עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 34

אשכול: שושנים ברומניה-סיפורי אופנוע.

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,086

    שושנים ברומניה-סיפורי אופנוע.

    שנה חרא עברה על כולם, שקלקלה כל כך הרבה. הרבה תכנונים ומסלולים יש לי בארגז אבל מעט מאד אפשרויות יש בגלל מצב הרוח.

    אני עובד בשיטה משונה לתכנן את הטיולים שלנו, אין בה שיטתיות, חוקתיות או את הדרך המושלמת, יש לנו סגנון שפיתחנו לאורך הדרך
    יש בנו את האהבות שלנו, ביחד ולבד, ויש את הגילוי וההרפתקה לרכוב אל הלא נודע.

    זה התחיל לפני כמה חודשים שהרגשנו שדי...אנחנו כבר לא יכולים להכיל את החדשות, האווירה והמציאות פה וחייבים פסק זמן מהכל
    בשביל השפיות שלנו, בשביל התאווררות בשביל הזוגיות.

    אז החלטנו ללכת על משהו בקטנה, טיול של שבועיים מתוכם 12 יום רכיבה. שלפתי מתוך אחת התיקיות שלי מסלול מיושן שתכננתי והחלתי
    פשוט לשפץ אותו. נכנסתי לאתרים של טיולים מאורגנים אופנועים ומכוניות מצאתי את נקודת העניין והכבישים המעניינים, התייעצתי עם
    רוכבים מהארץ ומהעולם ובעיקר שוטטתי וירטואלית באלוהי תכנון המסעות גוגל מפות-כמות המידע שם היא בלתי נגמרת.

    ברומניה ישנם 3 מעברי הרים נחשבים:

    1. Transfִƒgִƒrִƒָ™an- מעבר הרים שהתחיל כדרך צבאית והפך לסמל דרך ברומניה.

    2. Transalpina- מעבר ההרים הכי גבוה ברומניה

    3. Pasul Prislop - רוב המטיילים לא מגיעים אליו כי הוא נמצא ליד הגבול עם אוקרינה.

    אחרי שנבחרו שלושת מעברי ההרים האלה התחלתי לחבר נקודות על המפה הכולל נקודות עניין (אטרקציות) וערים עתיקות נחשבות, על
    הכפרים ידענו שניפול מעצם המסלול שנבחר.

    כמה מילים הכרחיות על רומניה - רומניה היא מדינה צעירה שהייתה שנים רבות תחת משטר קומוניסטי עריצותי ורק לאחרונה ממש במסגרת
    האביב האירופאי נפתחה למערב. יש לה עבר מפואר ועשיר (הייתה שייכת לאימפריה האוסטרו הונגרית) וידעה מלכים נסיכים ועשרים, וגם עוני
    ותקיעות של משטר קומונסטי וסבלה תחת העריץ צ'אוסצ'קו. והיא נראתה בדיוק ככה מחוספסת מבוגרת אבל עם יופי מדהים שמעיד על העבר..

    למסע נשכר בימר 1300 (סיפור בפני עצמו) ונרכשו כרטיסים בסימן המלחמה וביטולי הטיסות.

    אז אחרי ההקדמה הזאת אפשר להתחיל!

    20240916_182004.jpg

    Transfִƒgִƒrִƒָ™an
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,086
    ...אנחנו מורגלים באריזה, מסתפקים במועט, יש לנו ציוד שצברנו במשך בטיולים שלנו ולמדנו לארוז בצורה יעילה וטובה. מתחילים בתיק הגדול:

    תיק GIVI מיועד לנשיאה מאחור עמיד למים בצורה מלאה ועם מקומות ורצועות קשירה יעודים במגוון אפשרויות.(הפעם הכל נכנס לארגזים).

    רצועות קשירה ורשת מטען מנעולים לאבטחת הציוד והקסדות כאשר עוזבים את האופנוע (לא השתמשנו כמעט הפעם).

    בגדים מחולקים לימים בתוך שקיות נילון עם פס פתיחה ואפשרות לאטום - חשוב כי התיק נפתח ונסגר ואי אפשר לשמור על סדר לאורך המסע.
    (על כל שקית נכתב מה יש בה להקלה וזיהוי מהיר-חשוב)

    שק כביסה מלוכלכת, ציוד היגיינה וציוד רכיבה: קסדות-(עלו איתנו למטוס) מעילים (כנ"ל) תיק גב נישא קטן (לאלקטרוניקה והמצלמה למטוס)
    מגני ברכיים (כשיוצאים לטייל זה נהדר לטייל במכנסיים משוחררים מהמיגון) נעלי רכיבה טיולים שוב משיקולי נוחות. כפפות קיץ וחורף. משקפי שמש.

