1. אין באמת דרך לדעת מתי צריך לכוון שסתומים. מרווח גדול מדי יביא לנקישות, אבל מרווח קטן מדי (ומסוכן יותר, שכן הוא גורם לשריפת השסתומים) אפשר לזהות בוודאות רק בבדיקה. אם אני לא טועה, פיאג'ו ממליצים על בדיקה כל 20 אלף ק"מ וכיוונון במידת הצורך, אבל אל תתתפוס אותי במילה.
2. אם הבעיה התחילה פתאום, וקרוב לתדלוק - יכול להיות שאכן תדלקת בדלק מהול (נדיר, אבל קורה). במקרה הזה, הייתי מנקה את הקרב', שופך את הדלק מהטנק וממלא דלק חדש מתחנה אחרת. על הדרך, אם יש פילטר דלק - כדאי לבדוק מה מצבו ולהחליף אותו.
3. יניקת אוויר לא רצויה לרוב תקרה או בין תיבת האוויר לקרבורטור (פחות משפיע) או במניפולד - צינור הגומי מחבר בין הקרבורטור למנוע, עקב סדקים או הרכבה לקויה. הבדיקה היא להניע את הקטנוע, ולרסס על הצינור ספריי קרבורטורים. אם הקטנוע מגיב לכך בהעלאה או בהורדה משמעותית של הסל"ד, יש סדק שדרכו המנוע מושך אוויר מבחוץ ובכך משבש את התערובת.
4. התנעות קשות מסתדרות גם עם השסתומים וגם עם משיכת אוויר.
5. אם כבר אתה מפרק חצי קטנוע כדי לכוון שסתומים, אפשר אחרי הכיוונון לבדוק קומפרסיה. ככה, לכיף.
תבדוק את הכיוונים האלה ותעדכן.