תוצאות 1 עד 3 מ 3

אשכול: המדריך לרוכב המתחיל, ריכוז שאלות ותשובות

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    18

    המדריך לרוכב המתחיל, ריכוז שאלות ותשובות

    מכיוון שפולגז עליו השלום לקח איתו את המידע. אז החלטתי לפרסם כאן את המדריך למי שמתעניין בקבלת רשיון לאופנוע. את כל המידע הזה למדתי מפולגז וזהו בסה"כ ריכוז מאוד מצומצם של חוכמת ההמונים. כמובן שכולם מוזמנים להוסיף/לתקן וגם לשאול שאלות.
    מהם סוגי הרשיונות שיש?

    אז נתחיל ברשיון הנהיגה (הגיוני סה"כ)...

    רישיונות הנהיגה לאופנועים מחולקים לשלוש קטגוריות:

    A2 – רישיון נהיגה עד 14.9 כ"ס (או 11 קילוואט); ניתן לקבל החל מגיל 16. הטסט כולל בתוכו תיאוריה (נעשית בנפרד), מבחן שליטה במגרש, ומבחן "רטוב" בכביש הציבורי. אדם שיש לו רישיון נהיגה לרכב מעל ל4 שנים מקבל פטור מתיאוריה וממבחן בכביש הציבורי (מחויב רק במבחן שליטה).
    A1- רישיון נהיגה עד 47.46 כ"ס (או 35 קילוואט); ניתן לקבל החל מגיל 18. לא נדרש רישיון קודם. הטסט כולל תיאוריה (נעשית בנפרד), מבחן שליטה במגרש ומבחן "רטוב" בכביש הציבורי. אדם שיש לו רישיון נהיגה פטור אך ורק מתיאוריה.
    A- רישיון נהיגה לא מוגבל; ניתן לקבל מגיל 21 בתנאי שיש וותק של שנה אחת לפחות עם רישיון A1 . הטסט כולל מבחן שליטה במגרש ומבחן "רטוב" בכביש הציבורי. אין פטורים או הנחות לאף אדם. הדבר הראשון הנדרש על מנת להוציא רישיון נהיגה הוא להוציא טופס ירוק (ניתן למצוא את כלל המקומות המנפיקים את הטופס כאן ). לאחר מכן צריך לעבור בדיקת עיניים (בדר"כ נעשית במקום ועולה בסביבות 40-50 ש"ח). ולבסוף להחתים את רופא המשפחה על הטופס (עולה בסביבות 90-100 ש"ח תלוי בקופה ובביטוח). כאשר הטופס חתום ניגשים למורה לנהיגה לבחירתכם ומתחילים ללמוד.

    הטסט כאמור מחולק לשלושה חלקים;
    החלק הראשון הוא התיאוריה אותה עושים בנפרד (ראה סעיף קודם). שני החלקים האחרים נעשים יחד.
    מבחן שליטה נעשה בתוך מגרש הטסטים (או אצל חלק מבתי הספר על המגרש שלהם) הוא כולל בתוכו שמיניות, סלאלום, נסיעה איטית בקו ישר ולעיתים גם מבחן בלימה (משתנה ממקום למקום; לפעמים מורידים אותו
    מבחן "רטוב" מבחן בכביש הציבורי. הטסטר יקח אתכם בקבוצות של 4-6 רוכבים וייסע איתכם ברחבי העיר. הוא יסמן כל פעם לרוכב אחר לעקוף את הקבוצה והוא יהיה הנבחן. שימו לב! זה שאתם לא הראשונים לא אומר שאתם לא נבחנים. אולי לא כל תשומת הלב אליכם אך אם תעשו שטויות הטסטר יבחין בכך ויפסול אתכם.

