שלום לכולם
XEVO 125 2014 נסע 55KM

מתאר לכם מספר מצבים ואשמח לדעתכם:

1. במצב מנוע חם מניע בקלות, במנוע קר לוקח לא מעט נסיונות.

2. לעיתים רחוקות בניסון הנעה ראשון ישנה קפיצת מתח - אני רואה את המחוגים קופצים כמעט עד לסוף הסקאלה וחוזרים במהירות ומיד לאחר מכן נורת תקלה נדלקת. הסלילים הוחלפו לא מזמן וחושש שישנה תקלה שתגרום גם לסלילים האלו להישרף. המצבר נבדק גם בטעינה ומציג חיווי טעינה טוב.

3. השתנקויות לעיתים רחוקות במהלך נסיעה בגז קבוע בכביש מהיר. פתאום המנוע מגיב בחנק לגז הקבוע. באמצע נסיעה רציפה אני מרגיש שאם לא אשחרר את הגז הוא ידומם. לאחר הורדת הגז כמעט עד הסוף (מחזיק על הקצה כדי שלא ידומם) ותוך שהיה של גז חלש לשמירת טורים למספר דקות ואז חוזר לעצמו ומגיב טוב גם לגז מלא. מרגיש כמו "לכלוך בדלק" או סתימה של הקרבורטור ולאחר מכן חזרה לתפקוד מלא כאילו לא קרה דבר.

4. דימום בעצירה מוחלטת, נניח עמידה ברמזור לאחר מספר דקות פתאום מדומם ולאחר הנעה חוזרת מניע בניסיון הראשון במהירות כאילו לא היה דבר. קורה לעיתים נדירות. הטורים מכוונים טוב יחסית וזה קרה רק כשהמנוע כבר היה "חם" מספיק ולאחר נסיעה ולא בתחילתה.


חשבתי לבדוק איך אני יכול לשפר את המשתנים במנוע: הפלאג במצב חדש, קרבורטור עבר ניקיון יסודי לפני שנתיים (20K KM), פילטר אוויר הוחלף, שמן אחליף בקרוב אך לדעתי לא שם הכתובת, נוזל קירור הוחלף ואין נזילות (גם לדעתי לא קשור כל כך), וריאטור צריך לעבור טיפול בקרוב מאוד (גם לדעתי לא קשור כל כך).

אולי כיוון שסתומים? איך אפשר לדעת בפשטות אם יש צורך לבצע כיוון מרווח שסתומים מבלי לפתוח ראש מנוע?

אני לא חושב שהמנוע עייף הוא דווקא מגיב באופן כללי טוב ואני רוכב בקטנוע די הרבה בערך 30 קמ כל יום. המקרים שאני מציין למעט ההנעה, שהוא תמיד מניע קשה, וודאי אם לא הנעתי את הקטנוע יותר מיום אחד רצוף הוא בכלל מתקשה בהנעה.

אשמח לדעתכם ועצותכם.

תודה