ישר חשבתי כיוון שסתומים
אתה לא צריך לפתוח ראש מנוע אלא רק מכסה שסתומים.
אין דרך לדעת אלא לפי הבעיות שצצות יכולות להוות סימן.
הייתי בודק את זה - בדיוק 2 דקות עבודה
שלום לכולם
XEVO 125 2014 נסע 55KM
מתאר לכם מספר מצבים ואשמח לדעתכם:
1. במצב מנוע חם מניע בקלות, במנוע קר לוקח לא מעט נסיונות.
2. לעיתים רחוקות בניסון הנעה ראשון ישנה קפיצת מתח - אני רואה את המחוגים קופצים כמעט עד לסוף הסקאלה וחוזרים במהירות ומיד לאחר מכן נורת תקלה נדלקת. הסלילים הוחלפו לא מזמן וחושש שישנה תקלה שתגרום גם לסלילים האלו להישרף. המצבר נבדק גם בטעינה ומציג חיווי טעינה טוב.
3. השתנקויות לעיתים רחוקות במהלך נסיעה בגז קבוע בכביש מהיר. פתאום המנוע מגיב בחנק לגז הקבוע. באמצע נסיעה רציפה אני מרגיש שאם לא אשחרר את הגז הוא ידומם. לאחר הורדת הגז כמעט עד הסוף (מחזיק על הקצה כדי שלא ידומם) ותוך שהיה של גז חלש לשמירת טורים למספר דקות ואז חוזר לעצמו ומגיב טוב גם לגז מלא. מרגיש כמו "לכלוך בדלק" או סתימה של הקרבורטור ולאחר מכן חזרה לתפקוד מלא כאילו לא קרה דבר.
4. דימום בעצירה מוחלטת, נניח עמידה ברמזור לאחר מספר דקות פתאום מדומם ולאחר הנעה חוזרת מניע בניסיון הראשון במהירות כאילו לא היה דבר. קורה לעיתים נדירות. הטורים מכוונים טוב יחסית וזה קרה רק כשהמנוע כבר היה "חם" מספיק ולאחר נסיעה ולא בתחילתה.
חשבתי לבדוק איך אני יכול לשפר את המשתנים במנוע: הפלאג במצב חדש, קרבורטור עבר ניקיון יסודי לפני שנתיים (20K KM), פילטר אוויר הוחלף, שמן אחליף בקרוב אך לדעתי לא שם הכתובת, נוזל קירור הוחלף ואין נזילות (גם לדעתי לא קשור כל כך), וריאטור צריך לעבור טיפול בקרוב מאוד (גם לדעתי לא קשור כל כך).
אולי כיוון שסתומים? איך אפשר לדעת בפשטות אם יש צורך לבצע כיוון מרווח שסתומים מבלי לפתוח ראש מנוע?
אני לא חושב שהמנוע עייף הוא דווקא מגיב באופן כללי טוב ואני רוכב בקטנוע די הרבה בערך 30 קמ כל יום. המקרים שאני מציין למעט ההנעה, שהוא תמיד מניע קשה, וודאי אם לא הנעתי את הקטנוע יותר מיום אחד רצוף הוא בכלל מתקשה בהנעה.
אשמח לדעתכם ועצותכם.
תודה
ישר חשבתי כיוון שסתומים
אתה לא צריך לפתוח ראש מנוע אלא רק מכסה שסתומים.
אין דרך לדעת אלא לפי הבעיות שצצות יכולות להוות סימן.
הייתי בודק את זה - בדיוק 2 דקות עבודה
אני לא גאון גדול, אבל לא יהיה נזק בכל מקרה, הייתי בודק גם את הצינורות וואקום.
יש מצב שאולי יש לך 2 בעיות ולא רק אחת
תבדוק שההדקים של המצבר נקיים מקורוזיה ומהודקים כראוי.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
ראשית תודה לתגובות,
הדקי המצבר במצב טוב ונבדק גם רמות המתח לפני ההנעה ולאחריה.
חשבתי אולי הקרבורטור סתום \ דלק לא נכנס וכו', אבל אחרי הרבה ניסיונות יש ריח חזק של אדי דלק וגם לאחר מספר ניסיונות הוא כן מניע, והחזקת מצערת הגז שומר עליו גם מונע מבלי שידומם. בנוסף, הסתכלתי פיזית ולא נראה שיש נזילה או שאחד הצינורות לא מחובר.