    סיימנו את הטסט הכרטיס (או הדף) אצלכם ביד, מה עושים עכשיו? איזה כלי אני יכול לקנות?
    מכיוון שרק בשנים האחרונות שונו ההספקים של הרשיונות פעמיים, נוצר מצב בו יש שעטנז של כלים שבהתחלה התאימו לרשיון אחד והיום כבר לא מתאימים ולהפך (היום מתאימים בעוד שפעם לא התאימו). הפתרון הכי טוב עד שתהיה בפורום רשימת כלים עדכנית יהיה פשוט לבדוק. האינטרנט מלא במידע בנושא.
    באופן כללי אפשר להסתכל על הרשימה הזאת (חלקית, מוזמנים להוסיף):
    A- זה די פשוט, כשמו כן הוא לא מוגבל. כל דבר שזז על שני גלגלים וחוקי לכביש נמצא בהישג ידכם.
    A2- כלל האצבע אומר כל אופנוע/קטנוע שהנפח שלו הוא עד 125 סמ"ק. לי לא יצא להכיר או לשמוע על אופנועים בעלי
    נפח גדול יותר שנכנסים לקטגוריה הזו.
    A1- והנה החגיגה מתחילה… הקטגוריה שנמצאת בשיא פריחתה מאז שהעלו את ההגבלה ל47 כ"ס. נתחיל מהפשוט:
    כל האופנועים עד נפח 400 סמ"ק מאושרים לרישיון. הקטגוריה הפופולרית עד לא מזמן היא של נפח ה250 סמ"ק וזהו
    גם הנפח של רוב האופנועים/קטנועים המודרניים שתמצאו על הכביש. כיום הקטגוריה כמעט מתה (למעט יוסאנג וסינים) ורוב המותגים עברו ל300 סמ"ק (cbr300, נינג'ה 300 וכו').
    בקטגוריות מה שלא היה ניתן קודם ואפשרי עכשיו נכנסים יש את סדרת ה500 החדשה של הונדה אשר כוללת שלושה אופנועים שמגיעים עם ההספק המירבי (cbr500r, cb500x, cb500f).
    בנוסף יש אופנועים שהיו בעלי סמ"ק גדול אך נכנסים מבחינת כ"ס לקטגוריה, ביניהם הרויאל אנפילד, KTM DUKE 690, אופנועי דוקאטי מוגבלים, אופנועי סוזוקי מוגבלים (GS500 גם נכנס לקטגורייה בדיוק בהספק הנכון), BMW מוגבלים ויכול להיות עוד אופנועים שלא מגיעים ל47 כ"ס בהספק. בנוסף לאופנועים יש קטנוע אחד שנכנס כעת לרשיון הביניים והוא הטימקס האהוב על ידי כל מיני... . משינוי התקנות אפשר לרכב עליו ועל כל שאר הכלים מגיל 18.

    זה פחות או יותר כל המידע שיש לי בנושא. אשמח אם יהיו הערות ותוספות לשרשור.

