סיני עם מנוע V2 ו2000 סמ"ק, יש תלת וגם סירה, אין ספק שזה מיועד לארצות הברית ואירופה למרות שכרגע אין מידע לגבי יצוא מחוץ לסין
Screenshot 2024-07-01 231454.jpg
מחיר בסין, 10000 יורו
Screenshot 2024-07-01 232252.jpg
Screenshot 2024-07-01 232159.jpg
האם הסינים ישחזרו את ההצלחה היפנית על תעשיית הרכב והאופנועים של שנות השבעים באלף הקודמת?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
תעשיית האופנועים שונה קצת, האופנועים היפנים נגסו בשוק לאט לאט והגיעו לשליטה אבל אז נראה שהאופנועים האירופאים זכו לרנסאנס, אני כמובן מדבר על הסגמנט הכלים הגדולים ולא על קטנועים וקטני נפח.
האופנועים הסינים ככל שהאיכות עולה ככה גם המחיר והפערים מצטמצמים עם האירופאים.
אני מאמין שבשוק האופנועים יש להם מקום אבל הם לא ישלטו בו מהסיבה שהם משתמשים בטכנולוגיה אירופאית מה שלא מבדל אותם וגם מעלה את המחיר.
הקרוזר בתמונה עולה בסין 10000 יורו, ברגע שיעשה עליה לכל מדינה מערבית מחירו יגדל וזה יקטין את המרווח בינו ולבין הפאט בוב למשל שעולה 18000 יורו ומן הסתם יהיה האופנוע המועדף בין השניים ללקוח
הסינים אלופים בלייצר דברים שנראים מיליון דולר אבל האיכות שלהם פחותה, בעד היפנים בזמנו נלחמו על מוצרים אמינים וזולים ומשם צמחה ההצלחה.
קשה לי לראות את הסיניים מייצרים באותו הפורמט. אבל סין היא מעצמה שתשלוט בעולם בעוד כמה עשורים ואם היא תגיע לאמינות ואיכות טובה יש
לה סיכוי לא רע בכלל.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
האיכות לא פחותה, האופנועים מגיעים עם בלמי ברמבו, בולמי זקס, ABS קונטיננטל שרשרת DID, עיצוב של מעצב אירופאי שגנבו מחברה אירופאית ובחלק מנוע KTM או מנוע לונסין שזהה לזה שקיים בבמוו אז מה נשאר?
אבל כן הכניסה לשוק כאן שונה מזו של היפנים, הסינים הרימו ידיים על התוצרת שלהם ומנסים בעצם להיות מפעל הרכבה זול עם חלקים וטכנולוגיה מערבית בזמן שהיפנים פרצו דרך משלהם עם חלקים שהם פיתחו, הסינים לא מפתחים, הם מעתיקים או קונים
נראה שהם מתמודדים עם מוניטין גרוע וביצועים בינוניים עם 30% הנחה. לטווח הקצר זה אולי יעבוד אבל אף אחד לא יקנה תוצרת סין אם איזה דגם פופולרי ישתברק אחרי שנתיים לאלף רוכשים מערביים. בטח שלא בעידן הרשתות החברתיות. עיצוב מגניב זה החלק הקל בשיווק.
מבקש להזכיר שהמונח ישתברק מוגן בזכויות יוצרים.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
שום אובר קיל, זה לא רכיבי קצה של אותם מותגים, אף יצרן סיני לא שם ברמבו סטלמה על אופנוע 500 סמ״ק.
המטרה הייתה להמחיש שלא כמו היפנים הסינים הבינו שהתוצרת העצמית שלהם לא משהוא לכן צריך להוסיף רכיבים אירופאים מוכרים.
היפנים לעומת זאת מיצרים nissin ו TOKIKO כמערכות בלימה, בולמים SHOWA ועוד, זה חסר לסינים וזה מה שמבדיל בין החדירה של היפנים למערב לסינים
חוות דעת בפורום "של מבינים" זה נחמד אבל המוניטין בקרב ציבור הרוכבים הכללי שלא נמצא בפורומים האלה גרוע.
אפילו במקרה של ה KOVE 500 שמסקרן רבים, המוניטין הסיני הוא המכשול העיקרי לרכישה.
בגדול אני מסכים עם הכלל במקרה הזה.
סינים יכולים להוציא מוצרים מסוכנים, פגומים, ואפילו איומים ללא בעיות אתיות. אכזבות מהסינים הודות לאליאקספרס ודומיו הפכו לנחלת הכלל.
מבחינה אתית מדובר בתרבות בעייתית. גניבת מוצרים ועיצוב, מוצרי מדבקה, הבטחות שקריות, מוצרים מסוכנים ועלובים. התעשיה הסינית יכולה לעשות מוצרים בטופ אבל היא מוכרת לציבור הרחב כבעייתית מאוד ומכאן המוניטין.
כמו הסלוגן קניתי תיקנתי מכרתי שמצטט כל רוכב שמעולם לא החזיק KTM או האמינות המופלגת של ה GS (קירור שמן ומים) -זה המוניטין ולא העובדות.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
ליין המוצרים האירופאים של הסינים כמו הCF Moto מאד מוצלח ובאירופה גם המוניטין טוב.
היה לי במשך 8 חודשים את הלינק אנד קו 01, רכב שעולה על מקבילו הוולוו XC40 בכל פרמטר, בזמן שהוא משתמש באותו מנוע ומרכב.
הסינים לא יכבשו את השוק אבל בהחלט נכנסים לאט לאט כמתחרים ראויים