אפילו אופנוע של 125 סמק הכל רק תלוי בגלגלי שיניים אם נשים גלגל שיניים קטן מספיק. יש לכם מושג אם מישהו הצליח לעשות את זה בפועל? בצורה מבוקרת
אפילו אופנוע של 125 סמק הכל רק תלוי בגלגלי שיניים אם נשים גלגל שיניים קטן מספיק. יש לכם מושג אם מישהו הצליח לעשות את זה בפועל? בצורה מבוקרת
ממש לא.
ככל שאתה נע יותר מהר, התנגדות הרוח גוברת.
בשלב מסוים למנוע אין מספיק כוח להתגבר על זה. בוודאי כשיחסי ההעברה ארוכים יותר.
למעשה, יש מקרים בהם בהילוך 5 תצליח להשיג מהירות גבוהה יותר מאשר הילוך 6.
אז נניח שהמהירות של הרוח לטובת האופנוע זה אפשרי לא? נזרום אפילו מהירות רוח של 80 100 קמש לכיוון המהירות
באופנוע יש 2 גלגלי שינים קדמי ואחורי. יש כאלה שמקטינים או מגדילים בשן אחת את הקדמי
ויש כאלה שמשחקים עם האחורי, לכל שינוי כזה יש השפעה לכאן ולכאן.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לא כל אופנוע יכול להגיע ל 300 קמ"ש בגלל ההספק, מפות הצתה, יחסי הגיר, אווירודינמיות, משקל רוכב ועוד אלף ואחת סיבות.
זה לא רק שאלה של נפח. יש אופנועים בנפח גדול פי 10 שלא יגיעו ל 300 קמש גם אם יזרקו אותם ממסוק.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
כל אופנוע יכול להגיע כמעט למהירות האור, אבל אף אופנוע לא יכול לעבור את מהירות האור.
מפה זה דיון טכני לא מעניין על גלגלי שיניים, הספקים, התנגדויות, מנועים, הנדסת חומרים, אווירודינמיקה וכו' שאין טעם לנהל, כי ההבנה הטכנית של הפות"ש מסתכמת ב-"אפילו אופנוע של 125 סמק הכל רק תלוי בגלגלי שיניים אם נשים גלגל שיניים קטן מספיק".
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מהרות סופית תלויית הספק. ככל שההספק גבוה יותר - כך המהירות הסופית תהיה גבוהה יותר (במכפלת מקדם הגרר). לא כל אופנוע יכול להגיע ל-300 קמ"ש, בשביל זה צריך מנועים שמפיקים הספק של כ-180 כ"ס ומעלה.
זה נורא תלוי בהגדרה שלך של אופנוע, אם נקבל מוכווני מהירות כמו זה שהוצג בסרט The World Fastest Indian
אז הבחור הגיע ל 300 ק"מש מאינדיאן משופר שהיו לו לפי הערכות הכי אופטימיות 80 כ"ס (ריאלי יותר 60)
אבל עם מעטה סופר אווירודינמי
https://en.wikipedia.org/wiki/Burt_Munro
אחלה סרט. הגילוף של הצמיגים ביד חופשית הרג אותי.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021