הם יכולים לנסות להתנער כמה שהם רוצים.
אם לא גרמת תאונה במתכוון, הם צריכים לשלם.
גם אם עברת ברמזור אדום וגרמת לתאונה. בדיוק בשביל זה יש ביטוח.
ברישיון האופנוע מצויין קוד הצמיג. היצרנים קובעים מה הקוד של כל צמיג. קוד הצמיג אוניברסלי ומפרט מהירות ועומס משקל. מעבר לקוד יש הגדרות של אחוזי כביש-שטח שקובעים היצרנים ומקובלות בקהילות הרוכבים.
מדובר על עיצוב וסוג הקוביות לשטח שעל הצמיג, ההגדרות (80:20 לדוגמא) לא מחייבות או מפורטות ברישיון והם די נזילות. האדוונצ'רים החדשים מגיעים ללקוחות עם צמיגים תואמים לקוד. עד כאן הכל פשוט וברור.
אני מחפש כרגע צמיג אחורי שמותאם יותר לשטח. התחלתי לברר את הנושא (גם בפייסבוק) של קוד נמוך יותר עבור צמיגי 50-50.
מכיר עשרות רוכבים שרוכבים על צמיגים עם קוד שונה (נמוך יותר) מהגדרות הרישיון.
מצד אחד ברכיבת שטח הסיכוי לתאונה עם צד ג' נמוך משמעותית כי נזקי גוף לא קשורים לקוד הצמיג.
מצד שני, ההגדרות לא מתאימות לרישיון עפ"י החוק ואולי מכון טסטים או שוטר עלולים לעשות בעיות.
הנושא הכי משמעותי בעיני הוא חברות הביטוח (צד ג' ואישי) שינסו להתנער במקרה של תאונה משמעותית ויחפשו כל תירוץ לא לשלם, כולל תרומתו של הצמיג.
הכי מבלבל הוא האפשרות להסדרת הקוד: יש בסוף הכתבה של צביקה כהן (מדריך רכיבת שטח) התייחסות להסדרת צמיג שלא בקוד דרך משרד התחבורה.
שאלות לעורכי דין וסוכני ביטוח ועוד רוכבים עם הגיון בריא:
- האם יש בעיה מול מכוני הטסטים (חוקית ופרקטית כי אין אחידות בנושא)?
- האם מדובר באשמה או אחריות במקרה של תאונה מבחינה חוקית?
- איך פעלו חברות הביטוח בתאונות עם קוד צמיג נמוך?
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
הם יכולים לנסות להתנער כמה שהם רוצים.
אם לא גרמת תאונה במתכוון, הם צריכים לשלם.
גם אם עברת ברמזור אדום וגרמת לתאונה. בדיוק בשביל זה יש ביטוח.
לגבי הפול יכול להיות שאתה צודק. במקרה של צד ג' או מקיף אני בספק. בכל מקרה, נראה שאף אחד לא מתלהב לדבר על הנושא גם בפייסבוק.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אין מה להיות בספק.
אתה עושה ביטוח בדיוק בשביל לכסות טיפשות עצמית. כשאין ביטוח, , שאחרת, אם הצדק לצידך, פשוט תובעים ישירות את הצד השני בלי חברות הביטוח, ושם כבר השופט יחליט מי אשם, למי אשם תורם וכו.....
כאן קורה אותו דבר, רק שמי שמשלם אחד לשני אלו חברות הביטוח של שני הצדדים. אתה את הכסף מקבל בלי קשר.
תחשוב,
תיאורטית, ביטוח צד ג' הוא רק למקרים בהם אתה אשם.
לא מפתיע שהן מנסות להתנער בשיטת מצליח, אבל ברגע שמעורב בזה עו"ד הם יורדים מהעץ מהר מאוד.
תעשה הפרדה בין "צד ג'" לנזקי גוף. אלו שני ביטוחים שונים, שמכסים נזקים שונים, וחלים עליהם כללי אחריות שונים.
על פניו לא צריכה להיות לך בעיה מבחינת ביטוח חובה, כיוון שהאחריות לנזקי הגוף שלך היא מוחלטת. אבל זה לא אומר שהפול לא ינסו להתנער בכל זאת בכל דרך אפשרית, או להקטין את החבות שלהם. אלה חוקי הפורמט
לגבי ביטוח צד ג' - חלים כללי אחריות רגילים. יכול להיות שחברת הביטוח שלך תנסה להתנער מהכיסוי הביטוחי שלך או לצמצם את חבותה. זה גם חלק מחוקי הפורמט. זה לא אומר שהיא בהכרח תצליח.
מעדכן.
ביררתי עם מישהו במשרד התחבורה שלא הכיר את הנוהל.
ביררתי עם מישהו במכון טסטים שלא הכיר את הנוהל.
ביררתי עם אושיית שטח בקרב האדוונצ'רים שאמר שהוא לא מכיר מקרה אחד של תאונה שהתסכלו על קוד הצמיג.
הבנתי מה שרציתי, קניתי מה שרציתי ובא לציון גואל.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021