נראה שהלך,
הכי טוב - לך לחנות מצברים, שיבדקו לך את המצבר ואם הוא גמור - קנה חדש.
לפני כמה ימים באתי להניע את הקטנוע ואחרי ניסיון הנעה, הקטנוע שבק.
מאז אני מניע עם הקייקר.
אז המצבים הם:
1. כשאני פותח סוייץ ובא להניע, הצג נכבה לי (צריכת זרם מפילה את הצג?)
2. כשאני כבר בנסיעה (אחרי הנעת קיק) לפעמים יש איתותים ולפעמים אין. לפעמים האיתות תקוע ולפעמים לא.
3. הצפצפה לפעמים עובדת ואם כם אז חלש.
4. כשאני עומד ברמזור והטורים נמוכים (והקטנוע מגמגם) אז התאורה בתצוגה מתעממת בהתאם.
אז השאלה שלי היא האם המצבר הלך (ואיך ניתן לבדוק על ידי רב-מודד) או שיכול להיות שיש בעיה חשמלית כי זה קרה לי בימים של הגשם המטורף שהיה.
שאלה שניה היא מהאין אני יכול לקנות מצבר?
תודה רבה.
נראה שהלך,
הכי טוב - לך לחנות מצברים, שיבדקו לך את המצבר ואם הוא גמור - קנה חדש.
יש עוד אפשרות.ניתן להטעין את המצבר בטעינה איטית ולנסות לחדש את עלומיו.אם אתה באזור תל אביב אתה מוזמן להביא לי אותו לטעינה (ללא עלות כמובן)
כמה זמן זה הטעינה איטית?
עד כמה היא איטית?
10-16 שעות
אני אוותר. אני אקנה חדש עכבר.
אבל אני לא מבין איך זה עובד.
הרי האלטרנטור מטעין אותו כשאני רוכב עם הקטנוע לא?
אז למה הצפצפה פועלת חלש ואין איתותים?
המנגנון לא כמו באוטו?
הרי אם באוטו המצבר התרוקן ואז מניעים דרך כבלים, כל מערכת החשמל מוזנת דרך המצבר שנטען מהאלטרנטור.
איך זה עובד בקטנוע?
זה עובד בדיוק אותו הדבר כמו ברכב, רק בקטן וחלש.
אם לרכב "נגמר המצבר" כי שכחת אורות דלוקים, לאחר הנעה עם כבלים הכל אמור לעבוד כרגיל כי מערכת הטעינה מספיקה גם לטעינה של המצבר וגם להפעלת שאר המערכות.
בקטנוע שלך החשמל לא עובד כמו שצריך מאחת משלוש סיבות (או כמה מהן ביחד):
- מערכת הטעינה לא מצליחה גם להטעין את המצבר וגם לתת מספיק הספק לצרכנים, זה אמור להסתדר כשהמצבר ייטען
- המצבר גמור (=מת) ויש בו קצר כלשהו שמושך המון זרם ממערכת הטעינה ולא מאפשר את הפעלת הצרכנים
- מערכת הטעינה תקולה ולכן המצבר נגמר ולכן הצרכנים לא עובדים כמו שצריך
בקטנוע כמו ברכב הרכיבים ניזונים מהמצבר ולא ממערכת הטעינה.
מערכת הטעינה רק אחראית על טעינה של המצבר.
יש הבדל בין מצבר מפורק לבין מצבר שגמר,מצבר שגמר לא ייטען בניגוד למצבר שנפרק (אורות דלוקים בלילה).
תודה רבה על ההסבר!