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    למען הריכוזיות, זה פורסם במקום אחר פה בפורום:
    http://wheelz.co.il/forums/showthrea...full=1#post910
    מיגון מיגון מיגון מיגון מיגון מיגון ומיגון. מה שממוגן שורד.
    כל המיגון שאתה יכול לקנות בחנות הוא רק גיבוי לאמצעי מיגון האמיתי שלך, השכל.
    שאתה מפסיק להשתמש בשכל אתה צריך את שאר המיגונים.
    אז:
    תפתח את העיניים ותסתכל קדימה. לא רק 100 מטר קדימה אלא גם 15 שניות קדימה. תצפה מה הולך לקרות ותפעל בהתאם.
    ״רק הפרנואידים שורדים״.
    תמיד תדמיין את הדבר הכי מטומטם שהנהג שלפנייך יכול לעשות. רוב הסיכויים שזה בדיוק מה שהוא יעשה.
    בפעמים שלא, ולמרות שאתה חושב שזה בילתי אפשרי, הנהג יצליח לעשות משהו אפילו יותר מטומטם מהדבר הכי מטומטם שהצלחת לחשוב עליו. תהיה מוכן לזה.
    שתי אצבעות על הברקס. תמיד.
    ברקס זאת האופציה האחרונה.
    אתה רוכב לאיפה שאתה מסתכל, תלמד להסתכל למקום הנכון.
    זה אולי ישמע אידיוטי אבל פשוט לתת גז יפתור לך את רוב הבעיות ברכיבה.
    בכביש מחורץ תמשיך לרכוב על הגז, לא לנגוע בברקסים.
    אם לא נוח לך אתה תרכוב פחות טוב.
    תמיד יהיה רוכב יותר מהיר ממך, יותר טוב ממך ויותר פסיכי ממך. מקום שני זה גם טוב אבל יותר חשוב מזה, להיות שני זה הרבה יותר בטוח.
    תן לו לברוח קדימה ואתה תהיה זה שמחייג לאמבולנס במקום זה שנוסע באמבולנס.
    תמיד יש לך מה ללמוד.
    זה לא בושה להתאמן. גם אחרי 20 שנה רכיבה אתה עדיין לומד דברים חדשים.
    אם עוצר אותך שוטר אתה תקבל דוח. ככה זה. תתמודד.
    בקיץ חם, אתה תזיע.
    בחורף יורד גשם, אתה תרטב.
    ״ טוב החום של המעיל רכיבה מהקור של המזגן באורטופדית ב׳ ״
    סטטיסטית, אתה תהיה מעורב בתאונה. קח את זה בחשבון.
    בתאונה אתה לובש את מה שלבשת באותו יום בבוקר.
    הציוד מגן הממש ממש יקר לא יעזור לך אם הוא תלוי בארון אז בבוקר אל תתלבש לרכיבה, תתלבש לתאונה.
    אם יש לך יותר משני ״אופס״ ביום תעצור, תשתה כוס מים קרים, תבעט לעצמך בתחת ותנסה להבין מה אתה עושה לא נכון.
    אל תסתכל על התחת הקטן והחמוד של הבחורה שהולכת על המדרכה. זאת הדרך הבטוחה לסיים בתחת של הרכב שממולך.
    כשאתה רוכב על אופנוע זה בדיוק מה שאתה עושה, רוכב על אופנוע.
    תזכור שתמיד מסתכלים עלייך אז תתנהג בהתאם.
    כמעט תמיד יש לך מקום לעבור באמצע.
    אל תפחד, מראות של רכבים מתקפלות בקלות.
    אם אתה רוצה לעשות רושם על המשפחה של החברה או האישה, אל תשכח להוריד את המנעול דיסק.
    כשאתה עוצר ליד כל הרוכבים והם מתחילים לתת לך כיפים ולצחוק וכזה, כשאתה מתחיל לרדת מהאופנוע תבדוק שוב שהג׳ק צד פתוח.
    בישראל הפק״ל היחיד שאתה צריך זה כרטיס אשראי. הכל ממש קרוב.
    לרכוב מול השקיעה זה סיוט יותר מחוויה.
    יש לך יותר מרווח הטייה מאשר שדה ראייה.
    פלטינות זה כואב בעיקר במעבר בין קור לחום.
    למרות הפיתוי, לא משמנים שרשרת כשהאופנוע על ג׳ק אמצע, מונע ,בהילוך ראשון וכשהגלגל מסתובב.
    אלא אם אתה יודע לגדל אצבעות.
    ארגז זה מה זה נוח.
    ארגז זה לחננות.
    כל סוס מעל 75 הוא מיותר אבל מה זה כייף.
    200קמ״ש זה לא באמת מהר.
    מראות זה תמיד ״לא״ אבל אף פעם לא ״כן״.
    מרפקים החוצה.
    הגלגלים של הרכב פונים קודם.
    אפשר להחליף 6 קילו של ידע ב 20 גרם של מזל. אבל אל תבנה על זה.
    בכביש לא מוכר רוכבים לאט או אחרי רכב שנראה שהוא מכיר את הכביש.
    התנהגת כמו דביל ועשית משהו לא יפה? עקפת בטיפשות? הבהלת מישהי בטעות? אל תשאר להם מול העיניים.
    זה מציק ומראה לכולם כמה אתה טמבל. המינימום זה לתת גז ולהתרחק. רחוק מהעין, רחוק מהלב.
    לרכוב זה כיף. כל רגע. תעריך את זה ותנצור כל רגע כי יגיע הרגע שבו לא תוכל לרכוב אז שלפחות ישארו לך הזכרונות.

  3. #3
    למה זה לא נעוץ?

אשכולות דומים

  1. 1-0 לרוכב על הנינג'ה.
    על ידי shushu בפורום אוף טופיק
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 28-06-2016, 20:25
  2. המדריך השלם לקניית קסדה
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 16-06-2016, 15:56
  3. ktm125exc VS ktm250exc-f לרוכב המתחיל בשטח(ממש לפני קניה)
    על ידי DDD בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 02-05-2016, 10:38
  4. [סרטון] מדריך רכיבה לרוכב המתחיל של revzilla
    על ידי nihrider בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 30-01-2016, 10:21
  5. נעוץ: המדריך לטיפול שמנים
    על ידי קסד בפורום אוף טופיק
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 30-07-2015, 14:11

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO