היה קצת וחסר שמן ממה שבדקתי, אני קניתי את הקטנוע ככה .
מה נהוג לפתוח ולתקן את המנוע כשהוא מחובר לשלדה או לפרק אותו קודם שיהיה לבד?
ובטוח זה לא כיוון שסתומים? ופשוט לפרק את המנוע ולחפש מה נראה לא תקין?
איתרת את הבעיה.
מבריגים את המד ידנית זה לא יעזור.
יכול להיות שנשבר לך שסתום צריך לפתוח לבדוק מה הבעיה.
היה שמן?
לגבי הטיימינג.
ממה שאני זוכר הסימן על המגנט צריך לחפוף את הרגל של ה V שיותר קרובה לגלגל הקדמי.
שים את המגנט שכמו שרשום ותראה שהקו חתך של הראש מנוע - שמתחבר עם המכסה שסתומים חוצה אתה העיגולים על הגלגל שיניים של הגל זיזים באמצע.
לפי הסרטון סובב את המנוע קטנה נגד כיוון השעון והסימנים יחפפו.
היה קצת וחסר שמן ממה שבדקתי, אני קניתי את הקטנוע ככה .
מה נהוג לפתוח ולתקן את המנוע כשהוא מחובר לשלדה או לפרק אותו קודם שיהיה לבד?
ובטוח זה לא כיוון שסתומים? ופשוט לפרק את המנוע ולחפש מה נראה לא תקין?
נשמע שרכבת בלי שמן.
אם זה המצב צריך להחליף בוכנה צילינדר ורינגים כמובן גם אטמים.
צריך לבדוק אם הטלטל לא נפגע בדרך כלל הם שורדים אם המנוע לא נתפס.
למה אתה נעול על המרווח שסתומים?
שים את המנוע בכיוון שרשמתי ותזיז את הנדנדים עם היד.
תבדוק אם יש תזוזה קטנה בין הנדנד לבין השסתום בלי מד עלים.
אם כן זה אומר שהשסתומים סגורים עד הסוף ואין בריחת לחץ דרכם כתוצאה ממרווח נמוך מידי.
לא צריך להוציא את המנוע מהשלד בשביל להחליף מנוע עליון.
למרות שאם יש הרבה שבבים בבלוק זה אומר שגם המשאבת שמן כנראה נשחקה ולא יהיה לחץ שמן תקין.
תחליף גם מחזירי שמן בקראנק.
בדרך כלל יש דליפה במחזיר מהצד של הוריאטור.
את המגנט בטח אין לך איך להוציא ולבדוק.
איזה מגנט? כמה עולה הסט הזה של הבוכנה והכל? כי מישהו אמר לי 1000 כולל הכל
מגנט זה הפליוויל.
קודם תאבחן את הנזק.
יש את צור חלפים ברח סלמה בתל אביב.
יש את מוטו דיפו באזור.
תברר.
כי פעם אחת היה לי קטנוע שלא הניע, וכיוון שסתומים פתר את הבעיה. אבל אני לא זוכר אם הוא כבה באמצע נסיעה או סתם לא הניע.
אני מירושלים בדקתי במוטוציפ ואמרו לי 500 שקל לסט הכי זול. אני מעוניין להשקיע כמה שפחות,
חייב להחליף את המחזיר שמן בקראנק?
ולגבי המגנט למה צריך לפתוח? בשביל לנקות שבבים? ולמה שאני לא אוכל?
ולסיכום, אז אני מתחיל לפתוח את המנוע, בודק מה הנזק ולפי זה קונה את הקיט שצריך לתקן ?
תודה רבה
סט שנמכר ב 500 שקל עולה ליבואן בערך 100 שקל תבין לבד מה רמת האיכות שלו.
מחזיר שמן של קראנק אוטם שמן לא חייב אבל כדאי אם אתה לא רוצה נזילות שמן.
לא צריך לפתוח את המגנט אם אתה לא רוצה להחליף את המחזיר שמן שמאחוריו.
בשביל לנקות שבבים צריך לפתוח את הבלוק מנוע לשתיים.
תבדוק אם יש הרבה שבבים במנוע אם כן מאוד כדאי לפתוח ולנקות אותם משם וגם לבדוק את משאבת השמן.
אם היא נשחקה המנוע לא יחזיק מעמד לא יהיה לחץ שמן תקין במנוע.
אתה מוריד ראש מנוע וצילינדר מאבחן את הנזק.
המותחן שרשרת טימינג משתחרר על ידי סיבוב מברג נגד כיוון השעון ממה שאני זוכר - בהרכבה.
תודה רבה מפרק את המנוע ומעדכן
דרך אגב אני לא נעול על הדעה שזול = זבל. הכלכלה הסינית היום חזקה מאוד והטכנולוגיה שלה בשמיים, כוח אדם יחסית זול בכפרים, הכל תלוי בביקורות. אני מזמין המון מוצרים זולים מאוד מאליאקספרס והם עושים עבודה מצוינת, בזמן שחברה אירופאית/יפנית הייתה עושקת על אותו מוצר פי 5 אולי.
