את המחירון קובע שמאי, שהוא כולל בתוכו פקטורים רבים, מתמטיים וכלכלים. אל תשכחו שבארץ רוב ערכו של אופנוע חדש הוא בכלל מס.
כאופנוען אני מבין את הקשר הרגשי שיש לכלי הרכב ואת ההשקעה והטיפוח שהושקעו בו אבל הדברים האלו בעולם האמיתי לא מתורגמים לכסף,
אופנוע או רכב זה לא נכס כמו דירה או קרקע שאמור להניב תשואה לרוכש, זו מכונה שמתבלה ומתעייפת, שפועלים עליה כוחות רבים שמעוותים ושוחקים אותה עם הזמן.
כמובן שכלי שנמצא במצב טוב ותוחזק היטב יהיה לו יותר ערך, גם ימכר יותר מהר, וגם את זה המחירון מכסה באחוזים כאלו ואחרים שמתווספים לסכום , תוספות ושיפורים למיניהם זה אינדיבידואלי. כמובן כל אחד זכאי לתמחר את הכלי שלו איך שהוא רוצה.
אבל לפי איך שזה נראה לי אנשים שמוכרים כלים בשווי של 8 אלף וצפונה מעל המחירון פשוט מצפים שהקונה ישלם להם גם על תחזוקת האופנוע או מסרבים להכיר בזה שהכלי שלהם מתיישן (הזמן חולף מהר כשנהנים), באופן עקיף הם פוגעים בעצמם כי הם יוצרים מצב שגם הכלים הבאים שהם ירכשו ימכרו להם יותר מהשווי האמיתי שלו, כי זה השוק שהם יוצרים, אף אחד לא רוצה לצאת "פרייאר" ולמכור באזור המחירון אחרי כל הכסף שהוא זרק על האופנוע שלו , ולהחזיק אופנוע זה יקר.
לסיכום המחירון זו אכן נקודת המוצא לתחילת המשא ומתן בקניה ולפי הבלאי, התקלות, השיפורים והתוספות יש על מה להתמקח לפה ולשם, אבל לדרוש מראש 10k יותר כי ממש אהבת את האופנוע שלך זה לא ביזנס.
אני אישית לא ארים טלפון כדי להתעניין ממישהו שדורש סכומים לא הגיוניים, אמתין לראות אם יפתחו עוד אופציות רכישה בעתיד, ובינתיים הזמן הוא לרעתו של המוכר, אני לא זורק כסף לפח, והיבואנים מוזילים מחירים אז אולי כבר נקנה חדש.
אבל זו רק דעתי... הכי חשוב תרכבו ותהנו![]()


ציטוט ההודעה בתגובה

