שנת 2025 נפתחה באופן עגום עם 10 רוכבים שנהרגו על כבישי ישראל, זאת אחרי שבשנת 2024 נהרגו 105 רוכבים בשנה קטלנית במיוחד.
http://fullgaz.co.il/%d7%91%d7%99%d7...2%d7%9c%d7%99/
שנת 2025 נפתחה באופן עגום עם 10 רוכבים שנהרגו על כבישי ישראל, זאת אחרי שבשנת 2024 נהרגו 105 רוכבים בשנה קטלנית במיוחד.
http://fullgaz.co.il/%d7%91%d7%99%d7...2%d7%9c%d7%99/
מעניין מה הנהגי צד ג' שאשמים בתאונה יקבלו כעונש?
10 שעות עבודות שירות ופרסום בתוכנית ריאליטי.. במקרה הגרוע.
פח אשפה של מדינה.
אני נוטה להאמין, שאף אחד לא נכנס בבוקר לרכב שלו עם כוונה להרוג אדם אחר בכביש.
ולכן, זה לא עניין של 10 שעות עבודות שירות, או 1000 שעות עבודות שרות, או עונש מינימום של שנתיים בכלא.
הסיבה העיקרית שאנשים מבצעים עברות תנועה קשות ומסוכנות באופן שיטתי, זה שילוב של חוסר מודעות, תרבות נהיגה לקויה שנובעת מחוסר עניין וגישה פרקטית של "להגיע ממקום למקום", והעידר אכיפה על "עבירות תרבות" כגון חיתוכים, אי שימוש באיתות, בלימות שווא וכו'.
נוספת על כך "הטיית הישרדות" קלאסית: כמעט לכל אחד יש את הפעם הראשונה, והפעם השניה, והפעם השלישית שהוא חותך כי הוא פיספס פניה, מבצע פרסה במקום אסור, יוצא לעקיפה על פס לבן רצוף, שובר למקום החניה שראה אחרי חיפושים ארוכים בלי לבדוק שקטנוע לא עוקף אותו ברגע זה מימין.
אני בספק שלפחות 80% מהנהגים לא ביצעו את אחד בדברים הנ"ל לפחות פעם אחת, והרוב הרבה יותר...
כמובן שמיד יקפצו פה כמה קדושים שמעולם לא עברו את המהירות המותרת או ולא ביצעו את אחד מהנ"ל. אליהם אני לא מדבר, כי ממרומי אחריותם האזרחית 80% מהמדינה מקומה בכלא (והם, בלב כבד, יצטרכו להיות הסוהרים - כי מי עוד ישאר?!).
אני מדבר על אלה שהם לא שה תמים. לא בכל מקום שבו יש פס לבן רצוף יש הצדקה ללבן רצוף (ויש הבדל בין רכב טורבו או אופנוע לסובארו DL או ג'יפ ישן), יש מקומות שהפרסה בהן אסורה ללא שום היגיון, ולצערי - גם מסיבות פחות הגיוניות, כי אותו אדם בלחץ אטומי, מאחר, מפספס פניה והכביש ריק לגמרי. כאמור, הרוב חוטאים לפחות כמה פעמים בחייהם.
מכאן מתחילה הטעיית השורד.
המיעוט יבצע את אותן פעולות באופן מושכל וזהיר גם אחרי הפעם הראשונה-שניה, כי הם אנשים מספיק הגיוניים כדי להבין שכל פעולה כזאת היא לקיחת סיכון ענק, וברגע שיקרה משהו - הביטוי "זה לא היה שווה את זה" יהיה הדבר הכי עדין שיוכלו להגיד לעצמם.
הרוב - אחרי הפעם העשירית, העשרים, השלושים שלא קרה כלום, מפסיקים לבזבז משאבים, והפעולות האלה עוברות למצב אוטומטי. במקטע הזה - תמיד עוקפים בלבן רצוף. הפרסה האסורה חוסכת 5 דקות מהדרך לעבודה כל יום. כשרואים חניה בתל אביב, מתאבדים עליה. מעבר נתיב אפשר גם בלי איתות, אנחנו לא בשיעור נהיגה. גם של שני נתיבים. גם של שלושה ואי תנועה. על קטנוע, עוקפים מימין אוטובוס שפונה ימינה. אפשר גם לנסוע 20 מטר על מדרכה, המשלוח מתקרר. -"הברקסים הקדמיית שלך חרא, האופנוע בקושי בולם". -"מה אתה מדבר? סגרתי איתו 240 אתמול, נוסע פצצה" (שיחה אמיתית שהייתה לי לפני שנים).
זה לא נעשה מרוע.
זה לא נעשה מרצון לפגוע.
זה נעשה מתוך הרגל מגונה שהשתרש, בשילוב עם עצלנות מחשבתית (שככל הנראה רק תלך ותחמיר, ככל שה-ChatGPT יהפוך לתחליף-מוח טוב יותר).
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
לא מכיר אותך אישית.
מוריד בפניך את הכובע.
למרות שאני חייב לציין שלעשות הכללות זה רע, עדיין תרבות נהיגה וחוסר אכיפה הם גורמים ישירים ל 99 אחוז מהתאונות.
ואחרי שאנחנו יודעים את זה ומודעים לעובדה שרמת ההגנה עלינו בכבישים נחותה משמעותית אפילו מ I10 או יודאי גטס או איך שלא יקראו להם, בתור רוכבים אנחנו חייבים לשמור על עצמנו ולהשתדל לקרוא מהלכים של כל מי שבאקווריומים בהנחה תמיד שהוא לא רוצה להרוג אותנו, אבל לא מעניין אותו אם נמות במיוחד אם אנחנו נמצאים במקום אליו הוא רוצה להגיע.
לדעתי זה נקרא שקופים.
בהחלט בעיה. המערכת כולה מקלה מאוד עם עברייני תנועה.