    ציוד מועט ככל האפשר מקל על כל הטיול.

    וככה יצאנו לנו באמצע ספטמבר (אוף סיזין) ולפני החגים בול בפוני!

    20240917_064416.jpg
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,086
    ...נחתנו אחרי שעתיים וקצת בבוקרשט והיה לנו יום חצי יום חופשי להסתובב בסביבה ולחפש גם ארוחת ערב הג'ינג'ית מצאה מסעדה הודית
    מרוחקת כ-3 ק"מ מהמלון...

    "אולי נזמין מקום מראש?"
    אני: " אהה אין צורך אנחנו אוף סיזין מי מגיע בכלל לכאן?"
    "סבבה הולכים"
    "..."

    אז הלכנו והלכנו והלכנו היה יפה היה מעניין והיה אפילו לא קשה אבל כשהגענו כבר למסעדה מסתבר שהיא מלאה במקומיים...(ציון 5 בגוגל) מסתבר
    שיש אמת בהמלצות ואכן מסעדה מאד מבוקשת.

    אז התחלנו לחפש מסעדה אחרת...מצאנו אחרת מקומית עם אוכל מצוין תזמורת ואווירה 10 - (קשה מאד ליפול עם אוכל ברומניה בכלל לרומניה יש ריח
    של גריל) מתי שתבוא מתי שתרצה יש בשר על האש בכמות ענקית ובטעם מדהים.

    20240917_192434.jpg


    20240920_200416.jpg

    20240922_195014.jpg
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,086
    ...אז אחרי אוכל מצוין ולילה נפלא וכמה בירות...מילה ברשותכם על הבירות הרומניות הם ערמומיות מאד, מתגנבות אליך בבום ונותנות בראש!
    לקחנו "בולט" (מונית) חזרה למלון - התשלום ברומניה הוא ברון מטבע מקומי שקל שלנו הם 80 ליי היינו כוח הקניה שלנו טוב מאד ברומניה.
    ההתנהלות בתוך בוקרשט עם האפליקציה היא נהדרת מהירה וזולה ובוקרשט היא ענקית!

    20240917_191626.jpg


    בבוקר שוב לקחנו מונית לסוכנות לבחור אופנוע.

    הם עמדו בשורה דגמים שונים ושני בימרים עם הגב אלי אחד עם מזוודות גדולות והשני עם קטנות...

    "איזה אתה רוצה?"

    "את זה עם הגדולות"

    נפלתי כמו ילד...1250 מול 1300 טרופי, לא זיהיתי שבחרתי את הדגם הקודם בגלל הלחץ ההתרגשות והמהירות, ארזנו יצאנו ירד גשם ולקח
    לי כרבע שעה להתרגל לאופנוע וכשגיליתי כבר היה מאוחר מדי לחזור. שטות של רגע...

    20240918_122556.jpg
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,086
    ...קצת על האופנוע, על ה-1250 GS רכבתי בפעם הראשונה בטיול בוינה קיבלתי אופנוע עם 400 ק"מ חדש ונהנו מאד לכן הבחירה הטבעית שלי
    הייתה הבימר כי זה באמת האופנוע הכי טוב לרכיבה זוגית בחו"ל (?) אבל בואו לא נקלקל את ההמשך.

    על האופנוע הספציפי הזה היו כבר יותר מ-36000 ק"מ אבל זה לא צריך להדאיג אותי כי זה בימר (?). הרמז הראשון שהייתי צריך לשים לב אליו
    הייתה עטיפת הווניל בצבעים שחור צהוב, לרגע בסוכנות חשבתי שזאת צביעת הספיישל אדיישין שלהם...

    האופנוע הזה צילצל כמו כנסייה בחג המולד הוא צלצל בהילוך גבוה הוא צלצל בהילוך נמוך לפני העברת הילוך וגם אחריו גמישות המנוע ממנו והלאה
    WTF? לקח לי כמעט עד סוף היום להבין שהאופנוע הזה אוהב לשייט בלבד שלב להילוך המתאים תן מעט גז וסע בנחת הגבר את המהירות בעדינות
    והחלף להילוך הבא שיוט גמיש תחפש במקומות אחרים...לפעמים פנייה בהילוך רביעי הצריכה הורדת שני הילוכים (2) שניים, הורסיס היה לוקח את זה
    בשנייה בלי היסוס וגימגום...אופנוע יקה.

    מצג הרגלים קיבלתי כיסא נמוך והצבתי אותו במצב הגבוה מבין השניים האפשריים זה היה טוב מאד ליציבות בעת שהג'ינג'ית עולה ויורדת זה היה נוח
    בעצירות ברמזורים ושלטי העצור אבל זווית הרגל הייתה במאין V הרגלית ממוקמת מתחת לישבן ולא ב-90 מעלות כמו בורסיס מה שיצר מתיחה של
    ברגל מעל הברך וכאבים אחרי כמה שעות תופעה חדשה ולא מוכרת מהורסיס. אבל לא ניתן לשטיות האלה לבאס לנו את הטיול...רכבו למכרות המלח.

    20240918_140409.jpg

    ירידה של כמה דקות טובת ברכב בכביש בצורת ספירלה לבטן האדמה שבתוכה חצוב האולם הענקי הזה. מדהים ומרתק.

    20240918_141431.jpg

    משם המשכנו לעיר עתיקה ונחמדה לשנת לילה טובה.

    20240918_122541.jpg


    20240918_172300.jpg
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    פפששש, מגניב!
    וכן חובה קצת ריענון בימים האלה....

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,086
    ...אז האם הבימר באמת כזה גרוע?

    התשובה היא לא חד משמעית ובטח לא ניתנת לשליפה מהמותן, אותי הפתיעה התחושה שהבימר לא מזדקן טוב, אבל כולנו יודעים שאופנוע טוב רק
    כגודל הטיפול והאהבה שהושקעה בו, אז אולי בגלל שאין לו אבא ואימא ורדו בו בצורה קשה הוא מתמרד. קשה לי להאמין, איכות הבניה של האופנועים
    היקרים האלה אמורה להיות מצוינת עם רקורד אמינות גבוה, גם 40K ק"מ לא אמורים לפגוע משמעותית בתפקוד כלי כזה, ייתכן וטופל בידי חובבן או
    בניגוד להמלצות היצרן. יתכן גם שהתקלה בו היא פשוטה כמו כיוון הצתה או טיפול גדול כך או כך לא נדלקו נורות אזהרה ולא היה מששהו מהותי בו חוץ
    מגמישות המנוע והצלצולים. כשמסתגלים לצורת הרכיבה זה כבר פחות משפיע. כשעליתי אתמול על הורסיס שלי הופתעתי מהשקט של הרכיבה בו הזריזות
    ומהירות ההפלקה ולקח לי דקות ארוכות להתרגל אליו מחדש אפילו בגובה. דבר נוסף שהפתיע אותי זאת תחושת הגיר התחושה זהה לבימר האישי שלי
    הדאקר 650 מודל 2000 איך לעזאזל מצליחים שם לשמור על אותה תחושה אופיינית לגיר כל כך שונה במנוע אחר. הגיר נוקש ומצריך כוח אל מול גיר
    החמאה של הורסיס וקלות התפעול.

    אהבתי את היציבות שלו בגלל שקיבלתי אותו עם כיסא נמוך גם הגעתי עם שני רגלים מלאות לרצפה זה עזר ביציבות אבל פגע בנוחות קיפול הרגל והג'ינג'ית
    שנאה את מיקום הרגלית שהקשתה על העלייה והירידה מהכלי. כשלחצי עליו מעל 3000 סל"ד המנוע הזה התעורר והתחושה של הדחיפה קדימה בכוח גולמי
    מחוספס ורועש הייתה תענוג ואני יכול להבין את כל המכורים לכלי הזה קל מאד להתאהב בזה ותאכלס אם יש משהו שישכנע אותי לקחת אחד כזה זה בדיוק
    זה. אבל ברוב הרכיבה הוא הזכיר לי יותר טרקטור גס רועש קשוח ונוקשה מאשר אופנוע יעיל. מערכת המתלים שלו לא הייתה מציאה, תאכלס אולי שחוקה
    ולא משנה לאיזה מצב העברתי את המתלים התחושה הייתה זהה.. לא מצופה מכלי יקר כזה ומס שכירות כזה גבוה להרגיש ככה. שוב בפעם האחרונה שרכבתי
    עליו לפלי כן כשהיה אופנוע חדש שאף אחת מהתחושות האלה לא היו.

    הרכיבה ברומניה שונה מהמקובל רוב הכבישים מוגבלים ל-70 ק"ש אם ירידה ל-40 - 30 בשטח בנוי ויש כל הזמן במיוחד בכבישים המשניים. באוטוסטרדה
    וכבישים מהירים המהירות היא -130 . לכביש יש שתפים רבים כולל חיות משק כלבים שוורים ועגלות רתומות לסוסים וריקשות חשמליות שמוגבלות למהירות
    40 ק"ש חגיגה.