הסט בוקסות שלי (דרייב 1/4) ב70 שקל מאליאקספרס משמש אותי כבר כ5 שנים ללא בעיות + סט בוקסות גדולות (דרייב 1/2) שקניתי אצל הערבים באיזה כפר, עובד מעולה.
https://www.aliexpress.com/item/7593...d=LUOmBUJ9JP3p
יש פה קיט שיפוץ ב125 שקל ואני מאוד מתלבט אם לקנות אותו. לא יודע אם זה יעבור במכס
אשמח לדעתכם לגבי המכס , מהתגובה הקודמת.
אז פתחתי את המנוע ואכן נראה שהיה חסר שמן, זאת פעם ראשונה שאני רואה בוכנה במציאות אבל אני חושב שזה די ברור שהיא מרוסקת. גם האטם צילינדר היה מפורק. לגבי חתיכות הברזל יש בתוך המנוע… כמה זה דחוף להוציא אותם? (מצרף תמונות)
לגבי הראש מנוע אני גם מצרף תמונות נראה שאין צורך לגעת?
ולסיכום להזמין את הקיט וכשיגיע להחליף בוכנה עם רינגים צילינדר ואטמים ?
תודה רבה
https://youtube.com/shorts/CjEH4BJ4MqQ?feature=share
זה לא חלקים שצריכים תקן.
בגדול צריך שעל האריזה יהיה לוגו יצרן, דגם וארץ יצור של הקיט.
קיט דורש לכוון קרבורטור - דיזה ראשית יותר גדולה ועוד.
לדעתי עדיף לך לקנות מנוע מקורי, זה מנוע שבמקור תוכנן על ידי הונדה ובגלל זה האמינות הגבוהה של דגם המנוע הזה.
קיט ב - 50 שקל תבין לבד מה רמת האיכות שלו.
זה לא כלי עבודה יותר מורכב לייצר מנועים מבוקסות.
לא רואים חתיכות אבל אם בתוך הבלוק יש הרבה שבבים מומלץ מאוד להוציא אותם משם.
שיבוב זה כמו חול שמטייל לך בתוך המנוע ושוחק את החלקים.
אלה מנועים בלי מסנן שמן והמשאבת שמן שואבת את כל השיבוב ונהרסת כמו גם משאבת שמן שעובדת בלי שמן נהרסת.
אלה דברים שאני מאוד ממליץ לך לבדוק לפני שאתה סוגר את המנוע.
צריך לבדוק גם את הקראנק - כמה הטלטל נשחק.
כל המנוע קיבל נזק השאלה כמה.
האזור שצלמת בראש לא מקבל שימון.
צריך לבדוק על הביצים של הקמפשט ואת המיסבים שלו והנדנדים של השסתומים.
נ.ב. לפני שמורידים את השרשרת תזמון מהקמפשט מפרקים את המותחן.
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 04-08-2023 בשעה 08:44.
סבבה אז איך בדיוק לפעול מה כדאי לעשות?
האם להוציא את השבבים כמה שאפשר עם מגנט או שעדיף לפתוח?
אני רואה שיש שבבים.
ואיך אני בודק את המשאבת שמן והטלטל?
אני מאמין שהאיזור בראש לא קיבל שימון בגלל שנסעו בלי שמן. אני לא יודע מה זה ביצים אבל יש 3-4 דפים בספר רכב שמראים איך לבדוק את כל הראש. אולי זה כולל את הביצים?
בכללי חשבתי לדלג על זה אבל מה שתגיד שכדאי.
קודם כל תודה רבה..
לא יודע אבל פתאום נפלה עלי עצלנות ממש, האמת ממש נהנתי מהעבודה עד עכשיו, בפירוק מנוע התחלתי ב11 בלילה ופתאום היה 4 בלילה לא שמתי לב בכלל.
אבל עכשיו פתאום אין לי כוח כבר לעשות את זה. גם אין לי ממש מקום נקי לפתוח את המנוע, המשפחה תתעצבן עלי אם אני אכניס את המנוע לתוך הבית.
אז לא יודע אם לעשות את זה או לא.. יש לך הערכה מה הסיכוי שהמנוע ילך שוב אם לא אעשה את זה או שאין לדעת וזה עניין של מזל?
ולגבי המשאבת דלק ראיתי שלא צריך לפרק הרבה בשביל להגיע אליה. רק להוריד את המגנט והמכסה וזהו. אבל צריך להזמין חולץ למגנט שאין לי וגם עוד אטם עוד פעם..
אני גם לא מצליח להוציא את הפין של הבוכנה, הוצאתי את שני הרינגים של הפין, דפקתי על הפין עם פטיש הוא לא יוצא, אולי צריך לקנות גם מחלץ שלו...
מוזמן להגיע אליי עם המנוע לפתיחה וניקוי.
יש חולץ לפליוויל ויש גם מד מומנט לסגור את המנוע.
אתה מהמרכז לא? אני מירושלים
האמת מחר אני נוסע לרמת גן