עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 24

אשכול: פיאג'יו אקסיבו 125 2014 50K , עייף בעליות

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163

    פיאג'יו אקסיבו 125 2014 50K , עייף בעליות

    שלום,
    כפי הכותרת,
    פיאג'יו אקסיבו 125 2014 50K , עייף בעליות

    התחושה היא שהוא מתקשה מאוד בעליות, עד כדי קושי בסחיבה, גמגומים, לוקח יותר זמן בהאצה וכו'.

    כשאני ברכיבה בשיפוע עולה מרגיש חולשה וגם בפתיחת מצערת גמגומים המביאים לכדי דימום.

    אודה לכיוון מה לדעתכם - דלק, מנוע, וריאטור, קומפרסיה וכו'

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    יכול להיות כל דבר ממה שציינת.
    תתחיל מהקל אל הכבד...
    האם הבעיה הופיעה ביום בהיר אחד, ללא התרעה - או שמדובר בהחמרה הדרגתית לאורך זמן?
    מתי הוחלף פלאג, פילטר אוויר?
    מתי בוצע כיוון שסתומים?
    מתי נעשה יישור קו לווריאטור עם אבחון והחלפה של כל הרכיבים המתבלים?
    מתי הקרב' עבר ניקוי יסודי ותקינותו נבדקה?
    האם בדקת שאין משיכת אוויר בין הקרב' למנוע?
    האם המנוע אוכל שמן בין טיפולים?
    האם צבעם של השמן ושל נוזל הקירור תקינים?
    האם יש איבוד של נוזל קירור? אם כן - האם הקטנוע מוציא עשן בהתנעת בוקר?
    האם ישנו רעש חריג כלהשוא מהמנוע/תמסורת?
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    יכול להיות כל דבר ממה שציינת.
    תתחיל מהקל אל הכבד... - ואו נתת כל כך הרבה כיוונים והייתי חייב להתייחס ברצינות לכל שאלה, תודה לך על כך!
    האם הבעיה הופיעה ביום בהיר אחד, ללא התרעה - או שמדובר בהחמרה הדרגתית לאורך זמן? -יום בהיר אחד
    מתי הוחלף פלאג, פילטר אוויר? -פילטר אוויר לא מזמן, פלאג פחות מ 8000
    מתי בוצע כיוון שסתומים? -אף פעם בערך (צוחק אבל הרבה מאוד זמן, איך אדע לאבחן אם יש צורך?)
    מתי נעשה יישור קו לווריאטור עם אבחון והחלפה של כל הרכיבים המתבלים? -הוריאטור נראה ומרגיש טוב, טופל לפני כשבועיים
    מתי הקרב' עבר ניקוי יסודי ותקינותו נבדקה? -לפני פחות מ-8000 עבר ניקוי קרבורטור יסודי מאז לא נתקלתי בתופעות מהסוג, דווקא בגלל זה חשבתי לקשר לתדלוק האחרון ולאיכות ותקינות הדלק
    האם בדקת שאין משיכת אוויר בין הקרב' למנוע? -איך בודקים זאת? תוכל להסביר את כוונתך? אני מניח שאתה לא מתכוון לבדיקת לחץ קומפרסיה
    האם המנוע אוכל שמן בין טיפולים? -לא אוכל, יש דליפה מאוד מינורית שהבנתי שנפוצה מאוד למנועים אלו מכיוון מכסה אטם שסתומים, אולי מאבד חצי כוס בין הטיפולים (5K קמ).
    האם צבעם של השמן ושל נוזל הקירור תקינים? -תקינים, נבדק
    האם יש איבוד של נוזל קירור? אם כן - האם הקטנוע מוציא עשן בהתנעת בוקר? -לא אבל ההנעות מאוד קשות, גם לאחר ההנעה לוקח לא מעט זמן להתייצבות, קרטועים עד לכדי דימום.
    האם ישנו רעש חריג כלהשוא מהמנוע/תמסורת?-שאלה שקשה לענות עליה, אני תמיד מנסה, חושש שאולי באיזה שהוא מקום התרגלתי לרעש חריג באם היה, לדעתי אין רעש חריג ואני מאוד קשוב למנוע ולאופן פעולתו...
    ידידי המון תודה לעזרתך, ראה התייחסותי בבלון הודעתך :-)

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    1. אין באמת דרך לדעת מתי צריך לכוון שסתומים. מרווח גדול מדי יביא לנקישות, אבל מרווח קטן מדי (ומסוכן יותר, שכן הוא גורם לשריפת השסתומים) אפשר לזהות בוודאות רק בבדיקה. אם אני לא טועה, פיאג'ו ממליצים על בדיקה כל 20 אלף ק"מ וכיוונון במידת הצורך, אבל אל תתתפוס אותי במילה.
    2. אם הבעיה התחילה פתאום, וקרוב לתדלוק - יכול להיות שאכן תדלקת בדלק מהול (נדיר, אבל קורה). במקרה הזה, הייתי מנקה את הקרב', שופך את הדלק מהטנק וממלא דלק חדש מתחנה אחרת. על הדרך, אם יש פילטר דלק - כדאי לבדוק מה מצבו ולהחליף אותו.
    3. יניקת אוויר לא רצויה לרוב תקרה או בין תיבת האוויר לקרבורטור (פחות משפיע) או במניפולד - צינור הגומי מחבר בין הקרבורטור למנוע, עקב סדקים או הרכבה לקויה. הבדיקה היא להניע את הקטנוע, ולרסס על הצינור ספריי קרבורטורים. אם הקטנוע מגיב לכך בהעלאה או בהורדה משמעותית של הסל"ד, יש סדק שדרכו המנוע מושך אוויר מבחוץ ובכך משבש את התערובת.
    4. התנעות קשות מסתדרות גם עם השסתומים וגם עם משיכת אוויר.
    5. אם כבר אתה מפרק חצי קטנוע כדי לכוון שסתומים, אפשר אחרי הכיוונון לבדוק קומפרסיה. ככה, לכיף.

    תבדוק את הכיוונים האלה ותעדכן.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    תודה להתייחסות איכותית ומקצועית!
    תודה

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    יש לי תהיה מוזרה, החלפתי סלילים לא מזמן, יש מהכיוון לפעמים רעש מוזר של תקתוקים, משהו שלא היה בעבר.
    אני יודע על הקשר בין הפיקאפ(בסלילים) להצתה - בעצם הסלילים "מזינים" (אות חשמלי פולס לפלאג). האם מישהו נתקל? דעתכם?
    אני די מהר שללתי בעיה מהסלילים כי בפתיחת מצערת הוא מתנהג נפלא, רק ללא פתיחת מצערת הוא מתחיל לגמגם, יכול להיות טורים יציבים למשך כמה שניות ופתאום השתנקות על סף הדימום (הטורים גבוהים יחסית בסרק כלומר לא מזה הוא ידומם, זה לא דימום של טורים נמוכים)

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי aviranze צפיה בהודעה
    יש לי תהיה מוזרה, החלפתי סלילים לא מזמן, יש מהכיוון לפעמים רעש מוזר של תקתוקים, משהו שלא היה בעבר.
    אני יודע על הקשר בין הפיקאפ(בסלילים) להצתה - בעצם הסלילים "מזינים" (אות חשמלי פולס לפלאג). האם מישהו נתקל? דעתכם?
    אני די מהר שללתי בעיה מהסלילים כי בפתיחת מצערת הוא מתנהג נפלא, רק ללא פתיחת מצערת הוא מתחיל לגמגם, יכול להיות טורים יציבים למשך כמה שניות ופתאום השתנקות על סף הדימום (הטורים גבוהים יחסית בסרק כלומר לא מזה הוא ידומם, זה לא דימום של טורים נמוכים)
    אתה יכול למדוד טעינה בסרק ובסל"ד עבודה ולוודא שהיא תקינה.
    עם זאת, קשה לי להאמין שיש בעיית טעינה שפוגעת בסחיבה ועדיין הקטנוע מצליח להניע בבוקר.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    עוד נתון מעניין -
    בהנעות נדלקת נורת התראה בעקבות קפיצת מתח

    המעגל החשמלי כפי שאני מבין הקפיצה נובעת ישירות מהמצבר ולא מסלילים או רכיב בדרך.
    חשבתי אולי מיישר זרם מזייף- אבל המנוע עוד לא נכנס לפעולה בשלב הזה כך שלהבנתי המקור היחיד לתופעה הוא המצבר.

    תאורה ראשית כבר לא עובדת אחרי הפעם האחרונה שזה קרה, מאוד הגיוני שהנורה נשרפה עקב כך.


    אשמח לדעות

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    עשית את הבדיקות שהוצעו עד כה?
    אם כן, שתף בממצאים.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    אכן, אעדכן
    התחלתי בפלאג, שיחקתי טיפה עם הראש פלאג הוצאתי והחזרתי, יש חופש קל ונראה שהמגע דווקא די טוב אבל אחרי שהוצאתי והחזרתי הקטנוע פחות משחק עם הטורים עד כדי דימום כפי שהיה קודם. כנל התופעה של הקשיים בעליות, מאז לא נתקלתי בכך שוב.
    הקרבורטור עבר ניקוי, הדלק הוחלף מאז (כן יתכן שכל הצרות הגיעו משם, מצד שני לדעתי יש יותר מבעיה אחת)
    אני יודע שבכניסה דלק אוויר למנוע דרך המניפולד האטימה לא הכי טובה וזה לדעתי הצרה העיקרית של הקשיים בהנעות.
    בנוסף יש רעש תקתוקים של רכיבים חשמליים, לא ברור לי אם מהסלילים או המכלולים במסיכת הקטנוע.
    התופעות החשמליות (קפיצות מתח) לא נעלמו, הרבה פעמים בהנעות נדלקת הנורה הצהובה המתריע על תקלה, דימום והנעה מחדש בדרך כלל מעלים את הנורה אך רכיבים חשמליים נפגעים מכך (כמו נורת החזית שלא ספגה זאת), מתח הטעינה תקין גם ללא הנעה, גם בסרק וגם עם קצת גז 14V.

    התופעות החשמליות הגיעו לאחר החלפת הסלילים, מצד שני אני מנסה לחשוב איזה רכיב יש בדרך בין הסלילים לבין פעולת המנוע ולהבנתי אין קשר למיישר זרם והכיוון הוא דווקא יותר בפיק אפ למשל. לפני שפניתי לפיק אפ, חשבתי לנכון לבדוק רגע את הפלאג כי הסלילים חדשים. הפלאג די חדיש והוא יושב היטב בתושבת.

    לגבי כיוון שסתומים הייתי רוצה לנטרל רעשים ורק בסוף אם לא נצליח נגיע גם לזה...

    תודה

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    אוקי.
    אם מאז ששיחקת עם הראש של הפלאג הבעיה לא חזרה - יכול להיות שאו שלא ישב טוב, או שהרכיב בלוי ואז כדאי להחליף את הכבל והראש (לא עסק יקר).
    כיוון שסתומים - אם לא נעשה אף פעם, אתה צריך לעשות. אין טעם להתעלם מהצורך.
    אטימה במניפולד - מה הכוונה שלך כשאתה אומר שהיא לא הכי טובה? להבנתי, או שיש אטימה, או שאין אטימה - ואם אין (סל"ד עולה/יורד בריסוס ספריי), צריך להחליף מניפולד.
    לגבי קפיצות המתח... לא יודע מה להגיד לך, אבל אם זה התחיל אחרי החלפת סלילים - יש מצב שזה הגורם. הייתי שוקל רכישה של סלילים מקוריים משומשים מקטנוע עם ק"מ נמוך, באיביי.
    ולגבי הנורה... נורה יכולה להישרף גם בלי קפיצות מתח. לא הייתי מסיק מסקנות על סמך נורה אחת שנשרפה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    תודה על ההתייחסות והתגובה המפורטת!
    בהחלט אכוון לכך שאחליף ואטפל בכל דבר שניתן, היות ומדובר בקטנוע ישן שנסע לא מעט אז יש צורך להחליף בו לא מעט חלקים ואני נתקל בתופעות של בעיות כפולות וזה מסרבל מאוד את ההתמודדות עם תקלות.

    כיוון שסתומים, מניסיון בפעמים האחרונות שעשיתי כיוון שסתומים הרגשתי שסתם עבדתי קשה כי גיליתי שהם מכוונים ועבדתי קשה בכדי להגיע למצב שאני יכול לכוון אותם.
    כמובן שתמיד נכון להגיד שצריך לעשות כיוון אך הייתי רוצה לשער בסבירות גבוהה מתי יצאו מכיוון ולא לפתוח ולכוון משהו שכבר מכוון..
    אטימה במניפולד, התשובה היא אין אטימה. אני עדיין מצליח להניע ולסוע אבל קשה יותר. להחליף עולה הרבה, אין הרבה כלים כאלו XEVO קרבורטור...... ומקורי עולה הרבה

    קפיצת מתח - הזמנתי סלילים מאיביי כאלו שאמורים לעשות את העבודה (לפי מקט וכו'), אני לא חושב שיש בעיה אמיתית בסלילים מאחר ותפקידים לתת מתח למצבר דרך מיישר ולתת פולס לפלאג ומרגיש שהם דווקא עושים את עבודתם, כל הרעשי תקתוקים מיתר היחידות בקטנוע קצת מוזרות לי, לא הייתי רוצה להתעסק עם הסלילים לפני שאמקד באיך יכול להיות שהסלילים יצרו את הבעיה הזו.
    נורה - גם כאן אתה צודק, מצד שני אם נתעלם לרגע מהנורה. עדיין יש לי קפיצות מתח בהנעות וזה מאוד מורגש, גם נדלקת נורת תקלה .

    תודה על ההתייחסות המקצועית והרצינית

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי aviranze צפיה בהודעה
    תודה על ההתייחסות והתגובה המפורטת!
    בהחלט אכוון לכך שאחליף ואטפל בכל דבר שניתן, היות ומדובר בקטנוע ישן שנסע לא מעט אז יש צורך להחליף בו לא מעט חלקים ואני נתקל בתופעות של בעיות כפולות וזה מסרבל מאוד את ההתמודדות עם תקלות.

    כיוון שסתומים, מניסיון בפעמים האחרונות שעשיתי כיוון שסתומים הרגשתי שסתם עבדתי קשה כי גיליתי שהם מכוונים ועבדתי קשה בכדי להגיע למצב שאני יכול לכוון אותם.
    כמובן שתמיד נכון להגיד שצריך לעשות כיוון אך הייתי רוצה לשער בסבירות גבוהה מתי יצאו מכיוון ולא לפתוח ולכוון משהו שכבר מכוון..
    אטימה במניפולד, התשובה היא אין אטימה. אני עדיין מצליח להניע ולסוע אבל קשה יותר. להחליף עולה הרבה, אין הרבה כלים כאלו XEVO קרבורטור...... ומקורי עולה הרבה

    קפיצת מתח - הזמנתי סלילים מאיביי כאלו שאמורים לעשות את העבודה (לפי מקט וכו'), אני לא חושב שיש בעיה אמיתית בסלילים מאחר ותפקידים לתת מתח למצבר דרך מיישר ולתת פולס לפלאג ומרגיש שהם דווקא עושים את עבודתם, כל הרעשי תקתוקים מיתר היחידות בקטנוע קצת מוזרות לי, לא הייתי רוצה להתעסק עם הסלילים לפני שאמקד באיך יכול להיות שהסלילים יצרו את הבעיה הזו.
    נורה - גם כאן אתה צודק, מצד שני אם נתעלם לרגע מהנורה. עדיין יש לי קפיצות מתח בהנעות וזה מאוד מורגש, גם נדלקת נורת תקלה .

    תודה על ההתייחסות המקצועית והרצינית
    אם אין אטימה במניפולד - אין טעם לצפות להתנהגות תקינה של הכלי.
    מעבר לזה, משום שנכנס אוויר מיותר למנוע, המנוע עובד על תערובת עניה, ולאורך זמן הדבר יכול להביא לחור בבוכנה.
    ואם זה המניפולד שלך... לא הייתי אומר שזה יקר.
    https://www.easyparts.com/Intake-man...2016-p33526382
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    למדתי, המון תודה לעזרתך. ההכוונה מצויינת.
    :-)

  15. #15
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    אני מאוד רוצה להזמין ולהתחיל להחליף, מצד שני חושש שאתקל בצרות בדרך..
    יש רעש חשמלי בסרק , כמו קליקים של מנגנון החלפה, מיתוג או ממסר.. משהו מוזר שאני לא מצליח להבין למה הוא מתקשר אבל לא חושב שזה קשור למניפולד.
    אני שומע אותו רק בסרק והדרך להתמודד זה לשים קצת גז ואז זה נעלם. כשיש נקישה קשה זה גורם למנוע להשתנק עד כדי דימום.. אני די בטוח שזה קשור דווקא למערכת החשמל ולא דלק אוויר... מה דעתך איך כדאי לבדוק זאת? איזה רכיב חשמלי יכול להיות קשור?

    תודה על העזרה הרבה והסבלנות

אשכולות דומים

  1. מתח מצבר טעינה והנעה פיאג'יו אקסיבו 125
    על ידי aviranze בפורום פורום טכני
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 05-09-2023, 09:09
  2. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 05-08-2023, 23:29
  3. ניו דינק 125 הקטנוע עייף אחרי טיפול גדול
    על ידי Bar1993 בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 09-05-2016, 08:27
  4. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 06-03-2016, 09:53
  5. למכירה חלקים 50.Gilera Runner 200.125.180,אקסיבו קטנועי פיאג'יו
    על ידי Tribalmistyc2 בפורום פורום מכירה
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 28-10-2015, 11:21

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO