שלום לכולם,
אני חי בחו״ל ושוקל לקנות אופנוע: Ducati Multistrada 2017 עם 10 אלף קמ או BMW S1000XR שנת 2019. הנטייה שלי יותר לכיוון הדוקאטי (בעיקר בגלל המחיר), אבל אני חושש שהוא ירגיש כבד ולא זריז בעיר בגלל מרכז הכובד הגבוה. עד עכשיו רק ישבתי עליו – הרגיש כבד, אבל אני מניח שזה לא מדויק להערכה מלאה. אין בסוכנות אופנוע הדגמה להתנסות.
לרקע: הגבוה שלי 177 ס״מ. היו לי בעבר Yamaha Fazer 600 שהרגיש קליל מאוד בעיר, וכן ADV 750 שהרגיש כבד יותר.
השאלה שלי: האם ה-BMW S1000XR ירגיש קליל יותר בעיר, או שמדובר בהבדל קטן והדוקאטי יעשה את העבודה ויהיה נוח גם בעיר בתנועה צפופה לעתים? יש לציין שרוב הנסיעות שלי בתוך העיר גם בין תנועת רכבים בשעות העומס, בסופשים מדי פעם טיולים בינוניים .
תודה . איך Multistrada הרגיש בגיחות קצרות בעיר קל לתמרן? TRACER9 ו-Tiger פחות תפסו אותי העיצובים שלהם משעממים ויש מהם כאן המון, רציתי משהו יותר ייחודי
לא עשיתי איתו גיחות קצרות, כן הייתי צריך לפלח את רומא עד ליציאה עם מורכבת ו-3 מזוודות.
הרגיש לי בסדר גמור, בוא נגיד שויסטרום 650 עם מזוודות צד יותר קרוב למשאית מאשר הדוקאטי.
עדיין, בניגוד למולטי 1100 הפרטי שלי, על ה-950 אין תחושה שאתה רוכב על סופרמוטו. זה עדיין אופנוע תיור, ול"גיחות עירוניות קצרות" וטיולים מועטים, הייתי מעדיף משהו בסגנון הק.ט.מ 690, או אולי הדוקאטי היפרמוטארד 698 מונו החדש.
אגב, אחד הכלים שהכי נהנתי איתו בעיר היה... ק.ט.מ דיוק 200.
כך שבכלל קשה לי להבין את ההיגיון ברכישת אופנוע ליטר תיורי להתניידות בעיר, חבל על האופנוע וחבל על הרוכב.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
בעיקרון אתה צודק. בהתחלה כמעט הלכתי על CB650R, אבל צריך משהו שגם נוח לטיולים בסופי שבוע עם מורכבת, אז Multistrada מושך אותי יותר ייחודי ומרגיש טוב גם לנסיעות ארוכות. ההתלבטות היא רק בינו לבין הבמוו
http://fullgaz.co.il/forums/showthre...91%D7%97%D7%9F
ההתרשמות שלי מהבימר-התגובה הראשונה מלאה אדרנלין השנייה כבר ברוגע...
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
רק רכיבת מבחן כי אין מישהו שיכול לדייק את התחושות שלו ברמה שתבין את ההבדל באופנועים די דומים. אפילו צמיג שונה או לחץ אוויר משפיע על התחושה.
ה XR נראה לי מתוך מבחני רכיבה שקראתי קצת יותר ספורטיבי אז הייתי בודק אם יש סט מזוודות. המולטי נורא יפה.
צרות טובות יש לך.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
תודה לכל המגיבים, קראתי בעיון.
בסוף קניתי מולטיסטרדה 950 שנת 2018 ואני מרוצה. רכבתי גם על דגם 2022 V2S והבקרות שם מסרסות את האופנוע, בעוד שה-2018 מרגיש הרבה יותר חד וחזק וגם עם צליל הרבה יותר בריא. ב־2022 שרכבתי הצליל אנמי והוא חותך כוח בהילוך ראשון, ואין באמת איך לעקוף את זה אפילו לא עם ECU Flash. אותו בעלים דווקא מבואס שהוא קנה את הדגם החדש. חבל שלא מאפשרים ניתוק מלא של הבקרות (ניסיתי מצב ספורט וניתוק דרך ההגדרות ולא מנתק באמת).
אם למישהו יש רעיון איך לעקוף את הבקרות אשמח לשמוע כדי להחכים להבא..
תתחדש!
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מברוק.
יוצא לי "להפעיל" את ה- TC (בקרת החלקה ב KTM) באחורי מדי פעם ולא הייתי שוקל לבטל אותה. highside יכול להיגמר רע מאוד. בקרת ווילי ו ABS אולי- נתון לדיון עם בדיקה יסודית של יכולת מול ציפיה- גם בכביש רטוב. כחלק מהדרכת רכיבה על כורכר עם ה ABS ראיתי שאדוונצרים עוצרים פחות טוב עבור מי שגדל על אופנועים ללא בקרות.
זוכר שראיתי וידיאו על הגבלות \בקרות רעש ופליטת עשן ובסל"ד נמוך ה KTM ADV מסורסים בעשרות אחוזים. הפתרון שלי הוא לרכוב בהילוך כדי להיות בסל"ד גבוה ולקבל תגובות מהירות וחדות יותר.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021