    20240917_182111.jpg

    20240921_144925.jpg
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    תמונות מקסימות!
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,086
    ...אז אחרי הלילה הראשון התחלנו בטיול עצמו, מהות הטיול עצמו הייתה הרכיבה ופחות המקומות שבהם נבקר, רומניה היא פחות מרשימה מוינה או
    בודפשט פשוט כי היא מתעוררת רק עכשיו, רוב האתרים בה מוזנחים יחסית גולמיים עם הרגשה שהם לא מלכודות תיור אלה באמת מקומות שאנשים
    חיים בהם ורוב העם הרומני עני, זה נכון לכפרים, זה נכון לפאתי הערים, זה נכון גם לעיירות גדולות יחסית ולשטחים שבניהם, המון בתים נטושים חלקם
    מפוארים מאד עם היסטוריה ועבר מרשימים שעומדים ומתפוררים אבל גם תנופת הבנייה והשיפוץ ניכרים בה מאד. המון משקים חקלאיים שמספקים
    לעצמם ולסובבים אותם את התוצרת והאוכל וניתן למצוא המון בעלי בתים שמוציאים לפתח הבית את הפירות והירקות שגדלו אצלם בגינה לדוכן למכירה.

    20240921_144749.jpg

    20240918132004_IMG_4850.jpg

    20240924_151405.jpg
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,086
    הטיול תוכנן מראש כנקודות מעבר בין מסלולי הרכיבה הנבחרים ובין שלושת מעברי ההרים הכי נחשבים ברומניה בהמלצת קבוצות רכיבה של אופנוענים ומועדוני
    טיולים. שני המעברים הגדולים יותר ממוקמים סמוך לבוקרשט עיר המוצא ואילו השלישי נמצא ממש בצפון בגבול אוקרינה. נבחר מסלול בצורת 8 שמכסה בעצם
    את המעברים ומספר ערים עתיקות ויפות שיש לרומניה להציע, כאשר מראש הוחלט שלא להזמין מלון ליום הבא רק כאשר נבין תוך כדי תנועה מה יש לראות,
    כמה כוח יש לנו ומה מתחשק לנו לעשות. הרציונל הוא שככל שאתה מעמיק בטיול אתה נעשה עייף יותר והצרכים הפיזיים משתנים עדיף לא להעמיס על הגוף יותר
    מדי כי מדובר בטיול פיזי ולעולם לא להגיע לגבול הסיבולת, אז מתקבלות החלטות גרועות ומתחילות תקלות ותאונות של עייפות.

    את האופנוע הזמנו מראש ל-12 יום רכיבה עם הבטחה שיהיה ניתן להאריך או לקצר אותו בגמישות מטעם הסוכנות הדרך שתכננתי כללה כ-9 ימי רכיבה בפועל
    על המפה ולכן נוצרה במתכוון גמישות ורכיבה ללא לחץ.

    אז כיוונו את הכידון לכיוון המעבר הרים הראשון הטראנס אלפינה כשבדרך אנחנו מבקרים באוסף כלי רכב ישנים מרומניה ערים עתיקות שישנו בהם:

    20240920_130215.jpg

    20240918_170315.jpg

    20240919_144011.jpg

    20240922_072729.jpg
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,086
    "ה"טראנס-אלפינה" הוא שמה של דרך החוצה את הרי הקרפטים בכיוון צפון-דרום. דרך עתיקה שנפרצה עוד בימי הרומאים, ונועדה לחצות את רכס הפאראנג במקביל לדרך הראשית החוצה צפון לדרום בעמק בין רכסי הפאראנג והפגרשאן.
    היא נסללה בימי המלך קארול השני (תחילת המאה ה-20) ושופצה ע"י הגרמנים בזמן מלחה"ע ה-II. בזמן שלטונו של צ'אוצ'סקו נפרצה דרך מקבילה החוצה את הרי הפגרשאן, והשמועות טוענות כי השליט המגלומן סלל אותה ע"מ להתחרות עם הטרנסאלפינה (ולנצח…) על תואר "הדרך היפה/מרשימה ביותר ברומניה".לאחרונה הסתיימו עבודות סלילתה מחדש של הטראנס-אלפינה, שחלקים רבים ממנה לא היו סלולים והיא היתה קשה למעבר ע"י כלי רכב רגילים. הכביש שנסלל, קרוב ל-150 ק"מ אורכו, מטפס אל הנקודה הגבוהה ביותר בה סלול כביש ברומניה וברכס הקרפטים בכלל – "מעבר אורדל", בגובה 2145 מ'. הוא סלול למופת – חדש וטוב ומאפשר לנהגים/רוכבים ליהנות עד הסוף מכל כלי רכב שאוהב סיבובים/השכבות… וכו'. עם זאת הוא "צנוע" וניכר שהושקעה מחשבה רבה בתכנונו החכם והמתחשב, תוך פגיעה מינימאלית ככל שניתן בטבע המדהים מסביב"