העליתי את הטורים מעט, ושמתי לב שללא מצערת, כאשר המנוע מונע, משהו מאלץ את הטורים לרדת, מרגיש דווקא שהמנוע מרגיש עומס מאולץ שגורם לטורים לרדת עד לכדי דימום
לא מדובר בנזילה, היתה לי אותה בעיה במובי 125. זה צינור שממולא באוויר לכן אתה לא תראה נוזל נוזל, אתה צריך לראות שהצינורות וואקום ממש אטומים ובמצב חדיש, אם אתה רואה עליהם סדקים זה לא תקין
תנסה לראות אם אתה עושה בלימה מהירה האם הקטנוע מתכבה.
יכול להיות אולי גם המצוף בקרבורטור
פתחתי היום את הוריאטור ולא שם הבעיה.
נראה כי מדובר בהזנת הדלק והאוויר. כניסת האוויר פתוחה כך שאני מסיק שמדובר רק בקרבורטור. מישהו יודע לכוון מה עליי לבדוק בקרבורטור, מה מעבר לניקוי כללי יכול להיות? לכייל איכשהו?
הקטנוע מניע אחרי הרבה ניסיונות, וברגע שמונע בנסיעה הוא מגיב טוב יחסית, בהאטה לאט לאט מוריד טורים עד לכדי דימום..
תודה
מלך תודה,
עברתי על הצנרת וידאתי הכל. לדעתי הכיוון הוא כן בדלק כי מאז הספקתי להחליף בלוק והתופעות נשארו:
- קשיים בהנעה מנוע קר
- גמגומים לאחר הנעה כמספר דקות של נסיעה עד למנוע חם הוא על סף דימום ולא מאפשר מצערת
- משחק עם הטורים בצורה קיצונית, במנוע קר על סף דימום בחם הוא מטפס ומטפס בצורה קיצונית
מתלבט איך להמשיך. נשאר לי לבדוק את הצ'וק האוטומטי - יש הסבר איך לבדוק אותו? מאיפה מזמינים (XEVO), ומה הקשר של כיוון שסתומים - מה התופעות המעידות על שסתומים לא מכוונים?
לאחר כ-1000 קמ מההודעה הקודמת -
מנוע חם מתפקד מצויין, קר מגיב לא טוב. קשיים בהנעה, לאחר הנעה לא מתייצב, יחס דלק אוויר לאחר הנעה מרגיש רע (פמפומים מהאגזוז) עד שמתחמם.
עברתי עם סבון לוודא ואקום (לאחר קרבורטור נקי) וזיהיתי מיידית אי אטימה מכיוון המניפולד. (כשהקטנוע מונע ברגע שפוגש מעט סבון מיד מדומם).
איזה אטם יש למניפולד הזה- תמונה מצורפת, והאם זה צריך להיות אטום לחלוטין? כלומר שבמגע עם סבון לא יגיב כפי שהגיב לי ? תודה
mani-fold.jpg
היצרן לא מייצר אטם לסעפת היניקה בדגם הזה.
יש בתחתית גומי מובנה ואפשר להשתמש ב RTV בין הסעפת לראש מנוע.
יותר סביר שהבעיה היא בהברגות הברגים בראש המנוע, שגורמים למצב שבו היא לא מהודקת לראש כמו שצריך.
אפשרויות נוספות - הסעפת או אחד מהצינורות המתחברים אליה קרוע.
הפטמה הגדולה (השמאלית בתמונה) נוטה לזוז (לא יצוקה לגומי), כדאי לבדוק גם את הקטנה.
בנוסף, מנוע קר לא מגיב טוב זה בדרך כלל משנק אוט' (choke) בספר יש הסבר אין לבדוק את ההתארכות שלו במצב חם.
במצב שהוא לא מתפקד הוא יהיה במצב ההתארכות המקס' כל הזמן, במצב התקין, כשהוא לא מחובר למקור מתח הוא אמור להתכווץ.
תודה לתשובה המפורטת, תענוג לקרוא !
רק תהייה אחת בנוגע ל- (choke)
קצת מוזר לי הלוגיקה, אם הוא לא תקין המחט תהיה עד הסוף החוצה, אם הוא לא מוזן מתח זה צריך להתנהג בצורה זהה לא? תוהה כי כתבת שללא מתח במצב תקין צריך להתכווץ..
אשמח להבהרה.
אבצע את הבדיקות ואעדכן .
שוב תודה!