הינה 6-8 אלפי שקלים, בעוד שבולם משומש מחו"ל עם קילומטראז' נמוך אפשר לרכוש ב-50-100 דולר. אך משום שהיבוא אסור, והחלק החדש עולה כמו חצי אופנוע - רוב הרוכבים ממשיכים לרכב על בולם עייף ומתנדנד שפוגע בהתנהגות הכלי.
כנ"ל לגבי הצמיגים, שהרבה רוכבים בארץ "מושכים" מעל למומלץ עכב עלות ההחלפה.
- תשתית... בעיני, המצב הדרדר מאוד בשנים האחרונות עכב המגמה החדשה שכבישים בין עירוניים אינם זקוקים לשוליים, שמוחלף בנת"צ. הדבר גורם לאופנועים להשתחל בתוך התנועה במקום לנסוע על השוליים, במרחק אפסי מהרכבים.
- אכיפה - לדעתי, האכיפה במקרה של דו"ג צריכה להתמקד בעבירות של רכיבה פרועה - עקיפות שוליים על 100+ קמ"ש, חיתוכים פראיים, נסיעה על מדרכות וכו'. כמובן שיותר קל להיעמד על אי תנועה באיילון ולתת דוח לכל מי שנוגע עם הגלגל בקו, רק שבמקרה השני התרומה לבטיחות אפסית.
כתבת דברים נכונים מאוד.
יש הרבה מאוד בעיות. את חלקן אני מתכוון להעלות בקרוב מול נבחרי ציבור.