    20240921_130006.jpg
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,086
    ואכן כביש שלא נגמר על רכסי ההרים הגבוהים בנוף מדהים מהאגדות גן עדן לאוהבי רכיבה טכנית ואפילו לא קשה במיוחד (רכבתי במקומות הרבה יותר מאתגרים)

    בנקודת האמצע מספר רב של קרוונים צועניים שמוכרים מזכרות דברי אוכל ומתיקה.

    הירידה למטה לא פחות ממשכרת ומהנה, אולי אפילו יותר מהעלייה.

    20240921_141556.jpg
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,086
    ...אחרי שיושבים בבית שעות על המסלולים והמפה מספרי הכבישים והכיוונים הופכים למוכרים אפילו שלא היית בם מעולם, רומניה פשוטה מאד לניווט
    ולנו יש ישטה שעובדת נהדר הג'ינג'ית מנווטת בעזרת וויז או גוגל מאפס והיא מדריכה אותי בכיוונים ואני רוכב מסתכל ולומד את התנועה. העומס החושי
    על הרוכב הוא עצום, גם לנהוג בארץ לא מוכרת גם לבדוק שאתה מבין את התנועה ולכל ארץ יש את החוקים האכיפה והתרבות נהיגה שלה, גם להכיר
    אופנוע חדש שמתנהג קצת אחרת וגם בעצם ליהנות מהנוף הרוכב מפספס הרבה הוא עסוק בכביש ומפגעיו, הוא עסוק בתנועה בזוויות וטווח הקשב שלו
    מצטמצם מאד לאיזור שנמצא מולו וקצת בצדדים ולשניות. למורכבת יש את כל הזמן שבעולם להתבונן לכל כיוון שתבחר בלי בעיה אז בעיר היא הייתה
    דרוכה יותר לכיוונים ולרחובות ועשתה את זה מצוין לא התברברנו בכלל ובכבישים הפתוחים פעם בכמה זמן קריאת כיוון. עבד מושלם.

    20240922_120553.jpg

    באחת ההזדמנותיו נפלו בעיר עתיקה וטקסית על חילופי המשמרות המסורתיות.

    20240922_121912.jpg


    20240922_122720.jpg
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,086
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,086
    20240919_163440.jpg



    אז מה רואים ברומניה, המון כפרים במצבי צבירה שונים, מאין חזרה בזמן לשנות הארבעים של המאה הקודמת, לצד צי רכבים חדשים יחסית, בניגוד ליוון
    או פורטגל שם ראית מכוניות מתפקדות משונות השבעים והשמונים בכמות רבה יחסית, כאן הרכבים חדשים הרבה יותר אבל רובם ככולם מתוצרת רומנית
    הרומנים העתיקו וקיבלו זכאות על דגמים יוצאים ומכרו אותם תחת שמות אחרים כשלהם, ויש גם מכונית מתוך הגוש הקומונסטי, ככל שהעיר גדולה יותר
    ככה יש יותר רכבי פאר חניות מתקדמות ואפילו מרכזי קניות בעוד בכפרים הנידחים מאד אין אפילו תחנת דלק, או שיש תחנה עם משאבה אחת בלבד.

    20240922_123027.jpg

    20240920_130049.jpg


    20240926_122836.jpg
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

אשכולות דומים

  1. שושנים בהרפתקה נוספת.
    על ידי השושנים בפורום כללי
    תגובות: 74
    הודעה אחרונה: 05-09-2019, 07:50
  2. יום הולדת שמח קפטן שושנים
    על ידי lokimonster בפורום אוף טופיק
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 25-07-2019, 20:36
  3. שושנים באלפים
    על ידי השושנים בפורום כללי
    תגובות: 115
    הודעה אחרונה: 08-08-2017, 12:00
  4. מחפש המלצות לטיול אופנוע ברומניה
    על ידי jareth בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 11-05-2016, 17:32
  5. תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 02-01-2016, 20:51

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO