כתוב עליו...
אבל זה באמת משנה?
מצבר מת זה שתגלה שהקטנוע בוקר אחד מחליט לא להניע , לא תשמע סטרטר. ותקווה שהבעיה היא אכן המצבר ולא רכיב אחר (הסטרטר למשל?)
אין אורח חיים ברור, הרבה עניין של אופי הנסיעות, לחות טמפרטורות רעידות וכדומה. מצבר בסוף מכיל חומצה והיא מתפרקת ומאבדת מיכולותיה. יש סברה כזו של מהו טווח זמן סביר שמצבר כזה יכול להחזיק בשימוש לגיטימי - והוא כשנתיים שלוש לפעמים יותר לפעמים פחות.
מצבר הוא רכיב לא זול, מצד שני לא חושב שכדאי לחסוך בו, הוא עלול להביא נזק למכלולים אחרים ובנוסף צריך שהוא יתפקד ולא יפתיע מוקדם מהצפוי ויתקע אותנו עם כלי לא מניע..