תתחיל מהקל אל הכבד...
1. תבדוק שההדקים של המצבר והכבלים שמחוברים אליהם נקיים מקורוזיה ומהודקים היטב. אם דפקת על המצבר ומשהו הסתבר, יש סיכוי טוב שמדובר בחיבור רופף.
2. 13.5-14.1 בנסיעה זה עדיין בגבולות התקין. הקפיצות יכולות להיגרם או משינויים בעומס על המצבר (עקב הפעלה של צרכנים נוספים, כמו מאותת, אור בלם וכו') או, שוב, עקב חיבור רופף.
12.2 בסוויץ' פתוח כשהקטנוע לא מונע זה תקין אם יש צרכנים על המצבר (אורות/דשבורד שנדלקים בפתיחת סוויץ'). עדיין, עם מצבר חדש הייתי מצפה לראות 12.5 ומעלה.
3. אם המצבר מתרוקן משמעותית אחרי עמידה - תבדוק זליגה כשהקטנוע אינו מונע. קח מולטימטר, נתק את המינוס מהמצבר ומדוד את הזרם בינהם. צריך להיות עד 2.5 מיליאמפר. אם זה מעל, זה אומר שצרכן כלשהו (לרוב, זאת תהיה סוללת גיבוי של אזעקה או איתוראן) מרוקן את המצבר. היה לי סיפור כזה באיקסמקס.