לוקי התחיל, אני אמשיך...
באופן מקרי, נחת אצלי בחניה בסוף יוני XMAX 250, ממודל 2016 עם כ-27 אלף ק"מ. רובם ככולם הצטברו בשנה האחרונה ברכיבה די אגרסיבית בגוש דן, והבלאים ניכרים במצב הקטנוע. מצבו פחות טוב ממצבו לפני שנה כשנקנה עם 9000 ק"מ מהיד הראשונה...
קטנוע של חבר שטס לחול לחודש וחצי, וחשש להשאיר את הקטנוע מתחת לבית במרכז.
משום שאני גר בכפר בצפון השומרון, שבו גנב מסתכן בלחטוף כדור לפני שישאלו אותו האם הוא הגיע לגנוב או לפגע - נבחרתי לשמור על הצעצוע עד לשובו של הבעלים.
התזמון לא יכל להיות טוב יותר מבחינתי, שכן רגלית הצד של הדוקאטי נכנעה סופית, ונכנסתי לפרוייקט בניית תושבת והעתקת הרגלית מבלוק המנוע לשלדה, מה שהפך להשבתה ממושכת.
באישור הבעלים, העברתי את הביטוח לקטנוע על שמי והתחלתי לרכב. אופי הנסיעות שלי נותר כפי שהיה עם הדוקאטי - כ-90% נסיעות בינעירוניות, לרוב לגוש דן ולאריאל (כ-80 ק"מ לכיוון, בכבישים מהירים כגון כביש החוף, 4, ולצערי גם 6) או טיולים רגועים, והשאר רכיבות סידורים בסביבה.

מתחילים... ענייני אחזקה.
את הקטנוע קבלתי עם נורת אור נמוך שרופה, ובעיית מצבר - שהיה נפרק תוך יומיים ללא שימוש.
בהתחלה, הנחתי שהבעיה במצבר עצמו - אך לאחר שראיתי שגם המצבר החדש נפרק מהר מהצפוי, בדקתי זליגה וגיליתי 30 מיליאמפר.
האשם נמצא בפירוק החופה הקדמית - מודול לא פעיל שאל איתורן:

לאחר שליפת שני הפיוזים שיושבים בתוך החיווט שהולך למודל, הזליגה ירדה מיד ל-0.3 מיליאמפר - פי 100 פחות!

אם חשבתם שכן תמו ענייני האחזקה כי החלפתי נורה על הדרך - אתם טועים.
כדי להחליף נורת אור נמוך, יש צורך בפירוק של כל החזית. ניסיון לקצר תהליכים ולהגיע לנורה כשהחזית רק חצי מפורקת, עלה לי בחתך עמוק ביד, ונחל כישלון חרוץ.
אז מה עושים? בוכים ומפרקים. אולי כשהקטנוע חדש ולא הספיק ליפול זה "עניין של 10 דקות", כמו שאמר לי חבר שעובד במטרו - אבל בקטנוע עם "היסטוריה", יש קליפסים שנשברים ביד, ופחד תמידי שהפלסטיק לא יחזור לשבת כפי שישב לפני הפירוק. זוועה.
ככה זה נראה:




המשך יבוא...