אין שום סיבה שבעולם לשפץ מנוע "סתם".
שפץ במידה ויש בעיה (רעשים, קומפרסיה נמוכה, שריפת שמן משמעותית, התחממות וכו').
במידה והבעיה שבגינה אתה מעוניין לשפץ היא צריכת השמן, סדר הפעולות הוא כזה:
- קודם כל תבדוק שאין נזילות שמן. אם יש, יכול להיות שהן מקור איבוד השמן והמנוע לא שורף שמן בכלל.
- במידה והשמן אכן נשרף (לרוב, יעידו על כך משקעי שמן על הפלאג) - המקור יכול להיות במקומות הבאים (מהקל אל הכבד):
*גומיות שסתומים
*רינגים
*בוכנה
*צילינדר
- את החלקים אפשר לאבחן כראוי רק אחרי הפירוק. צריך לפתוח מנוע, ולהסתכל האם יש שריטות על הבוכנה והצילינדר, משקעי שמן שרוף או בלאי על הרינגים וכו'. אם כל אלה תקינים והכלי אוכל שמן, סביר להניח שהסיבה בגומיות השסתומים.
- אם כבר אתה פותח - חייבים להחליף את כל האטמים שנפתחים. כדאי גם להחליף את שרשרת הטיימינג, המובילים והמותחן שלה.
- אף אחד לא נביא, ולא יכול להגיד לך כמה יחזיק המנוע התחתון. אם אין שום רעש או נקישות מכיוונו, כרגע סביר להניח שהוא תקין.
- קח בחשבון, שצריכת שמן של 100 גרם ל-1000 ק"מ - אינה גבוהה. ההיגיון אומר שבמקום להיכנס לפרוייקט איטי ולא זול של שיפוץ מנוע עליון, עדיף למשוך עם הקטנוע (שגם כך כבר שווה אלפים בודדים) עוד כמה עשרות אלפי קילומטרים, ואם צריכת השמן תגדל לרמה לא הגיונית - למכור אותו לפירוק או לקנות קטנוע נוסף מאותו דגם עם מעט קילומטרים, ולשמור את הנוכחי לתרומת איברים.